
Kako prenosi RTS, otkako je pre dva meseca poskupelo obavezno osiguranje automobila, veliki broj građana rešio je da vozila proda ili ih više ne registruje. Slično je u preduzećima koja imaju dostavna vozila - umesto da registruju nove automobile, postojeće rasprodaju i koriste rentakar. Građani posebno imaju primedbe na obračun poreza na vozila preko 2.500 kubika, koji je iz prošlog veka i ne vodi računa o stvarnosti i tržšitu.
Obavezno osiguranje poskupelo je za 40 odsto, a samim tim i registracija. Naročito velike iznose moraju da plate vozači automobila sa velikom kubikažom i velikim broj konjskih snaga, i koji su stari više od 15 godina. Bolje nisu prošli ni oni koji voze automobile srednje klase.
"Što je auto stariji, to je registracija veća. Za koju godinu, moći ću da prodam auto po ceni registracije", kaže jedna sugrađanka.
Jedini spas za vozače je odloženo plaćanje.
"Svi traže na rate i mi smo zato omogućili našim klijentima da registruju na tri do šest rata. To radimo sa bankom ili osiguravajućim društvom", kaže Goran Manojović iz Auto-kuće "10 plus".
U agencijama za registraciju ističu da veliki broj kompanija ne registruje vozila i da, jednostavno, ostaju na parkinzima ili se daju na licitacije. Građani koji nemaju mogućnost da registruju vozila imaju nove probleme.
"Građani kojima istekne registacija više od mesec dana moraju opet da vade tablicu i novu saobraćajnu i to košta novih 4.500 dinara", kaže Saša Nestorović iz Agencije za registraciju vozila "Registracija".
U komitetu za bezbednost saobraćaja upozoravaju da država više gubi time da se vozila ne registruju jer se budžet mnogo bolje puni od benzina ili putarine nego kada vozila stoje. Oni se zalažu da se ipak za pojedine kategorije uvede i posebna registacija kao što je to na Zapadu.
"Predlažemo da se motori, skuteri, oldtajmeri i sva vozila koja se ne koriste cele godine registruju samo za onaj period koji se koriste, to je normalno u svetu i odomaćeno u Evropi", objašnjava Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Osiguranja tvrde da im promet nije opao, da je bilo kolebanja, ali da je sada sve u granicima zacrtanog poslovanja. Neki rade i bolje nego pre.
"Znamo da se vozilo može registrovati 30 dana ranije, što su mnogi iskoristili pre poskupljenja, pa smo tako odmah prvi mesec imali manji pad, ali smo se sada vratili na svoje i beležimo manji rast i naši podaci pokazuju da pada registracije nema", ističe Dejan Jeftić iz AMSS osiguranja.
Na potezu je Ministarstvo finansija, jer registracija na rate ne može da se obavi u okviru državnih insitucija, pošto se svuda kao posrednik javlja banka koja uzima kamatu ili proviziju.
Takođe, Zakon o oporezivanju automobila navodi vlasnike da poklanjaju pojedina snažnija vozila ili da se ona registruju na invalide, zbog visokih troškova registracije. I dalje smo jedina zemlja koja ne nagrađuje ekološki čista vozila, a registraciju motora i mopeda naplaćujemo i u zimskom periodu kad se oni ne voze.
Izvor: Rts.rs
Glupost. Otkako je uveden porez na "luksuz" tj kubikažu, cene registracija su besmislene.
Tako će neko sa recimo "luskuznom" Opel Omegom 3,2 da plaća 2000e reg, a neko sa neluksuznim novim A6 2,0 tdi ili 520d da plati 300e...
Treba da bude prema vrednosti vozila.
Sami su sebi skočili u stomak. Plaćanje na rate tu ništa neće promeniti
@ Pit
Pa nek proda Omegu i kupi neki drugi auto sa slabijim motorom, ako mu je to skupo.
Alfista 09 Sep 2014, 13:39
A zasto covjek nekada u zivotu ne bi mogao da uziva u jacoj masini?
Alfista
Kome ?!
Imas auto i oni odjednom donesu zakon da je taj auto luksuz a novi 2,0 dizelas od 50-60 hiljada eur nije, samo zato sto je do 2,0 ?!
Ili X5 novi 25d po tebi nije lux auto ?
Drugo, sto kaze hh, ne vole svi 1,3.
A jace kubikaze trose vise goriva, tako da i tu bi imali vise, ali mi imamo "strucnjake" kakva je i cela drzava...
Pit
To je glupost sto kazes da bi trebali ovima sto voze skuplje automobile uvesti vecu regi. Normalno je da za svaki auto bude ista registracija. Znaci omega 3.0 ilo nov bmw 3.0 ali da bude normalna cifra a ne ovako. Ako gledas da je ovaj nov I luksuznije onda moze da se gleda da je omega kanta I da vise zagadjuje okolinu a ovaj bmw dosta manje pa mu dodje na isto. Sve u svemu preskupa je reg.pogotovo od 2000 do 2500ccm.
@Pit
Skroz si u pravu!
Mada ovi po ministarstvima nisu strucnjaci, nego prava ekipa iz "Drzavnog posla" i ne haju mnogo ni za sta, svako radi tudji posao, bitno je da je plata tu na vreme i da je dobra i nista vise ih ne zanima, a to sto traljavo ili uopste ne odrade posao - irelevantno... isto tako je bilo i za one besmislene regulative oko naslona za glavu za vozila koja to nikada nisu ni imala ili ove registracione tablice sa spojem slova sa kvacicom i X,W,Y...
Voleo bih da svi do jednog iz drzavnih preduzeca, ustanova, institucija, dodju na jedan mesec da rade kod privatnika, da vide sta je efektivno radno vreme i da vide sta ljudi rade za iste novce kod privatnika... neradnici - u vecini slucajeva, svaka cast izuzetcima..
Šta se postiže enormnim porezom i osiguranjem preko 2500 i 3000 ccm? To što će da "ošure" 5% vlasnika takvih vozila opravdava ovu razliku u ceni registracije? Dok 95% ostalih ispod 2000 sa po 150-200 ks nemaju ovaj problem? Da li postoji JEDAN pametan čovek u ovoj državi? Naravno da ne. Inače nas ne bi javno sramotili gde god da se nađemo u svetu sa Đ, Š. Č, Ć, Ž.. i sličnim bravurama na tablicama. Meni ova kombinacija totalno upropasti auto, koje god marke bio. Šta je bila poenta, da li iko može da zna..Ej, latinično Š kao srpski distinktivni simbol!!! Prosto doživim duševni bol kad god krenem da ulazim u auto i vidim svoju tablicu.. Valda treba da budem srećan jer nisam dobio "WC" ili "VO".. Sprdnja od države i onih koji njom vladaju.
Neko
Pa ok, ali ako vec hoce da naplate luksuz, onda od onih koji ga imaju a ne obrnuto.
@Pit
slazem se da cena registracije treba da zavisi od vrednosti vozila!
Jedino ovo sto kazes da trose vise pa drzava time dobija vise nikako nije u skladu sa evropskim zakonima jer je ipak ekoloski aspekt bitniji, pa tako nove Euro norme teraju proizvodjace na "downsizing" i sto manje aero zagadjenja...
Ako neko ima informacije da li u zapadnoevropskim drzavama cena registracije zavisi od Euro normi zagadjenja?
I ne treba zaboraviti cuvene vozacke dozvole... neki drzavni sluzbenik sa masnom platom rukovodioca je trebao jos na pocetku godine da samo pogleda koliko ima papirnatih dozvola i da se vidi da li toliki kapacitet ima ZID da sve odstampa tj zameni i da li je moguce sve zameniti do zacrtanog roka... ali ne, oni su cekali minut do dvanaest, da dobar deo ljudi lepo plati pa da onda produze rok i da time neko pokaze svoje (ne)odgovornost... u normalnim drzavama taj koji je bio odgovoran za to bi popio otkaz...
@neko
Logika ti je za medalju. :S
Sta cemo sa uvezenim produvanim dizelasima do 2 litre, sa skinutim DPF filterom? Oni vise zagadjuju od starih benzinaca vece kubikaze.
I registracija po osnovu kubikaze je uvedena navodno kao porez na luksuz, a ne na zagadjenje. Nije luksuz voziti starog Opela, ali jeste novog X5 sa 2.0 motorom koji sa dosta opreme kosta i preko 70.000 evra.
Licno bih voleo da se uvede porez na zagadjenje, ali da se prilikom registracije zagadjenje meri, a ne da se pretpostavlja na osnovu kubikaze, sto je velika glupost.
Ili sta cemo sa razlikom izmedju 2.0 i 2.1 motora? Ista cena, isto zagadjenje, a razlika u registraciji ogromna samo zbog jednog decilitra?
carobnjak
Pre svega tu mislim na već postojeće.
Ali i noviji "smanjeni" agregat V8 i dalje troši više od 2,0 četvorocilindraša.
Dakle nakon uvodjenja tog "genijalnog" merila, svi automobili preko 2000ccm su pogodjeni, obesmišljeni.
Em su im oborili cene, em više vlasnik ne može da ih proda a vrlo često ni da registruje.
Prosto teraju ljude da se snalaze i dovijaju, registruju na invalide.
Pa ko bi još dao 2000e za registraciju auta vrednog par hiljada ojra.
A najbolje je kad neko dodje naknadno da pametuje "pa nek proda i uzme do 2,0".
Samo se postavlja pitanje kome ?
Ko bi plaćao toliku registraciju za ta vozila.
Šta sa njima ?!
Posle uvodjenja tog zakona, svi gledaju samo do 2,0.
Ali postavlja se pitanje šta sa onim vozilima koje je zatekao taj zakon. Pogotovo su tragikomična umanjenja na osnovu godišta vozila, računaju da je nov do 5 godina starosti !
Pa onda od 5-8 ima svih 25% popusta, a sa preko 10 godina 40%.
Bilo je čak i za kombije da su lux vozila, samo zbog kubikaže !
Pa to samo u Srbiji ima.
Nego se bunili pa ukinuli.
Kao i za motore.
Pošto sad svi gledaju do 2,0 , kad broj tih novijih , skupljih 2,0 vozila bude toliki da im se više ne isplati porez po kubikaži, onda će doneti po vrednosti vozila.
Mislim da je već sada takva situacija, ali normalno, u Srbiji kao i za sve ostalo, sa debelim zakašnjenjem ima da se opamete.
Marko 17:34
Bravo.
"Ili sta cemo sa razlikom izmedju 2.0 i 2.1 motora? Ista cena, isto zagadjenje, a razlika u registraciji ogromna samo zbog jednog decilitra?"
Pa 2,1 je luksuzan a 2,0 nije. :)))
Razlika izmedju stručnjaka i "eksperata" je što su eksperti majstori destrukcije, što se vidi iz priloženog otkako su isti zajašili fotelje.
Zbog ovakvih i slicnih momenata smo najsiromasnija zemlja u Evropi.
Ovde se nije culo da drzava pospesuje privredu, vec samo da od gradjana sto vise zuima kako bi partijski posatavljeni ljudi priamli palte za poslove koje ne obavljaju.
U DE bi jeftinije bilo registrovati novu S klasu nego Yuga, jer se gleda po ispuštenim CO2 :-)
U USA mi se takođe dopada, ista cena za sve, $75 pa ti vozi Punta ili Hamera dođe ti na isto (ne računajući osiguranje).
Priapus,
UD je meni najveći hit. A jedan pozanik dobio PM, zaginuli smo od smeha.
pozz
Ma samo po zagadjenju tj. izzfuvnim gasovima bih naplacivao.
Nema logike placati ikome ista, smisao postojanja drzave se svelo na jedno veliko nezasito preduzece. Svuda u svetu, ne samo kod nas.
gleda se kakvih vozila ima najvise i onda smisle neki razlog da tu klasu rebnu sa porezima, nametima,taxsama. treba para! Ovo je otimacina!
Prosto i jednostavno, zemlje u Evropi naplacuju porez prema broju KW ili ako volite KS. Primer audi a4 2.5 tdi i audi a4 1.8t imaju po 110KW/150KS i lepo naplatis koliko KW ima auto i gotovo. Kakve veze ima da li je 2500ccm ili 1800ccm. E sad ako onaj sto ima 1.8t motor ima jos i plin, koji mnogo manje zagadjuje okolinu, a ti mu das popust na to. Prosto jednostavno i efikasno. E da u Evropi se inace ne naplacuje registracija svake godine, vec samo prilikom prve registracije, sto je i logicno registrujes vozilo kada udje u spisak vozila, a ne svake godine, kao da se stalno nesto menja. Ali dobro ovo je zemlja Srbija, nista vise nije cudno.