
Mazda bi uskoro mogla postati prvi japanski proizvođač koji će svojim kupcima nuditi dizel električne hibride u Aziji i Evropi. Japanski mediji javljaju da bi kompanija takva vozila mogla da prodaje već 2016. godine.
Automobili će koristiti pogonske sisteme u kojima će dizel agregat igrati glavnu ulogu, dok će elektromotor služiti kao dodatan izvor energije.
Za sada nije poznato koji model će prvi dobiti ovakav pogon, ali verovatno je da će to biti Mazda 3. Dizelski hibrid biće 30 posto efikasniji od standardne dizel varijante, što znači da će trošiti tek 2.5l /100 km.
Mazda 3 je trenutno dostupna u benzinsko hibridnoj varijanti (na slici) opremljenoj 2.0 litarskim, 4-cilindričnim SkyActiv benzincem i elektromotorom koji omogućavaju potrošnju od 3.2l /100 km.
Izvor: Mojauto.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Mazda
Mnogo vise sam pristalica dizel od benzinskih hibrida, naravno, ne mislim ovde na LaFerrari vec na svakodnevna kola. : )
Nisam nikad dokučio zašto se dizel ne koristi češće kod hibrida (možda kompleksnost i cijena), jer njihov glavni cilj je štedljivost a tu nema priče dizel vs benzin ko je u prednosti
Pa polako. Autoindustrija nikad ne izbaci prvo najbolju varijantu. Mora se tehnologija otplatiti
Dizel motori imaju vecu masu od benzinjara zato sto prave vece vibracije, pa su, pored ostalog, potreabni i mehanizmi za neutralisanje vibracija (negde se to radi preko radilice i zamajca, negde sa dodatnim osovinama u bloku, itd.) Druga stvar je to da su kod dizela problem cestice u izduvnim gasovima. Benzinjare polako sustizu dizele po pitaju potrosnje, pa proizvodjaci vagaju gde ce sta da ugrade. Prvi hibridi su i bili dizeli - dizel-elektricne lokomotive.