
Kako prenosi RTS, "Fijat" će i sledeće godine biti izvoznik broj jedan iz Srbije. U Kragujevcu se predviđa proizvodnja od 100.000 vozila, što donosi bruto devizni prihod od milijardu evra u narednoj godini. To je ekipi RTS-a potvrđeno na sajmu automobila u Parizu, gde je promovisan model "Fijat 500-iks".
Model "fijat 500-iks" podseća na "fijat 500-L", a u suštini je potpuno novi model koji se neće montirati u Kragujevcu, već u Italiji.
Automobilskoj industriji u svetu ne cvetaju ruže i prema predviđanjima, gotovo svi evropski proizvođači zbog ukrajinske krize ove godine zabeležiće gubitke. Rusko tržište, zbog pada rublje, smanjeno je za 30 odsto, a glavni problem u izvozu su visoke carine i porezi.
Đan Luka iz italijanskog "Fijata" kaže da se čak 67 odsto automobila "fijat 500-L" proizvodi u Kragujevcu i dodao da se bukvalo, od table lima do montaže automobila, sve radi u fabrici u Srbiji.
"Radi se veliki broj komponenti enterijera, veći deo plastike, samo se motori i menjači uvoze. Naš partner u ovom poslu, Vlada Srbije, iskoristiće posetu predsednika Putina Beogradu i obnoviti sa ruskom stranom razgovore o uvozu kontingenta od 10.000 autombila iz Kragujevca u Rusiju bez carine", ističe Đan Luka.
Trenutno "Fijat" nema nameru da proizvodi bilo koji novi model u Kragujevcu, a sledeće 2015. planira se proizvodnja od oko 100.000 vozila "fijat 500-L".
"Za sada nećemo menjati ništa. "Fijat 500 L" kao okosnica i evropske i svetske prodaje ostaje broj jedan u Kragujevcu. Planiramo da u 2015. oko 30 do 40 hiljada ovih automobila izvezemo van Evrope, najviše u SAD", ističe Đan Luka.
Prema njegovim rečima, prihod od takve proizvodnje i izvoza bio bi oko milijardu evra, a to je sasvim dovoljno ako se uzmu u obzir kolebanja tržišta.
"Veoma smo zadovoljni saradnjom sa Vladom Srbije koja nam je partner u ovom poslu i bez koje se on ne bi odvijao na ovako efikasan način", ističe Đan Luka.
"Fijat" na globalnom planu ne razmatra prodaju nijednog svog brenda, iako je bilo najava da bi neke marke poput "alfa romea" ili "lanče" mogle da se nađu u rukama "Folksvagena".
Proizvodnja luksuznih brendova, naročito "ferarija", za kojim je trenutno potražnja najveća u Kini kod novopečenih milionera, biće udvostručena.
Takođe raste potražnja i za modelima "masarati", luksuznim limuzinama koje su spoj "Ferarija" i automobila za poslovne ljude. "Fijat" u svojim studijama predviđa povećanje tražnje u segmentu luksuza, a tu je, kažu čelnici "Fijata", i najveća zarada.
Izvor: Rts.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / FAS
"kaže da se čak 67 odsto automobila "fijat 500-L" proizvodi u Kragujevcu"
"samo se motori i menjači uvoze"
Da li je moguće?
Čitah inače negde da motor i menjač vrede više od 50% automobila.
@moron
Tu brojku stalno ponavljaju ali nikako da kazu koliko tih navodnih 67% (cak su neki politicari lagali i da je brojka 80%) delova cini u ukupnoj vrednosti automobila... menjac i motor cine mozda 1% delova po onoj gore racunici...
Orlo
Bilo kako bilo, neka "preživi" barem to u ova crna vremena. Pukli smo nesporno i sa time, ali, što kažu, "kada se dete rodi, valja ga ljuljati, kasno je pitati ko je babo".
"Radi se veliki broj komponenti enterijera, veći deo plastike, samo se motori i menjači uvoze..."
Motori, menjači, elektronika, hidraulika sve što vrijedi se uvozi iz inostranstva. Ovde se samo proizvode "primitivne" komponente poput plastike, kože, metala i stakla. Te komponente su veoma jeftine sparam menjača, motora, putnog kompjutera, klima uređaja, audio sistema sa zvučnicima i drugih stvarčica. Kada bi i te komponente se proizvodile u Srbiji onda bi se FIAT 500 L mogao nazvati domaćim proizvodom.
Pametno, nema puta ni obilaznice, sto bi uvodili jos jedan model, tim pre sto su i ostale fiatove fabrike nedovoljno iskoriscene.
Dve trećine delova za fiat 500L se proizvodi u Srbiji, ali je njihova vrednost oko 50 odsto u ukupnoj vrednosti automobila, zbog toga što se najskuplji, i tehničko-tehnološki najzahtevniji delovi, poput motora i menjača, proizvode van Srbije. Jel ce Fiat da pravi fabriku motora u Srbiji zbog 500L? nece.
Treba postaviti pitanje koliko ce taj moto-put (posto auto-put nije) od Batocine do KG i obilaznica kostati drzavu (mislim da je brojka premasila milijardu dinara), a koliko ce to desetina euro centi po svakom prodatom vozilu Fiat ustedeti kada je budemo zavrsili... trebalo bi...
Znaci bez Fiata Kragujevcu ne treba put i obilaznica? Svasta.
Taj put je pocet nekoliko godina pre dolaska Fiata, samo ga treba zavrsiti. 100.000 automobila uz ovakav put i prugu je premija.
U srbiji se proizvodi plasticni i metalni sraf i matica. Toga ima hiljadu komada, i eto 50% vozila koje se proizvodi ovde.
Naravno da ne nameravaju da proizvode nista ovde, SRBIJA NEMA DISTRIBUTIVNU MREZU. Ni puteve, ni vozove, ni avione, ni brodove. Sve za sta ima uslove, ali je lenja.