
Izvor: Mojauto.rs
Prvi izbor za automobil godine u Srbiji pod nazivom "Zlatni auto", u organizaciji magazina "Auto Bild SCG", završen je večeras svečanom dodelom priznanja na gala svečanosti u hotelu "Izvor" u Aranđelovcu.
Izbor je trajao od marta 2014. godine, kada su javnosti predstavljena 39 modela, kandidati za nagradu, podeljeni u šest kategorija. Glasanje je išlo u dva kruga.
U prvom, posetioci portala blic.rs i čitaoci magazina "Auto Bild" svojim glasovima odabrali su po tri modela koji su se plasirali u završni krug. Finalisti su dobijeni posle prebrojavanja pristiglih glasova, a stiglo ih je tačno 26.171. U drugom krugu Izbora, na kartodromu na Adi Huji u Beogradu održano je dvodnevno testiranje modela-finalista od strane žirija, kojeg su predvodili automobilista Miloš Pavlović i industrijski dizajner Marko Luković. Ocene žirija pretvorene su u koeficijente kojima su množeni glasovi publike, pa su na taj način dobijeni poeni koji su formirali konačnu listu po kategorijama.
Ovaj princip nije važio samo za segment u kojem su se takmičili luksuzni i sportski automobili, s obzirom da je u njemu, prema propozicijama Izbora iz Međunarodnog izbora "Auto Bilda", pobednik odlučen glasovima publike.
- Uz proslavu trećeg rođendana magazina "Auto Bild" u okviru kompanije "Ringier Axel Springer" u martu ove godine, predstavili smo javnosti izbor za automobil godine nazvan "Zlatni auto 2014". Odlučili smo se na ovaj korak želeći da, barem na ovaj način, doprinesemo oporavku tržišta novih automobila kod nas, da pokazemo i sebi i čitavoj industriji da je nemoguće moguće i da enegija uvek odlazi na stvari na koje nam je usmerena pažnja - rekla je Jelena Milošević, direktorka za magazine u kompaniji "Ringier Axel Springer".
Ona i glavni i odgovorni urednik "Auto Bilda" Aleksandar Pijevac pozdravili su goste na svečanoj ceremoniji a priznanja najboljima uručili su i Miloš Pavlović, Marko Luković kao i Nebojša Škero, direktor marketinga kompanije OMV, generalnog sponzora "Zlatnog auta" i Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila i rezervnih delova.
"Potrudili smo se da napravimo malo drugačiji izbor od onih na koje smo inače navikli. Prvenstveno,dali smo dali priliku čitaocima da kažu šta im se sviđa i šta je ono što bi oni sami želeli sami za sebe da kupe. Istovremeno želli smo da znamo šta je ono što se najviše traži na srpskom tržištu" - rekao je Pijevac.
Rezultati i plasman Izbora "Zlatni auto"
Segment malih gradskih automobila
1. Renault Twingo
2. Hyundai i10
3. Opel Adam Rocks
4. Citroen C1
5. Peugeot 108
6. Toyota Aygo
7. Mini Cooper
Segment malih kompaktnih automobila
1. Volkswagen Polo
2. Nissan Juke
3. Škoda Rapid Spaceback
4. Audi A1/S1
5. Alfa Romeo MiTo
6. Dacia Logan MCV
Segment kompaktnih automobila
1. Mazda3
2. Honda Civic Tourer
3. Alfa Romeo Giulietta
4. Ford Focus
5. Peugeot 308
6. Renault Megane
7. Seat Leon
Segment MPV
1. Opel Meriva
2. Toyota Verso
3. Kia Carens
4. BMW 2 series Active Tourer
5. Nissan Note
Segment SUV/crossover
1. Nissan Qashqai
2. Mercedes GLA
3. BMW X3
4. Porsche Macan
5. Dacia Duster
6. Kia Sportage
7. Škoda Yeti
8. Suzuki SX-4 S-cross
Segment luksuznih i sportskih automobila
1. Land Rover Range Rover Sport
2. Mercedes S-klasse
3. BMW X5
4. Porsche 918 spyder
5. Jaguar F-type
6. Audi TT coupe
Generalni plasman finalista
Mazda3 211,4
Nissan Qashqai 202,2
Honda Civic Tourer 185,6
Mercedes-Benz GLA 181,7
Opel Meriva 149,1
Alfa Romeo Giulietta 126,2
BMW X3 126
Renault Twingo 111,2
Hyundai i10 110,3
Volkswagen Polo 108,2
Toyota Verso 107,3
Nissan Juke 100
Škoda Rapid Spaceback 99
KIA Carens 42,8