home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Iz Lotusa su i zvanično saopštili da definitivno neće biti ništa od serijske verzije novog Esprita koji je u formi koncept vozila predstavljen još pre skoro četiri godine na sajmu automobila u Parizu.

Iako je ovaj model bio skoro završen, novi prvi čovek Lotusa Jean-Marc Gales je u izjavi za britanske medije definitivno prekinuo spekulacije o njegovoj produkcijskoj varijanti. Jednostavno, odgovor Galesa na tu mogućnost glasi ne jer, kako kaže, ne želi da se fokusira na prošlost. Ipak, Gales je izjavio da postoje određene tehnologije koje mogu da se iskoriste iz projekata koji su realizovani za vreme bivšeg šefa Bahara.

Gales je takođe odbacio mogućnost da Lotus sam razvija motore za svoje automobile, uz ocenu da Lotus ne može i da ne bi trebalo to da radi jer je većina malih proizvođača automobila koji su krenuli tim putem – nestala.

Zato će Lotus nastaviti da kupuje motore od Toyote, jer su "pouzdani, dobri i možemo da im verujemo."

Što se ponude modela tiče, Gales kaže da će kratkoročno paleta obuhvatati modele Elise, Exige i Evora koji će između ostalog doživeti unapređenja performansi. Takođe, u naredne tri ili četiri godine Lotus bi trebalo da predstavi i crossover, a nakon toga bi možda mogao da se pojavi i sedan.

Nedavno je inače predstavljen model Elise S Cup koji između ostalog ima aerodinamički body kit (prednji spojler, pragovi, zadnji difuzor), fiksni krov, mat sive retrovizore, sportski podešeno ogibljenje, alu točkove od 16 i 17 inča u satin black izdanju (Gume Yokohama Advan Neova), sportska sedišta, Performance Management sistem. Elise S Cup pokreće 1,8 litarski četvorocilindrični agregat sa 217KS i 250 Nm, u kombinaciji sa šestostepenim manulenim menjačem, dovoljno da 932 kg težak auto od  0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za 4,2 sekunde i da postigne maksimalnih 225 km/h.

Na kraju i podsećanje da je Lotus (inače u vlasništvu malezijske DRB Hicom grupacije) nedavno najavio da će zbog restrukturiranja otpustiti 325 zaposlenih.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 1268



Komentari

Steta, bas mi se dopada. Dosta lici na Lamborgini Hurakan. Tj. onaj na njega a ovaj opet na Mursija u nekim elementima.

Autor Uros Cuore Sportivo 28 Sep 2014, 14:49

Sećam se da su se Englezi u časopisima krajem 2009. jako ložili na te "nove Lotuse koji dolaze u narednih nekoliko godina". Jedan od njih je bio i ovaj Esprit...tad nisam ni sanjao da od svega toga neće biti ništa.

Autor MV 28 Sep 2014, 17:00

I onda su smenili coveka koji je sve to osmislio, nisu obnovnili ugovor sa Japancima, trazili od Vlade pare, koje nisu dobili, Proton nije znao sta ce sa njima, pa ih stavio na status kvo... Tako da se slobodno mozemo oprostiti od Lotusa u sledecih par godina.

Autor Fordovac 28 Sep 2014, 20:26