
Slovenac Andrej Pečar uspeo je da sa svojim automobilom na električni pogon Metron 7 (modifikovana Mazda5) za dva dana bez punjenja baterija pređe 726 kilometara od Bleda do Dubrovnika.
Kako su u nedelju preneli slovenački mediji, reč je o svetskom rekordu u vožnji na tolikoj razdaljini bez punjenja baterija, u uslovima realnog, otvorenog saobraćaja.
"U stvari, nismo napravili samo 726 kilometara od Bleda do Dubrovnika, nego i dodatnih 10 kilometara do utičnice u dubrovačkoj marini, kako bi napunili baterije", rekao je Pečjak u nedelju za slovenačke medije, dodavši da je prosečna brzina na putu bila 60 kilometara na sat.
Pečjak je sam razvio baterijski pogon i prototip automobila, a ocenjuje da bi vozilo, kada bi se radilo serijski, stajalo oko 50.000 evra.
Izvor: Seebiz.eu
Pretpostavljam da se ta mala "modifikacija" sastoji u tome da umesto drugog reda sedišta i gepeka ima samo baterije. Baš praktično.
I baš me interesuje gde im se nalazi ta Dubrovačka marina "udaljena 10 km" gde su se "ukopčali" na struju. Pa, obala celog Dubrovačkog zaliva jedva da ima 10 km (a od bilo kog kraja zaliva do ušća reke Omble (gde je Marina) ima pola toga), pa, ako su došli iz smera Slovenije (Neuma), do "štekera" nisu imali više od 5 km. Novinari "dramaturzi"...
@moron
ne... u autu se može sasvim normalno vozit 5 odraslih osoba. istina, ima oko pola tone baterija -ukupnog kapaciteta 86kWh (za 1kWh više od Tesle) ali je uprkos tome 700 kila lakši od Tele S.
no, ono što je značajno kod cele stvari nisu baterije (iako su vlastiti razvoj i to iz rabljenih ćelija) već to, da je cela relacija od 726km nije napravljena na nekoj zatvorenoj kružnoj pruzi, već u realnom prometu po običnoj cesti (jadranska magistrala), kod ćega se savladala ukupna visinska razlika od 6000 metara!
što bi podatak o 66km/h prosečne brzine stavilo u sasvim drugo svjetlo... pogotovo ako si se ikad vozio jadranskom magistralom, pa znaš kakav je to "krivudavi drum"... ;)
btw...trenutni "električni rekord iznosi 1200 km ali na zatvorenoj kružnoj pisti sa konstantnom brzinom od nevjerojatnih 30km/h.... ko Topalovići.. ;))
@drugmirko
Vozio sam Jadranskom magistralom "X puta" ( od severa do juga ), pre i posle "velikog praska" i za nju me vežu neke od najlepših vozačkih uspomena ( mada ni ta magistrala odavno više nije što je nekada bila, sada je daleko protočnija i ekonomičnija ). Posebno, ogromna je razlika da li voziš "u sezoni" ili "van nje" ( van sezone sam znao preći i po "100 km" bez potrebe za preticanjem ). A baš ostareni proel brzine od 66 km/h govori da je ovo voženo po potpuno pustoj Jadranskoj magistrali. Što se Bleda tiče, ne zaboravi da je on "na planini" ( kao što je i Avala planina ) i možda se od Bleda do Dubrovnika treba "popeti" ukupno 6.000 mnv, ali se na tom putu imaš i "spustiti" 500 metra više od toga :)
pa... 6000 metara "kumulativno", je ipak 6000 metara...elektromotoru je svejedno ide li to -u tih 726 kilometara puta- "u komadu" od "razine mora do vrh Kilimandžara" ili se nakon svakih 50m visinske opet vraća na nulu.... amperaža, koju potroši na svaki metar "penjanja" je ista, jer je i rad, koji mora obavit za svaki metar od tih metrara -isti....je li to u neprekinutom potegu ili ne, svejedno je. ali, fala bogu, nije isto za bateriju, ona se može na nizbrdicama sa svakog "lokalnog" penjanja i malo regenerirat ;)...
a tih 66km/h prosećne brzine je važno, ne toliko za kolićinu prometa (kako znaš, na jadranskoj je dovoljno srest jedan kamionet, pa si "gotov" za par 10km), već za to, da je za takvu prosećnu brzinu treba jako dugo vozit puuno više od "66km/h"...prosječna na mojem board kompu je 34km/h, jer puno vozim gradom ( i ne resetiram ga P:)... a mogu ti reć, da se generalno vozim najmanje 10% iznad u Janeziji važećih ogranićenja (na cestama u Ljubljani, po kojima u glavnom vozim, ograničenje je 60i 70km/h, van grada 90 a autoput 130)...
provjeri prosječnu na svojem board kompu, pa ćeš se iznenadit.... Pečjak je morao određene (i dosta duge) relacije prevozit sa najmanje 90km/h, da bi imao ovakvu prosećnu rzinu... a za ovoliki auto "na baterije" i na onoj cesti, to je jako respektabilna cifra... dobro, nije sve bilo po jadranskoj magistrali, treba do nje i doć... ali 3/4 relacije, je!
za osobu, koja nema izza sebe "milijardne investicije" cela stvar je fenomenalna!
drugmirko
Sve se slažem sa Tobom, "penjanje" je "penjanje" i čak i kada je praćeno adekvatnim "spustom", uvek vodi značajno većoj potrošnji energije (goriva) u odnosu na vožnju bez uspona.
p.s. Znam da je teško imati veliki prosek brzine, zbog gradske vožnje ( od možda 1/3) na "prvih" 120 kkm sam imao prosek brzine oko 43 ili 47, ne sećam se sada tačno (svakih 10 kkm resetujem i zapišem, nikad na 10 kkm nije bio veći od 54, ni manji od 33)
Pečjak je car!
Slušao sam ga par puta. Već trideset godina pravi električne automobile. Dva puta je pobijedio Teslu na reliju u Montekarlu, dok nisu promjenili pravila i napravili ih po Tesli.
Glavna prednost je u njegovoj elektronici i Letrica komponentama. (Nekada je to bila Iskra elektika) Letrika je proizvođač električnih komponenti za auto industriju i sva EU tehnologija, pogotovo Renaultova, je na njihovoj tehnici.
U taj auto je ugrađen novi motor, na tržište će doć 2016, koji skoro da nema gubitaka.
Javite, ako vas još šta zanima.