
Kako prenosi B92, najnovija studija pokazuje da je različitim opozivima u 2014. obuhvaćeno 52 miliona automobila u Sjedinjenim Državama, čime je oboren neslavni rekord u broju povučenih vozila, iako godina još uvek nije završena.
Proizvođači automobila objavili su u dosadašnjem periodu godine 544 opoziva u SAD, zbog brojnih serijskih kvarova na njihovim modelima. To znači da su u proseku svakodnevno objavljivana po dva opoziva.
Na vanredni servis radi pregleda i eventualne zamene problematičnih delova pozvano je čak 52 miliona vlasnika spornih automobila. Naročito zabrinjava podatak da je negativni rekord u broju opozvanih vozila oboren za više od 20 miliona automobila na godišnjem nivou. Do sada je najgora godina po broju povučenih vozila sa tržišta SAD bila 2004, kada je za 12 meseci opozvano 30,8 miliona automobila.
Od ukupnog broja povučenih vozila, polovinu, ili 26,5 miliona, proizveo je General Motors.
Analitičari ovakav rezultat dovode u vezu sa činjenicom da su savremeni automobili sve kompleksniji, sa mnogobrojnim sistemima i delovima koje raniji modeli nisu imali, što ih čini podložnijim različitim kvarovima. Uz to, kompanije su prinuđene da smanjuju troškove proizvodnje novih modela, zbog sve veće konkurencije, ali i ekonomske krize u mnogim zemljama koja ne dozvoljava rast maloprodajnih cena.
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Chevrolet
Postoji li neka statistika na nivou "sveta" ( ne USA ) o godišnjem broju opozvanih vozila, po brendovima?
Inače, kada se opozove neko vozilo koje se proizvodi već 5 ili 10 godina (ili se više uopšte i ne proizvodi), a što je veoma često ( npr, takvih "starih" BMW-a je u 2013. u USA opozvano preko 500.000 komada ), takva "zakasnela reakcija":
- koliko je to "pohvala za proizvodjača" ( koji kao brine za kupca i nakon što je prestao da proizvodi neki model, jer je, Bože moj, proizvodjač "kompjuterskom simulacijom zaključio da bi taj kvar teoretski mogao da se desi, iako se nikada pre toga faktički nije pojavio" ), a
- koliko je to zapravo "pokuda" za onaj državni organ ( kao NHTSA u USA ) koji je zadužen da vrši nadzor nad bezbednošću vozila u tom smislu ( jer je to u osnovi reakcija tipa "kasno Marko na Kosovo stiže" )?
Ja mislim da i jedne i druge zapravo "dupe boli za kupca" takvog faličnog vozila ( čija je tržišna vrednost u vreme tog "zakasnelog opoziva" ionako veoma blizu nuli ), već ih u toj celoj priči "dupe boli" samo za njihovo "sopstveno dupe".
I, uopšte, u vreme sve kraćeg "roka trajanja vozila", a sve većeg pada vrednosti vozila u veoma kratkom roku, šta je to uopšte "blagovremen opoziv"?