
Nakon četvoronedeljnog kolektivnog godišnjeg odmora, u kompaniji Fijat automobili Srbija je nastavljena proizvodnja automobila „ fijat 500L“. Iz proizvodnih pogona će ponovo dnevno izlaziti oko 600 gotovih automobila svih verzija modela „fijat 500L“.
Zaposleni u FAS-u očekuju da u kragujevačkoj fabrici uskoro startuje proizvodnja još jednog novog modela (ne nove verzije „500L“, već potpuno novog automobila). Među radnicima FAS-a, ali i u stručnoj javnosti preovlađuje stav da bi Fijat, nakon trogodišnje proizvodnje automobila „500L“, u Kragujevcu trebalo da započne produkciju još jednog modela. Tim pre što je kragujevačka kompanija ne samo i dalje najmodernija Fijatova, već je i jedna od najsavremenijih fabrika automobila na svetu, te da je cena radne snage u FAS-u, zahvaljujući delom i politici Vlade Srbije, ubedljivo najniža u odnosu na sve ostale kompanije u grupaciji Fijat - Krajsler.
Korist od novog modela u Kragujevac imali bi i Fijat, koji bi najvećim delom uposlio kapacitete ovdašnje fabrike, inače projektovane za proizvodnju do 300.000 automobila godišnje, ali i država Srbija, koja bi u tom slučaju u centru Šumadije i drugim delovima Srbije zaposlila još nekoliko hiljada radnika, te povećala devizni prihod od izvoza automobila sa sadašnjih milijardu i po na oko tri milijarde evra godišnje.
Odluka o novom modelu u Kragujevcu zavisi od top menadžmenta grupacije Fijat-Krajsler, ali i od ambicije Vlada Srbije da dalje unapređuje domaću automobilski industriju. Podsetimo da je premijer Aleksandar Vučić još početkom maja ove godine najavio posetu sedištu Fijata u Torinu i razgovor sa čelnicima kompanije o proizvodnji još jednog automobila u FAS-u.
Izvor: Danas.rs
Ko njih pita bilo sta, prosta radna snaga. Srafi levo, dodaj desno, vuci kutije u cosak. Nista se kod nas ne dizajnira i ne projektuje.
Dok je dobra prodaja 500L i radi se u tri smene, od novog modela nama nista. Kapacitet FASa je 200.000, a za 300.000 koliko je fabrika projektovana treba jos da se ulozi u prostor, opremu, transport, infrakstrukturu. Morace opet neki ugovor drzave i Fiata.
Biće to neki skuplji model Alfa ili Jeep, na kome bi zarada bila ogromna, a rashodi na radnu snagu minimalni, kako bi na njemu što više zaradili po prodatom komadu, a nikako model prilagodjen srpskom budžetu. U Italiji se proizvodi Panda, u Poljskoj 500, u Brazilu Palio, u Indiji Grande/Evo Punto...