
MAI Carbon Cluster Management, firma koja je partner kompanijama BMW i Audi, navodi da će troškovi proizvodnje ugljeničnih vlakana biti sniženi za neverovatnih 90 odsto.
Ambiciozni projekat vredan 73 miliona evra podržan je od strane nemačke vlade, kompanija i istraživačkih institucija sa ciljem da se snize troškovi proizvodnje ugljeničnih vlakana. Na čelu ovog projekta nalazi se Klaus Drechsler koji tvrdi da se trenutno nalaze na pola puta do ostvarenja cilja te da će u okviru sledeće generacije vozila biti korišćeno daleko više ugljeničnih vlakana nego što je to ranije bio slučaj. Više od sedamdeset kompanija, među kojima su BMW, Audi, Airbus, Siemens i SGL Carbon, podržalo je ovaj projekat. Do sada je upotreba ugljeničnih vlakana bila rezervisana samo za vrhunske automobile koji su dostupni po visokoj ceni, a cilj je da ovaj materijal bude dostupan i u drugim segmentima.
Izvor: Moto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / BMW
Ako uspeju makar i priblizno u svom cilju, fenomenalno. Problem je sada kad je rezervni deo skup. Ako ga doteraju da bude slicno kao regularni deo recimo hauba ili poklopac gepeka, onda super. Samo sto ce imati problema sa kapacitetom da zadovolje trziste. Kad bude pristupacan svi ce ga koristiti.
1kg celika manje od 1 dolara.
1kg sirovog,neobradjenog karbona 20 dolara.
Kako su kupci sve razmazeniji i traze sve vise opreme, rafinisanosti i tisine u kabini, gedzeta, elektronskih "pomagala", za svoje pare, i kako je sve podredjeno bezbednosti i bezbednosnim sistemima - sto sve realno povecava ukupnu masu automobila i stvara probleme proizvodjacima, moralo je da se krene u ovom pravcu... mada ima jos dobrih (jeftinijih od CFRP) alternativnih resenja u vidu aluminijuma, novih legura celika, magnezijum, plastika...