
Kako prenosi Tanjug, u prvih osam meseci 2014. godine Dacia je oborila je rekord u pogledu rasta prodaje u EU i dostigla 35 odsto ukupne prodaje vozila kompanije Renault u čijem se vlasništvu nalazi. To prenosi francuski list Tribin.
Iako je u avgustu rast prodaje novih automobila marke Dacia iznosio skromnih 2,7 odsto, u prvih osam meseci on je dostigao 30 odsto, u odnosu na isti period 2013, što je ubedljivo najveći rast među najprodavanijim markama automobila na evropskom kontinentu.
Od početka godine, zaključno sa avgustom, u zemljama Evropske unije prodato je 247.942 automobila marke Dacia. Udeo ovog brenda na tržištu EU u avgustu je iznosio 3,2 odsto, dok u ukupnoj avgustovskoj prodaji Renaulta, Dacia vozila čine 35 procenata.

Ovakav rezultat postignut je zahvaljujući pre svega povoljnoj ceni modela Logan i Sandero, koji koštaju manje od 8.000 evra, kao restilizovanom Dusteru, koji doživljava pravi bum na tržištu EU.
Niska cena, jednostavna upotreba, ekonomičnost, kao i korektna mehanička svojstva Dacia automobila su ono što privlači evropske kupce, zaključuje list Tribin.
Izvor: Tanjug.rs / B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Dacia
Prodato u EU 250000 komada Dacija za prvih 8 meseci 2014 godine.
To je rezultat koji je blizak prodaji Skode u EU. Skodi koja je integralni deo VW, gde je uloženo mnogo kapitala, a ukupan rezultat nije ni prići Daciji.
A ovo je potpuno tačan navod:
"Niska cena, jednostavna upotreba, ekonomičnost, kao i korektna mehanička svojstva Dacia automobila su ono što privlači evropske kupce, zaključuje list Tribin."
"Udeo ovog brenda na tržištu EU u avgustu je iznosio 3,2 odsto"
Da li je to argument pri odluci da li kupiti dačiju?
Da li je za kupca bolje one vozilo koje je deo "grupe" od 3,2%, 8,2%, 18,2% .., 98,2%?
PR bi trebalo da vodi računa i o logici onih kojima je saopštenje upućeno.
Sto se tice, kao mantre cestog pominjanja pada vrednosti Dacie kao polovnjaka,Nemacki AB je napravio istrazivanje koje inace svake godine sprovodi u 11 kategorija i po njima, od 11 kategorija automobila, u 4 kategorijen se najmanje u apsolutnom iznosu EURA gubi prilikom prodaje Dacie i to Sandero,Logan,Dokker i Duster.Skoda je takodje dobra u dve kategorije Oktavia i Citigo. Posto se radi o jeftinim automobilima za pretpostaviti je logicno, da se na njima manje gubi apsolutno, ali vise relativno, odnosno procentualno, medjutim i tu dva Dacijina automobila odnose pobede to su Logan MCV 1.5 dci i Dacia Lodgy.Nema niti jedne Skode, od VW samo Sharan, a BMW je najbolji prilikom preprodaje u 4 kategorije vozila.Dalje pisu, da je Logan potvrdio titulu u obe klase istrazivanja kao i 2013.
Detalji:http://www.autobild.de/artikel/wertmeister-2014-4557591.html
@bumbar
HA HA HA
Skoda nije ni prici Daciji? Je lsi ti realan?
Citi go i Fabia su uzasne, ali Jeti, Rumster, Superb??? Cak i Rapid.
Dacija nema to u ponudi.
Dacija je okej auto za vrlo mali novac (pogotovo Sandero) i samim tim odlicna kupovina, ali svako u razvijenoj zemlji ko ima pristojnu platu ne razmislja na taj nacin. Imucan kupac cilja na ono sto zeli, vodi ga srce, ne novcanik.
@ Bobo
Upravo, naravno da najmanje gubi vrednost kad niko nece da proda za nulu.
@moron
Mislio sam da ako je Dacija bila izbor 300000 kupaca po godini, to znači da nije poniženje kupiti je u Srbiji.
@Fordovac
Nisam rekao da je Dacija bolja od Skodilaka, nego da ima mnogo bolji rezultat za svoju kompaniju. Kad se bolje pogleda, Skoda skida kupce od VW. Ima jako mali doprinos.
@bumbar
Ne mislim da Skoda kanibalizuje VW. Namerno je ne plasiraju kao top brend, da do toga ne bi doslo. Skodu kupuju "raxionalni" ljudi, kojima je placanje premiije za VW previse, a koji ipak cene VW kao brend vise nego ma koji drugi. To je ona prica "jeste ovo Skoda, ali znas to pravi VW". Skoda je brend po principu bolje ista nego nista(u suprotnom bi oci kupci svi otisli Daciji i sl), i tako i prolazi na trzistu.
U celoj prici najveci gubitnik je, naravno, Fiat koji ne zna da dozvoli sebi da spusti cene modela koji se ne prodaju i/ili da ponudi gamu jeftinijih vozila, sto bi pogotoo sada mogli kada imaju sub brend 500 koji je blize luksuznom.
@moron
Sluzi samo za potkusurivanje ovde na blogu...
Inace Skoda je u tom istom periodu prodala 388.115 vozila sto je pa prakticno identicno ovom gore broju od 247.942... :)
A recimo ovo:
"In the first half of 2014 worldwide record sales for Skoda. The Czech carmaker delivered 522,500 cars, making the first half of 2014 a record, with more than half a million vehicles sales, representing an increase of 12.5% compared to January-June last year".
Znaći li to, samo po sebi, da škoda je bolja?
Ili ovo:
"In the first half, the Skoda Octavia is the best-selling model with 194,800 units, followed in order by Rapid, Fabia, Yeti, Superb, Citigo (distributed only in Europe) and Roomster".
Znači li to da je i otkavija smeće?
Navodiš "worldwide" a ove je diskusija o EU. Dacija na nivou worldwide proda preko milion. Daleko preko milion ako se računa i Dacija sa znakom Renault.
roker
Ni jedno vozilo u prethodnih oko "20-30" godina nisam birao na bazi obima njegove prodaje. Nemam pojma u kom obimu je prodato moje prethodno ili sadašnje vozilo. Sve to mi zaista ništa ne znači, a mislim da tako razmišlja i većina ljudi.
moron
Ni ja nikada nisam kupio auto gledajući njegovo učešće u prodaji. Skoro niko to ne radi svesno. Ali....
Automobil je proizvod na tržištu, koji ima svoje realne osobine i to, cenu, funkcionalnost i dizajn.
Pored toga, iracionalan parametar je marketing, koji nerealno koeficijentom menja gronje tri vrednosti.
Ako pogledaš da se za jedan tip vozila, u nekom segmentu, opredelio najveći broj kupaca, to znači da je najveći broj ljudi donelo takvu odluku. I najveća realnost je da su oni u pravu. Naravno, stvar se ne može gledati globalno, nego po tržištima.
Ako se za Skodu u evropi opredelilo samo 300 000 kupaca, ja uopšte ne shvatam vašu diskusiju, o Skodi kao Mega Giga rešenju, naj naj odluci, ekstra rešenju.... Po meni znači, da ti ljudi nisu najbolje odlučili. Posebno, Srbija i njeno tržište je očligledno promašeno, nerealno, marketinški zatrovano i sl.
Skoda se u Evropi proda u samo
300 000 komada po godini. Zašto?? Jel zato što su Nemci, Francuzi, Holanđani.... manje pismeni od pametnih Srba??? Pri tome Skoda ima vozila od najniže klase pa do srednje klase (čak i kobajagi luksuzne automobile), a Dacija je samo za najniže slojeve i najniže klase. I kako onda imaju sličan rezultat u EU ???? Zašto Skoda nema više kupaca? Možda što je ružna, odvratno dizajnirana?? Ili što predstavlja lošu kopiju? Ili što je skupa, što ima skupo održavanje, lošu pouzdanost? Ili što je cenovno i kvalitetom, svima slabo prihvatljiva??
@Fordovac
Nisi ocigledno razumeo.Kupis Daciju za 12 000 sa dizel motorom,kad je prodas dobijes 7000 za nju.Kupis npr Fiata za 12000kad ga prodas u nemackoj dobijes 5000 za njega.Dacija je bolji ulog i apsolutno i relativno.
@roker
U glavu.
Jos nesto sto nije malo vazno.Koliko god jeftin bio,siromasan,skroman Duster je auto sa cvrstim identitetom.On vise nije ni Reno ni Nisan ni Dacija, niti ima konkurente.On je prosto Duster i mozda nisu svesni da su stvorili prakticno novi bremd.Trebali bi biti pazljivi kod novog modela, da to ne pokvare.
Fordovac
Na žalost, naša zemlja i njeno tržište je na marginama Evrope, pa čak možda i izvan nje. Tako da Dacija, Skoda, Fiat, Ford... je nama najprihvatljivija z adiskusiju i realnost.
Nova Dacia ili polovan Mercedes, koga je akalo od nemca, preko gastarbajtera Turčina, pa sad se ovde neko njime širi....
Ja sam za novo. Bar toliko cenim sebe. Ne uzimam tuđi otpad ma kako bio cenjen.
Zato retko komentarišem Mercove BMW i slične skupe investicije. Nije da nemam novaca da kupim nekog jednostavnijeg novog, ali mislim da imam pametnije ideje u životu.
Mislim da bi dačija mogla da bude dobro vozilo, kada bi reno to hteo. Ne bi za reno bilo preskupo da reši namerne nedostatke dačije. Ali, oni to prosto ne žele.
Oni kao da ne žele da dačija u odnosu na ostala vozila grupacije reno bude nešto kao "astra klasik" u odnosu na "astru", već da taj "jaz generacija" bude veći (osim u onom delu gde tu razliku propisi ne tolerišu,kao što je izbor motora po važećim standardima,posedovanje ABS-a ESP-a iostalih obaveznih elemenata). Da li, primera radi,podešavanje visine sedišta vozača nužno mora da bude (nefunkcionalno i zastarelo) kao što je sada na dačiji? Nemaju već za to gotovo i besplatno tehničko rešenje?
Da li ne znaju da konstruišu podešavanje stuba volana u dve ose? To je preskupo?
Ne znaju da (makar kao opciju) ponude vazdušne zavese, onom ko to ( možda pogrešno?) smatra bitnim?
Od svega toga im je bitniji kao opcija "tablet"?
Dačija ne samo da je jeftina (za prozvodjača),već oni žele da ona i izgleda jeftino, da se i kupac tako na neki način oseti ...
moron
Nisi u pravu u vezi Dacije.
1. Ona je taman na nivou koji je želelo tržište i kompanija renault Nisan. Odnos cena - kvalitet - upotrebljivost je tačno kakva treba da bude. Cena je na granici prihvatljivosti i za siromašnije građane zemalja u razvoju, i siromašnijih građana EU. Kvalitet je znatno iznad, a upotrebljivost je iznad minimuma.
2. Ne znam zašto misliš da je Dacija preskupa ?? Zašto to ne misliš za Skodu od 20 000€??? Ili Mercedes od 100 000€ ?? Jednostavno ne shvataš da je proizvodna cena automobila za razne modele sa Full opremom ili klot, mnogo manje različita nego u salonima. Jednostavno, dodatna oprema pravi cenu i zaradu proizvođaču. Ti tvrdiš da je najjeftiniji automobil na tržištu najbezobraznije skup !? Pri tome ti nije skupa oktavija benzinac koja je više od duplo skuplja od te iste Dacije. Navodiš težine, a ne računaš koliko košta to kilo dodatnog gvožđa (max 1€ po kilu!!!)
3.Dodatna oprema u jeftinom autu je cirkus... Po meni, osim klime, ABS i dva jastuka, sve je preko u Daciji. (meni ne treba ni ABS ali ajde).
4. Sve što si naveo za zamerku, odd sedišta, preko podešavanja volana po dubini, shvati da taj automobil košta recimo 7000 €. Koliko danas ima skupljih auta bez podešavanja volana po dubini??? Taj nedostatak i meni smeta, zbog konstitucije "organizma" ali nemoj tražiti još i dodatni majonez na parče pice od 50 dinara.
Ono što ja zavidim Skodi u odnosu na Daciju, i što smatram jedinom manom Dacije, a koju ovde retko ko pominje je nivo buke u kabini od vetra i točkova pri većim brzinama od 100 na sat, a što retko ko ovde uopšte i zna za razliku. To je jedina realna prednost Skode. Ali jedina (mislim na automobile pandam Daciji, a ne Superb ili neku Full oktaviju)
Dačiju prodaje ekstra balans svega, cene, kvaliteta, opšte jeftinoće, prihvatljivog dizajna, najmanje nogućeg gubitka vrednosti i ulaganja.
roker
Postoje i stvari za pohvalu, jer za duster "redesign" kažu da mu je značajno snižen nivo buke, a i sam sam video da mu je dizajn enterijera i kvalitet materijala (u najvišem paketu) unapredjen.
I to je kraj mojih pohvala.
Više puta pominjana mala masa dačije ( "nalik Alfi 4C", slično si rekao?) nije bez razloga, jer se na dačiji štedi ne samo tamo gde se vidi, već još više "ispod", gde ti kao kupac možeš samo da nagadjaš (ako nisi i "majstor", da vidiš i shvatiš). Zato je, izmedju ostalog, tako očajna zvučna izolacija, što i sam pominješ (dosta sam prešao sa očevim loganom 1,4 i 10-tine hiljada km sa renoom 12, i ne znaš čiji ti je "motor bukom bliži", ni da li po kiši zvuk točka koji prska vodu dolazi spolja ili iznutra i sl.).
Naravno, mala masa je i posledica nedostaka odredjene opreme, koju druga vozila poseduju.
Ono na čemu renou "skidam kapu" (tj. smatram ga vrhunskim pljačkašem), jeste da reno ne baca "smeće", kod njega ne postoji ništa što je tehnološki prevazidjeno. Ne, on gotovo sve to "reciklira", tj. od toga pravi dačiju.
Kada se pravio reno 19? Jako davno. Posle kraja "prvog života" (prestanka proizvodnje za "prvoklasna tržišta" i "rodjenja" prvog meganea), nastavio je R19 da se proizvodi za "drugoklasna". A kada je i on "sahranjen", nastao je prvi logan, napravljen na bazi R19 (i sam si to ovde više šuta pominjao),kao i sandero ...
Mada nije baš "u istu godinu", ali imao si paralelno megane II i R19 "u telu" logana. A sada dolazi uskoro i megane IV. A logan je ostao logan, tehnološki ni blizu meganea II ( megane III da i ne pominjem). Zato se na dačiji i danas sedište po visini "podešava" onako, zato je volan kakav jeste (bez podešavanja u dve ose), zato je antena gde jeste i onakva, zato je "hiljadu" drugih rešenja i detalja na tom vozilu neverovatno zastarelo. A sve "zamazano" lepim "tabletom", koji će izazvati lep osmeh na licu naivnog čoveka i misli mu skrenuti sa tih "hiljadu" nedostataka...
Cela kola skoro lepa i naizgled nominalno jeftina, a suštinski bukvalno paprena, uši da ti otpadnu.
Tako ja to gledam. I to ne zato jer mrzim dačiju, već zato što to tako jeste.
moron
Ja se sa tobom slažem u većini ocena Dačije, kad bi ga gledao kao Opela ili Pežoa i kad bi osnovni Sandero koštao kao Fabija (klotara).
Ali pošto ne košta ni slično, imaš pogrešan pogled.
Sama Dacija je konstrukcijski prilagođena starim montažnim trakama Renaulta. Nisu uradili kao u Zastavi, gde su bacili ispravne montažne linije. Odatle i smanjeni troškovi, i starija generacija karoserije.
Uopšte se ne slažem da je Dacija preskupa. To nije tačno ni pod razno. Pa Jugo dok se pravio bio je jeftiniji od dačije 1-1500 €. Nije moguće napraviti jeftiniji konkurentan auto i imati normalnu zaradu.
Težina automobila je funkcija uspeha NCAP testa, što ni u kom slučaju ne sigura realnu bolju zaštitu. Ta težina negativno utiče na potrošnju, karakteristike vozila. Ako radiš jeftin auto, ubacuješ slabije motore i motore koji su manje efikasni, a to nadoknadiš manjom težinom. Niko na dačiji nije smanjio težinu da uštedi 100 € gvožđa.
Zato imaš da u novom Sanderu 0,9 TCE je izuzetan, a u Cliu ravan 0.
Ako nešto ocenjuješ, moraš krenuti od realnih parametara. Nema nikakve nadgradnje (gedžeta koje ti pominješ) koji će nadoknaditi nedostatke u osnovi. Ako je osnov "dacija" nikako ne može sa nadgradnjom postati Renault. Jednostavno, bilo bi bespotrebno, kao postojanje Skode (ni na nebu ni na zemlji, ružno i skupo, ogoljeno u osnovi do maksimuma).
Jednostavno, Dacija nije za tebe, a ni za mene. Ali to ne znači da ne treba da razumeš zašto kao takva postoji. I da oni koji je kupuju, često se prvi put sreću sa jastucima, klimom ABS i sl uređajima. Više puta sam gledao ljude koji je kupuju, i najčešće traže najgoliju varijantu, i pored objašnjenja prodavca, pokušavaju da iskamče još goliju.