home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

BMW serije 5 iza sebe ima testove bezbednosti, koje organizuje američki Institut za bezbednost saobraćaja na autoputevima IIHS (Insurance Institute For Highway Safety). Rezultati nisu onakvi kakve smo očekivali od automobila ove marke.

U jednom od testova frontalnog sudara, automobil je dobio ocenu "Marginal", što je druga najlošija ocena. BMW serije 5 je još jedan od modela, koji je na evropskom testu Euro NCAP ocenjen maksimalnim brojem zvezdica, a koji se na američkom testu bezbednosti IIHS proveo "kao bos po trnju". Ipak, treba istaći, da nije sve tako loše. IIHS ističe da su u oblasti instrument table deformacije minimalne i da lutka nije prošla tako loše, jer je vazdušni jastuk ostao na svom mestu i sačuvao glavu vozača.

U ovom testu su učestvovala tri sedana. Pored BMW-a serije 5, testiran je i Lincoln MKS, koji je na istom testu (Small overlap front) prošao još gore. Prostor za vozača je značajno deformisan, a pomeren je i stub upravljača, i to toliko, da vazdušni jastuk prilikom udarca nema funkciju, odnosno glava vozača ne ide na vazdušni jastuk.

Treći testiran sedan bio je Infiniti Q70, koji je kao jedini od ova tri modela dobio maksimalnu ocenu za bezbednost Top Safety Pick+.

Kod ove vrste frontalnog sudara (Small overlap frontal test), vozilo putuje brzinom od 64 km/h i udara u barijeru. Udarac se vrši sa 25 % širine automobila na strani vozača. Lutka predstavlja vozača prosečnih dimenzija i smeštena je u vozačevo sedište.

Izvor: Automagazin.rs

Foto: IIHS



čitanja : 1653



Komentari

Mercedes Benz E class TOP SAFETY PICK+.Kod nekih je vazno da je menjac brzi stotinku a kod nekih je prioritet bezbednost.

Autor messi 07 Okt 2014, 15:39

Auuuu, ocigledno se BMW nije dovoljno isprsio...

Autor carobnjak 07 Okt 2014, 15:45

Bice da je taj americki BMW 5 neki sasvim drugi a ne onaj kao za Evropu, kao sto neki tvrde za Daciju...

Autor carobnjak 07 Okt 2014, 16:07

ništa strašno, isti rezultat ima i c klasa, a šta reći za A4?

Small overlap front POOR

http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/audi/a4

Autor qwerty 07 Okt 2014, 16:39

Mirno spavajte. Niko od vas nece voziti peticu:)

Autor toma 07 Okt 2014, 16:48

Ovakvih testiranja kod ENCAP-a nema, sa malim preklapanjem a takvi scenariji predstavljaju znacajan procenat u ukupnom broju saobracajnih nezgoda... i testiranje krovne konstrukcije takodje nema kod ENCAP-a.
Ova testiranja su uvek bila odlicna stvar jer proizvodjaci zeljni profita nikada ne bi poboljsali bezbednosti ili medjusobno se utrkivali da ponude bezbednije vozilo kao sada sto rade...

Autor Orlo 07 Okt 2014, 16:54

Ultimate drivigng vs the best or nothing

Autor Nidza 07 Okt 2014, 17:09

Kverti
Dobro nisi uzeo A klasu da poredis sa serijom 5.
Navodis primer prethodne C klase koja nije ista klasa sa 5-om.
E klasa ima najvisu ocenu tu.

Autor Pit 07 Okt 2014, 17:21

Svaka cast za Infiniti.
Ruku na srce ovo je bas nezgodan test ali BMW mora bolje.

Autor Bagzi 07 Okt 2014, 17:25

Требало им је 5 година да ураде тест?!

Касно рођаци, касно...нови карбонац стиже ускоро, е сад ако њега исфушере требало би то објавити и то одмах!!

Мада из овог текста остаје потпуно нејасно у чему је проблем.

Autor Гагиба 07 Okt 2014, 17:26

Pit

nebitna je klasa, sigurnost je sigurnost. a4 ima očajan rezultat...

ako se ne varam, najbolji rezultat čeonog sudara sa preklapanjem dobila je serija 2.

Autor qwerty 07 Okt 2014, 17:30

pit
Sledeca generacija E klase je na platformi nove C klase. Imas neko dodatno pitanje?
http://www.auto-motor-und-sport.de/news/erlkoenig-mercedes-e-klasse-hier-faehrt-das-neue-modell-2016-8481763.html

Autor toma 07 Okt 2014, 18:17

toma
Po obicaju, tendenciozan i maliciozan komentar od tebe.
Nije na platformi C klase vec na MRA platformi - koju ce koristiti rwd limuzine.
Nego kakve to veze ima sa ovom temom i crash testom ?!

Autor Pit 07 Okt 2014, 18:35

Ovako, sve ovo su virtuelni testovi, i mada je bolje da ih autmobil prodje, ima toliko toga sto se ne testira... Tipa otpotnost kabine na prodor stranih elemenata tipa dasaka, blavana i metlanih stubova, sipki i ograda. Tu bi SVAKI PAO.

Sto se tice ovog testa, IIHS ima najstrozije kriterijume, jer se na osnovu njega ocenjuje cena osiguranja, a osiguravajuce kuce ne vole da gube novac.

EurNCAP, pa i nejgovi Americki,Australijski itd rodjaci su pod pritiskom proizvodjaca automobila da odredjene testove ne sprovode, jer tako direktno ekonomija gubi novac.

Autor Fordovac 07 Okt 2014, 18:39

serija 2 sigurnija od serije 5,c klase,audija a4...?nesto mi tu ne stima...
toma,i serija 5,6,7 ce koristiti istu platformu...

Autor bmw series 8 07 Okt 2014, 18:46

@Fordovac
Ode ti dwleko druze. Pa ne vozimo tenkove nego auta. Po tvojoj logici trebalo bi da se testiraju autaa i na udar asteroida ili na nuklearnu katastrofu!?. Ovaj test je nesto sto se u realnosti desava cesto i svi proizvodjaci moraju da se potrude da auta budu sto bezbednija.
P.S. Saab je nekad testirao udarac losa u soferku( i to je jedna od ludosti tipa prodor stranih tela u auto)
Takodje mislim da je tomina relativizacija ovog BMW propusta ( poredjenje sa c klasom)pogresna. Sve da je merc i najslabiji u svim kategorijama zar je to opravdanje sto je petica lose prosla i da li je opaska " nikada necete voziti peticu" opravdanje za ovaj fail???

Autor Bagzi 07 Okt 2014, 18:56

Bs8
Ako se ne varam i serija 3 ce koristiti tu platformu.
Dakle imace rwd i fwd platformu.
To je onda kao kad bi rekao 7-ca ce biti na platformi serije 3, tako bi toma napisao.
Imace i jos platformi, bmw ukupno 4 , MB 5.

Autor Pit 07 Okt 2014, 18:58

Kada se na jednoj platformi napravi vise modela razlicitih cenovnih klasa, jedna od stvari koja se najmanje menja od najjeftinijeg do najskupljeg medju njima jeste pasivna bezbednost.
Pit
da li si neki dan procitao kada sam napisao sta mi je rekao covek koji radi u mercedesu na testiranju automobila i druzi se sa likom koji je glavni razvojni inzenjer za alarmne sisteme?:)

Autor toma 07 Okt 2014, 20:30

pit,tako je:

"The platform will be used for the 3, 5, 6 and 7-series cars starting with the redesigned 7 series next year. The 5-series sedan and 5-series GT wagon will use the platform about 18 months later."

Autor bmw series 8 07 Okt 2014, 20:35

toma

Nisam procitao nikakvu informaciju ni objasnjenje, vec klasican tvoj komentar, vidis kako drugi gledaju na tvoje komentare. Ako imas neku informaciju, objasnjenje, ok. Mislim, valjda bi ti inzenjer koji radi u MB-u objasnio strucno, sta kako i zasto, u detalje a ne komentar koji si ti napisao.

Autor Pit 07 Okt 2014, 21:18

pit
lepo sam ti rekao, prijatelj kod kojeg sam bio je inzenjer koji radi na testiranju i razvoju energetskog sistema u autu i trenutno radi na fejsliftu W222, a on se zna sa tim Bosancem, koji je glavni za pomenute sisteme. U svakom slucaju, ne blamiraj se vise oko IC kljuca:)

Autor toma 07 Okt 2014, 22:12

Bs8
Zato kazem, tomin komentar je maliciozno tendeciozan a istu stvar radi bmw.

Autor Pit 07 Okt 2014, 23:40

toma 22:12
Bio sam kod majstor Žiće u Frankfurtu, a njegov pašenog radi u bmw-u na razvoju novih modela i kaže da bmw-i ne valjaju ništa, tako da nemoj da se blamiraš. :)

Autor Pit 08 Okt 2014, 01:22

pit
tvoja logika ovako funkcionise:
"Nigde nisam video klip sa ExYU prostora gde se ML sa IC kljucem obija, dakle, ML sa IC kljucem je teoretski nemoguce obiti"

"tomi je prijatelj koji radi kao inzenjer u Mercedesu rekao to sto je rekao, ali, toma nam nije doneo materjalni i opipljiv dokaz za to, dakle, ML sa IC kljucem je nemoguce obiti"

Ja sam bio dobronameran, ali toliko od mene.

Autor toma 08 Okt 2014, 12:28

toma

pogledaj kod nas nijedan MB nema klinove, kandze, zastite itd. Ostali imaju. Verovatno je to slucajno. Moja je logika da verujem cinjenicama. Tvoja je logika prazna prica koju si izmislio. Dakle nisi objasnio nista, samo "ma jok" , to je tvoje objasnjenje. Kad bude neka info, objasnjenje, sta zasto i kako, onda mozemo da pricamo. Ja znam sta zasto i kako, zato i pricam.

bmw-i novi u salonu prodaju se sa zastitama protiv kradje, Mercedesi ni polovni nemaju nikakve naknadne zastite, verovatno ljudi jedva cekaju da im neko ukrade auto.

Autor Pit 08 Okt 2014, 13:15