
Automobilske kompanije stalno izbacuju neverovatne cifre kada je prosečna potrošnja njihvih modela u pitanju. Niko nikada nije uspeo to da ostvari u prvoj vožnji, pa su zato neki od njih primorani da svoje brojke i podatke isprave.
Prvi proizvođač koji je bio primoran na korekciju podataka bio je Hyundai. Zatim je iste probleme imao i Ford, a sada je na red došao i Mercedes. Kod Nemaca je sporna prosečna potrošnja kod njihovog modela C300 4Matic iz 2013. i 2014.
Iako promene nisu veliki Agencija za zaštitu životne sredine želi da stvari budu jasne. Tako će od sada, umesto kombinovane potrošnje od 12.3 litara na 100 pređenih kilometara, kao zvanični podatak stajati kombinovana potrošnja 12.8 litara na 100 pređenih kilometara.
Problem je u mnogome sličan onome koji je i Ford imao, a to je da Mercedes nije na pravi način procenio, odnosno da je podcenio, uticaj koji aerodinamički otpor i kotrljanje guma imaju na povećanje potrošnje.
Izvor: Autoportal.rs
http://www.economy.rs/auto/3514/vesti/BMW-i-Audi-najvise-varaju-na-potrosnji-goriva.html
@ Vlax u 17:28, nema potrebe da linkuje druge sajtove, ako ta vest već postoji ovde na blogu:
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2013/05/29/bmw-audi-i-mercedes-najvise-varaju-na-potrosnji-goriva
gledam pre neki dan c63amg i deklarisana potrosnja nesto malo preko 8l na 100km,a auto 500ks :)))
naravno,i BMW laze,audi,porse...kao sto se da videti iz linkova iznad.
to se radi godinama,decenijama i niko ne snosi posledice.kad u salonu kazu da auto toliko i toliko trosi treba da napomenu da je ta potrosnja u labaratoriji,a ne u realnim uslovima za voznju.
@ bmw series 8, neki ipak snose posledice:
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2013/12/25/hyundai-i-kia-ce-platiti-395-miliona-dolara-odstete-zbog-netacnih-podataka-o-potrosnji
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2012/01/04/vlasnici-honde-civic-hibrid-tuze-hondu-dopunjeno
A evo ponovo i jedne nedavne vesti:
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2014/09/24/italijani-tuze-fiat-i-volkswagen-zbog-laziranja-ustede-goriva
Dok se ne uvede pravilo priakzavianja tacnih podatka tipa:
planiranih startova
planiranih predjenih km
planiranih godina upotrebe
planiranih perioda potrosnje delova, tecnosti i sl(sto relativno postoji sad)
Dotle nista. Primer c1/108/Aygo imaju planirani zivotni vek manji od 10 godina. To se kupcu ne govori.
auto,znam da je bila vest al nisam siguran da li je bio snimak?
http://www.telegraf.rs/video/1252915-tako-je-to-kada-se-hvalis-slupao-svoj-mercedes-amg-a-samo-je-hteo-da-ga-pokaze-masi
@ bmw series 8, bila su u stvari tri snimka:
https://autoblog.rs/blog/auto/video/2014/09/30/video-tokom-gumball-meet-a-u-mancesteru-slupan-mercedes-c63-amg
Bagzi
Od 8-12 zavisi kako je vozis, da li je guzva itd. Recimo nocu kad krstaris, nema guzve onda je 8.
Ovako je 10-12 po gradu, realnije, s tim sto ja ne milim vec ga i potezem. : )
Ja racunam to 2 hiljade 100km po gradu. Jer malo manje treba ako ga pipkas, onda bar da teras ko covek. Prosek mi je bio od 9-10, zavisi sad ako imas otvorenog puta ici ce dosta nize. Na otvorenom bas smesno trosi, ko Golf. : )
Oko 5 ako ides po ogranicenjima a 7 ako ga teras brze. Po gradu ja nemam zivce da ga pipkam da bi trosio 9 i manje, realnije je 10-12, da vozis ne opterecujuci se sa potrosnjom, kao sto sam ti rekao, 2 soma 100 km po gradu, na otvorenom oko pola toga ( gore dole, zavisi od brzine ).
220 je, 170 ks, a tako nesto mi je i 320cdi trosila , moze 220 litar do dva da ustroji ali je 320 neuporedivo bolji.
Inace svi lazu sa potrosnjom, ja ni ne gledam te lazne navode, znam otprilike kolko koji auto moze da trosi.
U gradu, slicna kola, klasa, motor , tako nesto se krecu sa potrosnjom, kao i 3,0. Dzipovi, realno je dve crvenkape 100 km, sve ostalo je laz i obmana. Kazem, mozes da se provuces sa nesto manje, ali to pod uslovom da ti voznja ide na zivce i da vozis ko oni sto obaraju rekorde sa 3 lit na 100 km . : D
Da ti presedne voznja. Slusam ljude kako lazu sebe oko potrosnje, a to sto ti kazu je najmanje sto su uspeli da ostvare i lakse im da veruju da im je to svakodnevni prosek. Zato sam ja uzeo Smarta za grad, akam ga po gradu i dovidjenja. Ostali nijedan mi ne trosi puno na otvorenom, sve je podnosljivo. Ali u gradu ta jaca kola šure sa potrosnjom, bukvalno duplo nego na otvorenom. Treba imati jedan gradski auto, ko ima tako vecu limuzinu ili dzipa, to za put, ovo za grad. Uzmes za 2-3 hiljade Smarta cdi i resis problem i parkiranja i potrosnje, i svega ostalog a registracija smesna i bukvalno da ga ne menjas, menjas samo ove ako mozes. Ovo za grad, akanje, vrsi posao i taman.
@pit
Hvala na info. Interesovali me podaci koji oslikavaju realno stanje a ne one PR bajke ;)
Bagzi
Nema na cemu, i drugi put. ; )
Za Smarta cdi je 3,9 deklarisano za grad, pa opet ide vise. Zamisli tek onda ostale.
"Tako će od sada, umesto kombinovane potrošnje od 12.3 litara na 100 pređenih kilometara, kao zvanični podatak stajati kombinovana potrošnja 12.8 litara na 100 pređenih kilometara."
Jel ovo nekakva zahebancija?
Za nekog ko samo malo poznaje automobil i voznju, ovo je ocigledno nekakva sala.
Znaci i Smartisa ige gore :)
Pre tri cetiri dana poznanik kupio c klasu 2.2 2012 god. Kad se provozam javljam iskustva. Inace pre njega vozio e60 dizelasa od 300 ks. A ima i G klasu ;)
Dačija ne laže sa podacima o potrošnji. Provereno.
Valjda će i Mercedes dobiti nešto od te tehnologije, pošto dele zajedničke motore od Renoa.
податак о градској потрошњи је смешан, и треба га законом забранити јер апсолутно ништа не значи, на пример, мени је декларисано 6,2 а ја одговорно тврдим да је то немогуће постићи у Београду, шта више није могуће испод 7,7- 7,9, али не могу да тврдим да то није немогуће у неком другом окружењу са мање семафора и мање густине саобраћаја