
Prošli vikend bio je vikend nagrada za Mazdu na ATP test poligonu u Papanburgu u Nemačkoj, gde je kompanija oborila 20 postojećih FIA-inih (FIA – Fédération Internationale de l'Automobile) brzinskih rekorda.
Perjanice proizvođača koji izaziva konvencije - tri Mazde6 pokretane SKYACTIV-D 2.2 dizel motorom sa 175KS, završile su 24-satni maratonski test na brzinskoj stazi, tako što su sva tri vozila oborila postojeći rekord prosečne brzine.

Prvi automobil Mazda6 ostvario je prosečnu brzinu od 221,072 km/h, a ostala dva su zabeležila minimalne zaostatke. Prethodni rekord za vozila iz serijske proizvodnje sa dizel motorima zapremine 2.0 – 2.5 l bi je 209,824 km/h.

Svaka od tri Mazde6 koje su učestvovale u testu oborila je još nekoliko prosečnih brzinskih rekorda, zabeleženih na različitim dužinama staze, u skladu sa FIA standardima.
Za upravljačem automobila, koji su vozili više od 5.300 km u periodu od 24 sata, menjala su se 23 vozača iz sedam zemalja Evropske unije. Među njima su bili profesionalci – test vozači, ali i novinari i ljubitelji automobila, koji su aplicirali i ispunili kriterijume za učešće u kampanji koju je pokrenula Mazda u maju prošle godine.
Tokom svoje 1,5-satne „ture“ za volanom, oni nisu smeli pratiti rezultate prethodnog automobila, a istovremeno su morali biti izuzetno oprezni u strmo nagnutim krivinama na kraju svakog kruga, kako bi se izbeglo gubljenje brzine.
Ipak, razlika u prosečnoj brzini između tri Mazde6 bila je samo 0,89 km/h nakon 24 sata – zasluga, osim vozačima, pripada i timovima za podršku, sastavljenim od zaposlenih iz različitih Mazda salona. Naravno, pre svega obaranje rekorda i ovakve brzine su rezultat vrhunskog dizajna, voznih karakteristika i pouzdanosti automobila Mazda6, čak i kada se vozi na granicama izdržljivosti.
Mazdin nagrađivani SKYACTIV-D dizelski motor je dostupan u Mazdi6, Mazdi3 i Mazdi CX-5 i beleži jednaku potražnju od prvog dana kada je lansiran. Može se reći da je jednako popularan, koliko i nekonvencionalan - izdvaja se jedinstvenim inžinjerskim pristupom, najnižim stepenom kompresije na svetu za dizel motore od 14:1 i izuzetnom efikasnošću uz minimalne potrošnju goriva i emisiju CO2. Verzija ovog motora će se naći i u potpuno novoj Mazdi2 - novi SKYACTIV-D 1.5, sa kompresijom 14,8:1.
I pre ovog brzinskog testa, Mazdin motor je bio uspešan na stazi – sredinom 2013. godine Mazda6 pokretana SKYACTIV-D 2.2 motorom je postala prvi dizel koji je ikada osvojio trku na Indianapolis Motor Speedway stazi u SAD-u (pobedivši na Grand-am-Brickyard u GX klasi).
Izvor: PR saopštenje / Klix.ba
90% su u ovoj boji...
Inače najviše Mazdi u EU se nalazi u Leverkusenu, tamo im je mislim i glavno predstavništvo.
Pozz
24 sata test? Neki su to radili malo ozbiljnije: "Saab 9000 Turbo je postao poznat po stazi Talladega u Alabami, SAD . Saab je ovim testom izdržljivosti pokazao svetu sta je zapravo kvalitet i da ga je uvek stavljao ispred kvantiteta. Test je počeo 7. oktobra 1986. godine i, nakon pređenih 100.000 km konstantne vožnje, završen 20 dana kasnije sa prosečnom brzinom od preko 213 km/h."