home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Skoro polovina od 2,2 miliona registrovanih vozila ne bi mogla da se pojavi na našim drumovima ukoliko bi se u Srbiji kontrola vozila obavljala shodno važećim propisima.

Rezultati akcije "Ispravno vozilo - bezbedno vozilo", koju je Auto-moto savez Srbije sproveo nedavno u saradnji sa Upravom saobraćajne policije i Udruženjem tehničkih pregleda, na uzorku od 5.000 vozila pokazali su da 34 odsto vozila nije ispravno!

U toj struturi čak 37 odsto vozila sa neispravnim kočionim sistemom, 17 odsto nema ispravan sistem za upravljanje, a 26 odsto sistem za osvetljenje. Pri tome, sadašnji tehnički pregledi se obavljaju po starom Zakonu o bezbednosti saobraćaja iz 1982. godine.

Procenat neispravnih vozila, kada bi se tehnički pregledi u Srbiji radili po novom Zakonu o saobraćaju, usvojenom u novembru 2009. godine, bio bi i znatno veći, slažu se stručnjaci.

"Teško je licitirati sa brojem vozila koja ne bi prošla tehnički pregled, jer šta bi se desilo kada bi, na primer, strogo kontrolisali emisiju izduvnih gasova vozila", rekao je za "Blic" direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.

Po značaju za bezbednost saobraćaja najvažniji je ljudski faktor, pa kvalitet puteva i tek onda tehnička ispravnost vozila.

Sa ovakvim stavom ne slaže se Trifun Stojanović, predsednik Udruženja tehničkih pregleda Srbije.

"Vozač za komandama neispravnog vozila je potencijalni ubica na putu. Nažalost, i dalje je u Srbiji moguće registrovati vozila samo 'kroz papire', bez odvoženja na liniju tehničkih pregleda. Vozače privlače i besplatnim tehničkim pregledima, samo da bi se prodala polisa osiguranja", rekao je Stojanović.

Izvor: Mondo.rs

Foto: AMSS



čitanja : 916



Komentari

Ako bi se spomenuta kontrola sprovela po propisima od strane strucnih lica, tesko da bi 30% vozila registrovanih u Srbiji bilo spremno za saobracaj.

Autor vojvoda 03 Okt 2014, 21:32

Ovo govori koliko su nam zakoni losi, a ne vozila.

Vozila mogu biti samo onoliko dobra koliko je gradjanin bogat.

To sto neko vozilo ima slabe kocnice, ne znaci da ih nema uopste itd.

Autor Fordovac 03 Okt 2014, 21:53

I da dodam. Ako je neko kupio npr. Opel 1985e i idalje ga vozi i on i dalje ima iste performanse kao kad je kupljen, a to se ne uklapa u sadasnje propise, to ne znaci da je auto ugrozava saobracaj

Takodje, ako neko vozi automobil Reno 2000to godiste, a performanse su mu opale na nivo novog Opela 1985o godiste, kako je on nebezbedan? Zar on nije jednako bezbedan kao novi automobil 1985e?

Kako standard bude rasao, tako ce biti sve manje izduvnih gasova, sve kracih tragova zaustavljanja itd. Jednostavno. U ovom trenutku je bitno da se zemlja industrijalizuje. Zastarela tehnologija, ili ne, trenutno nismo u poziciji da biramo.

Autor Fordovac 04 Okt 2014, 02:17

@Fordovac: sve to stoji, ali ne bi se smelo gledati kroz prste za recimo ćelave gume, farove koji zaslepljuju dolazeća vozila, one koji dime ko parna lokomotiva, , neispravni migavci i svetla itd sve to nije smelo ni 1985-te. Nije poenta samo u zastareloj tehnologiji nego često i nebrizi i javašluku ljudi pri održavanju vozila jer znaju da će "proći" na tehničkom...

Da je sve na nivou novog opela iz 1985-te bilo bi još i super.

Autor Miki 04 Okt 2014, 09:17

Poznato je od ranije, ali ovde je ocigledno problem u (ne) kontroli tehnickih pregleda koji izdaju uverenja bez da vide uopste vozilo ili samo proveravaju kocioni sistem ili stelovanje rezultata... nije problem u Zakonu vec u primeni, kao i kod svih drugih Zakona, ali ljudi misle kako im se servira.

Ljudi ne znaju da su vozila kao uzrok saobracajnih nezgoda malo zastupljena (ispod 10%) dok je najveci uzrok covek (!!!) i greske koje on pravi (alkohol, droga, prekoracenje brzine, neznanje, kupovne dozvole, nepostovanje pravila i sl.)... princip je jednostavan - ako znas da ti ne valjaju kocnice neces da juris po gradu (ili na otvorenom) ili da ides tik iza nekog... osim ako nisi suicidan, naravno...
Kada sam kod pravila, skoro sam cuo od jedne deveojke da su joj iz auto-skole napricali pricu o par hiljada pitanja koja se tesko uce i kao alternativu za 200-300 eura ponudili da to polozi... strasno...

Autor Orlo 04 Okt 2014, 11:16

@Orlo

E bas tako. I moja auto skola je svojevremeno imala istu tu politiku, a vec nakon prvog "palog" ispita su krenuli "preporuceni" dodatni caosvi ni manje ni vise sa vlasnikom, i ni manje ni vise ispred njegove kuce. Sve je bilo jasno.

Glavni problem je bahatost. Ne treba ti neispravo vozilo da bi se ponasao kao da ucestvujes u trci. Znam ljude koji bukvalno desetinama puta izazivaju nesrece, po njihovom misljenju slucajno, ili je neko drugi kriv. Ja ne znam kako je neko drugi kriv, ako u zoni 40 ti vozis 120 i zakucas automobil u kamion, ili ako driftujes na kruznom toku, ili ako obilazis kolonu koja stoji tako sto se kreces suprotnim smerom. Gde tacno mislis da ces da se ponovo ukljucis? I slicni momenti, svima nama dobro poznati.

Autor Fordovac 04 Okt 2014, 12:59

Podatak da je tehnicki faktor u statistici saobracajnih udesa zastupljen sa tako malim procentom je posledica lose statistike, a ne faktickog stanja.
Vecina novouvezenih automobila u normalnim zemljaba, odavno bi otisla pod presu.
Slicno vazi i za domace, mahom neodrzavane automobile.
Ova cinjenica u simbiozi sa podmitljivim tehnickim pregledima, uzrok je opste slike na srpskim putevima.

Autor vojvoda 04 Okt 2014, 16:24