home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi RTS, još nema snega pa nema ni gužvi za zamenu guma na automobilima. Oni koji poštuju zakon učinili su to još 1. novembra. Blage zime ponovo nameću dilemu – da li za samo desetak dana u toku godine treba kupovati zimske gume.

Mnogi su rešili da umesto troška od 200 evra, koliko košta komplet novih zimskih guma, jedno vreme kad ima snega i leda na kolovozu idu na posao gradskim saobraćajem ili peške. Nekima se to i više isplati, pa kod vulkanizera nije gužva kao ranijih godina.

"U slučaju saobraćajne nesreće, kada se na putu nalazi sneg i led i kada vozilo ima letnje preumatike, vozač koji vozi takvo vozilo po zakonu je kriv za tu saobraćajnu nesreću. On je dužan da nadoknadi celokupnu štetu pričinjenu u nesreći", ukazuje Milan Božović, vršilac dužnosti direktora Agencije za bezbednost saobraćaja.

Stručnjaci upozoravaju da kazne za neposedovanje zimskih guma mogu biti mnogo veće od onih koje očekujete. Najjeftinije ćete proći samo sa opomenom.

Ako vas policajci isključe iz saobraćaja kao tehnički neispravno vozilo – možete dobiti kaznu i do 50.000 dinara, koja je mnogo veća nego da ste kupili nove zimske gume.

"Važno je da shvatimo da zimske gume nisu samo bezbedne kada je sneg na kolovozu, već da one imaju izuzetno dobra svojstva kada su niske temperature u pitanju. Naime, letnje gume na niskim temperaturama su krte i imaju duži zaustavni put, a zimske se prilagođavaju temperaturi", napominje Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Dilema uvek postoji da li kupiti nove ili polovne zimske gume. Vulkanizeri su saglasni.

"Mnoge gume ne možemo da montiramo, one su izobličene i direktno utiču na bezbednost", kaže Milan Đurić iz auto-servisa "Gudalović".

Što se tiče izbora guma, jedna od mogućnosti su i takozvane "M plus S" gume koje su pogodne za lošije vremenske prilike. Ali one su kompromis o kome stručnjaci imaju podeljena mišljenja. Leti su suviše kabaste i bučne, brzo se unište, a na velikom snegu nisu kao gume sa kramponima. Ako je moguće, potrebno je imati dva para guma.

Izvor: Rts.rs

Foto: Novosti.rs



čitanja : 4570



Komentari

"Važno je da shvatimo da zimske gume nisu samo bezbedne kada je sneg na kolovozu, već da one imaju izuzetno dobra svojstva kada su niske temperature u pitanju. Naime, letnje gume na niskim temperaturama su krte i imaju duži zaustavni put, a zimske se prilagođavaju temperaturi", napominje Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Naravno, Damir-če ponavlja ko papagaj, stvari koje ne razume. Ispravan letnji pneumatik sa šarom preko 4mm je u svakom slučaju bolji na mokrom i suvom, a 1000 testova je to dokazalo, a svaki profesionalac zna navedeno.

takozvane "M plus S" gume koje su pogodne za lošije vremenske prilike. Ali one su kompromis o kome stručnjaci imaju podeljena mišljenja. Leti su suviše kabaste i bučne, brzo se unište, a na velikom snegu nisu kao gume sa kramponima.

Dsmirče nije naveo osdnovni nedostatak zimske gume leti a to je značajno nebezbedna u ključnim situacijama, naglog kočenja, gde se zaustavi put produžava i do 50%, držanje u krivinama je opasno, a na prvoj kišici i starom asfaltu, zimska guma leti je ubitačna!
Jdenostavno, sve karakteristike vozla navedene u prospektu, nemaju veze kad su montirane M+S gume!!!!

Autor fanfatal 30 Nov 2014, 11:33

mange
Baš to htedoh da napišem, za zimske po suvom ispod 7 stepeni.
pa i vlažnom, dok nije poledica.
Još nisam montirao zimske i nemam nikakvih problema, možda treba da poslušam ove stručnjake gore. :)
Inače, na džipu imam M+S, ali i zimske.
Nego, gledah baš za vinjete, izgleda da naši stručnjaci hoće da uvedu kao u Madjarskoj ( beše tekst u SAT-u ili AB ) oko 60-ak eur godišnje.
Takodje sam video ono što si pričao da se ukida u Evropi sistem vinjeta i valjda se vraćaju putarine.
I moram da priznam da si u pravu. Vinjeta jeste jeftinija u nekim slučajevima, ali ovako ako svima odrežu godišnju naknadu a ni ne koristiš nešto auto put, onda ti je nemerljivo skuplje.
Ali kod nas samo i donose mere i zakone koje nemaju blage veze sa mozgom, jedino su dobri u dranju kože.
To su da vinjete za domaće 10e godišnje uz registraciju, , pa ok.
A strancima da naplaćuju. A ovo je suludo, kao i većina stvari u ovoj "državi".

Autor Pit 30 Nov 2014, 12:01

Izvinjavam se. U momoe postu od 11:33, trebalo je da stoje citati iz teksta pod navodnocima. Ali, prepoznaćete šta sam hteo da kažem.

Autor fanfatal 30 Nov 2014, 12:10

Strucnjaci misle jednako. Misljenja su podeljena samo kod polupismenih novinara.

M+S pneumatik na temperaturama ispod nule uvek ima prednost nad ne M+S pneumatikom. Bez obzira o kakvoj podlozi je rec.

Autor vojvoda 30 Nov 2014, 12:15

vojvoda
Meni ne trebaju "stručnjaci" za takve dokaze. Jer meni je to struka. A na kraju nađši ozbiljnije testove pa pogledaj. Pri tome nije uzet u obzir loš asfalt na putevim u Srbiji i to na bar 50% puteva Drugo, postavlja se pitanje koja je to M+S ??? M+S je oznaka za mud i snow, a na samoj oznaci nema i recimo T, od tarmac. Postoje i druge bitnije oznake, kao "pahulja", ili Winter. I all i season gume su M+S.
Šta to znači "bolje" ??? Ako se uzmu gume M+S miže klase, kao recimo Wintera, Sportiva, pa čak i Sava, te gume znaju da budu izrazito opasne na mokrom a posebno po srpskim asfaltima. Mnogo opasnije od premijum letnjeg pneumatika koji ima šaru preko 4mm. Pogledaj testove i videćeš da imaju "ne preporučuje se" upravo zbog mokrog asfalta pa i suvog. To je efekat koji si sigurno osetio kad pojedinim mokrim zimskim cipelama sa mekom gumom, naiđeš na glatke stepenice ili podove. Iz ovog razloga, mnogo je udesa bilo sa Winterama i sl guama, odgovor vozača je " ne znam šta to bi!"

pit
Primer Dacije Logan kad se prvi put pojavila. Bili su testovi u Nemačkoj, i izrazito je loše ocenjena, na testu "severnog jelena" i kočenju od 100-0. Razlog su bile rumunske gumetine poput M+S, koje su fabrički dolazile na tom autu. Posle su prešli na Barum Briliants...
Po pitanju putarine, pisao sam zato što sam u toj materiji. Jednostavno, propala bi putna privreda, obični ljudi u unutrašnosti bi platili ceh, a mangupi to ne bi ni plaćali, jer se ne bi znalo i ko ni kako kontroliše. Problem teretnih vozila ostaje, pa bi opet postojale rampe za naplatu putarune.
Najpoštenije je što Nemci rade. Od goriva po litru cifar i pošteno i pravedno.
Mislim da se su tu do daljnejg u Srbiji ništa neće menjati. A u okruženjeu je velika vreovatnoća zbog krize da se ukinu vinjete, i vrate klasičnoj naplati putarine. Problem je što neki nemaju izgrađene rampe za putarinu, a neki kao Slovenci imaju....

Autor fanfatal 30 Nov 2014, 12:49

A najbolji su ovi stručnjaci oko cene pneumatika.
Kažu komplet oko 200e, samo su zaboravili da dodaju za Puntića...

Autor Pit 30 Nov 2014, 12:51

Evo jedan ozbiljan test Letnje - zimske gume :
Pogledajte uprednu tabelu:
http://www.avto-magazin.si/nasveti/primerjali-test-zimska-proti-letni-pnevmatiki/galerija/tabelajpg/

I ceo test:
http://www.avto-magazin.si/nasveti/primerjali-test-zimska-proti-letni-pnevmatiki/

Napomenuo bi, da je testirana Sava Intesa protiv Save Eskimo. Eskimo je kvalitetom dosta cenjenija od Intese, u odnosu na druge gume. Eskimo se recimo može preporučiti, osebno modeli zadnje 2 godine, a Intesa je dno guma.
Pored toga, test je izveden na normalnom asfaltu sa dobrim osobinama, a ako bi se uzeli naši asfalti po gradovima, i sporedni putevi, razliek bi bile mnogo izraženije nego u tabeli.
Dodao bi da Wintera na ADAC testu nikada nije prošle iz navedenih razloga, a u Srbiji bar 50% ljudi vozi baš te gume.
I na kraju, proizvođači guma, dileri, prodavci forsiraju ovakve kampanje "zimska guma bolja ispod -7" ili još gore "letnja guma opasna ispod 7C", radi prodaje i njihovog biznisa. Iz tog razloga, njihove opaske i ne treba uzimati preterano ozbiljno.

Autor fanfatal 30 Nov 2014, 13:26

Mange
slazem se.
A sta ti je struka konkretno ?

Autor Pit 30 Nov 2014, 13:57

P.S. Koje su po tebi gume najbolje ( ili u vrhu ) leto, zima i univerzalne.
Za SUV takodje.
Na dzipu imam BF Goodrich Longtrail M+S i zimske Vredestein Snowtrac.
Imao sam Savu Eskimo HP na 211 i odlicna je po snegu.
Prosle god uzeh Nokian zimske za 212 , nije ni bilo snega, malo ih vozio...
Po testovima, Dunlop, Continental, Michelin, Goodyear sa ponekim ubacivanjem raznih za zimske, Vredestein, Nokian itd.
Michelin A3 se nisu proslavile, kazu A4 tek dostojne imena.
Sad zbog situacije iz prethodne zime, necu ni da montiram zimske, sve do snega. Ako bude tanka zima uz minimum snega, teracu na M+S. Prosle god dzabe montirao zimske...

Autor Pit 30 Nov 2014, 14:14

Pit
Sve si sam odgovorio po pitanju zimskih guma. Ja bi dodao još nešto:
-Alpin A3 ima premekanu komponentu i krupnije krampone, pa se nije pokazala nešto u bilo kojim uslovima;
-Alpin A4, je po meni kopija GoodYead Ultragrip i zaista je dobra. Ima sličnu šaru i tvrđu mešavinu gume, trajnija je i bolja za sve uslove od prethodnice;
-Dunlop zmske su odlične gume;
-BF goodrič za džipove i SUV je odlična varijanta i zimi i leti. Za džipove nije loša opcija i Pireli ali ne znam cenu;
-Sava Eskimo S3 koja se pravi zadnjih 2 godine, je skroz promenila konstrukciju, iako je šara ostala ista (valjda je dobila onaj +). Postala je mnogo bolja za mokro i suvo, ali isto tako mnogo neudobnija - tvrđa i jača konstrukcijom.
-Moj izbor zimske gume ua automobil bi bio GoodYear ultragrip, Dunlop ili A4. Jeftinije varijante Barum Polaris, i najprostija moguća da prođe sava Eskimo. Wintera nikada...
-All Season je varijanta nizašta, možda vredi nekome ko ne prelazi po godini više od 5-6 000 kao rešenje, a da pri tome ne ide po planinama i težim uslovima. i tu ima malo opcija, a najjeftinija da vredi je Hankok - eventalno Sava.

Ne mogu (ne smem) da kažem šta mi je konkretno posao, ali on se sodi kao posao dipl ing. za vozilo - vozače - put - okolinu, i ako ostavim onvde neku informaciju, veruj da vredi.
A hobi i pored posla, ozbiljna radionica - autosport - automobil.

I da neko ne pomisli pogrešno, uvek važi: Kad je sneg ili led na putu, najgora ziska guma je bolja od najbolje letnje i to višestruko. Tu leži rizik izbora, a šuplje priče ne treba uzimati u obzir.
I svaka guma ima radnu temperaturu, a na početku vožnje, prvih kilometar, uvek treba biti operzan, posebno letnja guma - zimi. Ako se vozi letnaj guma, pritiske treba smanjiti, za 0,2 -0,3 u odnosu na leto, mada pritisak i sam padne ako se ne dopumpapa, u odnosu na toplije vreme.

Autor fanfatal 30 Nov 2014, 14:42

Mange
Da, slazemo se tu u principu.
Sto se leda tice, jedino pravo resenje su spajkovi koji su kod nas zabranjeni. Drugo najbolje resenje , jedino moguce kod nas su zimske.
Univerzalne bi uzeo samo za smarta, jer ga ne vozim po surovim uslovima jer imam drugi auto za to. Cisto da moze po blagim uslovima da se tera i da ispostujem zakonsku normu. Najvise se vozi po "letnjim" uslovima tako da bi mi za njega allseason najvise odgovarala. Da i ne prebacujem stalno zima/leto.
Ali kod nas nema tih za njega.
Ima u DE, 60-ak eura kom ( zadnje ), 175-55-15.

Autor Pit 30 Nov 2014, 16:58

Pit
U bre Pit al ti imaš motorizacije. + motorcikl Honda ?
Ja sam većinom na tuđim autima, čak me iznajmljuju me kao vozača :) Imam jednu još kao novu trakalicu od Renola, i više auta koji su polumoji :) Rado bi ti pokazao par primeraka, jedinstvenih u zemlji Srbiji.
I pred zimu, ceo podrum zimskih točkova i guma se menja. Tačnije 20 komada :)

Autor fanfatal 30 Nov 2014, 18:05

mange
Nemam motor vise.
Imadoh nekada CBR 1100XX Blackbird. ;)
BMW F650 CS , skutere pre toga, i Ninju ZX6R 2008-e uzeo novu. ;)
To mi je ujedno bio poslednji motor.
A posle prodaje, tj menjah ga za RX8 , probao sam KTM 990 Superduke.
Najdivljiji motor koji sam probao.
Drugar ima GSX-R750 K9 sa full Akrapom, nudi mi stalno da se vozim, ali necu, batalio sam motore.
I taj KTM probah na silu, mrzovoljno, jer resih da batalim, pa kad sam seo posle dugo ubedjivanja, pomislih, sto mi to treba.
Ali nisam se pokajao, motor je ludilo, dize se na pola gasa.
Kao na raketni pogon. :)
Nisam probao hiljadarku nikad, a mogao sam da je uzmem kad uzimah 6-cu, nista mi nije znacila razlika u ceni ( oko 1500 bese ), ali nije mi se svidjala 10-a ko 6-ca, jos crne bile samo.
I ovu 6-cu uzeh sto mi se dopala i zbog boje a da je ni ne probah.
Probao je kad je stigla, kad su je raspakovali. :)
Lep osecaj nov motor.
Elem, od masinerije sad trenutno imam WJ 2,7 CRD i 215 CL500, uz naravno gradskog malisana 0,8 cdi. ;)
A takodje kao ti dosta "polumojih" sto bi ti reko i imam prilike da vozim, evo malpre bas GTS Kajen. ;)
I takodje ko ti imam dosta guma i tockova. :) 20-ce za CL-a, ali sam ih skinuo.

Autor Pit 30 Nov 2014, 20:16

@Pit
Ako ne za pomenutih 200, ali za 300 može da se kupi kompletan set letnjih ili zimskih michelin guma od 15 cola. Smešna cena. Ali, na duge staze, to je sve samo ne smešna ušteda, a udobnost maksimalna, pri čemu nikada nisam bi "race" vozač, tako da mi niski profili i velike colaže ništa ne znače.
Ja malo ( od detinstva ) "bolujem" od michelina, prosto, cenim taj brend i koristio sam i njihove zimske sa "ekserima" (model XM+S200, brzinski index Q, samo do 160 km/h). Kada se sa tom gumom "potpišeš", taj "zapis" ostaje godinama.
Čak sam i na ladi nivi koristio i michelin ( ali i pireli ).
Za mene dileme nema, samo michelin.

Autor moron 30 Nov 2014, 21:46

Moron
"Do 15 cola"...
Zavisi od dimenzija. I Smart nosi 15" ali su mu skuplje gume zbog specificnih dimenzija.
16-17 skuplje, da ne pricam 18+.
Ili 20-ce gde komad kosta 400+ evra, kod nas.
Tako da je smesno generalizovanje pominjuci cene za najjeftinije dimenzije.

Autor Pit 30 Nov 2014, 22:00

Za ovu godinu ce posao da mi zavrse Kormoran-Wintera ( kupio ih sa felnama skoro nove za male pare ) ali sledece godine definitivno kupujem Nokian. Nekoliko prijatelja ih ima i kazu da bolje zimske gume nisu imali.

Autor Bagzi 30 Nov 2014, 22:23

@moron
Kad smo vec kod guma, drugu je kolega sa posla doterao 307 SW 2007., 2.0 HDi 136 KS, na 16" alu felnama (originalne felne) i letnjim gumama, a ono sto me interesuje jel postoji mogucnost da na njega ne mogu celicne od 15"? Mislim zbog velicine diska i "celjusti", trebalo bi da su iste na svim (ili vecini) modelima (bez obzira na motor) zar ne?
Znam da su serijski dolazili sa 15", a tip uporno ubedjuje da je probao i da navodno ne moze... mada mislim da manda ovog drugara da je uopste probao manji tocak...
Padalo mi je na pamet da nije zbog vece snage i mase veci disk, ali opet, da pitam nekog iskusnijeg...

Autor Orlo 30 Nov 2014, 22:44

Bagzi
Nokian uzeh za 212.
Bas zbog testova i preporuka.
Da li sam previse ocekivao, ili zbog svih tih pohvala, nisam nesto previse bio fasciniran njom.
Nije bas bilo nekih uslova i vremena za test, ali subjektivan utisak mi je da mi se bolje ponasala Eskimo HP ( na w211 ) po snegu !

Autor Pit 30 Nov 2014, 23:10

Bagzi
Nokian je dobra guma za sneg. Ne voli toplo vreme, i nije bolja od glavne konkurencije. Sve odlučuje cena i uslovi korišćenja.

Pit
Imaš dobre motorizacijie. Skori smo pravili vrva 0,8 CDI. Motorić je bio sav masan, a glavni problem je crevo turbine.

moron
I Michelin je pošao nekim stranputicama. Uvek me oduševi udobnost i ekonomičnost njihovih guma, ali često iznenadi i loše držanje u nekim situacijama (na letnje gume mislim). Danas je jako bitno emisija CO2, a Michelin je daleko prvi u toj priči. Zaista je istina da za životni vek 4 pneumatika, ostane para na uštedi goriva za dve nove.

Autor fanfatal 30 Nov 2014, 23:19

mange
Pazi ovu mašinu:
http://www.dodaj.rs/?G/FS/4geYsDvG/gts.jpg

keramika

http://www.dodaj.rs/?i/Xy/3Rca5vuV/gts.jpg

http://www.dodaj.rs/?Y/fy/1YOgxXd7/gts2.jpg

A najviše od svega mi se svidja ovo :

http://www.dodaj.rs/?39/Ra/QE2Bqmi/gts2.jpg

:)

Za zabavu bolji manual, mada je za svakodnevnu ( laganu ) vožnju bolji matik.

Zvuk ima odličan, otvara klapne u izduvu na blizu 4 000 obrtaja.
Svidja mi se takodje optika kod GTS-a, krovni spojler pozadi, izduvi, suknjice, tj celokupan stajling.

Aj kad smo već tu da vidiš još koju sliku. :)
http://www.dodaj.rs/?P/bo/CU9shDN/kajengts.jpg

http://www.dodaj.rs/?40/13B/3xhVXaWX/gts-pano.jpg

Bose ozvučenje, zakiva. :)
Full oprema, stvarno je vrh auto.
Znaš da nisam fan Poršea, ali za razliku od nekih, nisam hejter pa da tvrdim nešto što ne stoji.
Kad sam se prvi put provozao u njemu, imao sam osećaj kao da se vozim u Kareri a ne u SUV-u. :)
Doduše, takva je i vožnja bila, a manuelni menjač dopušta takav stil vožnje.
Kad sam ga ja probao, ipak se oseti masa, visina itd, ali svejedno, vrhunsko ležanje, zabava sa manualom, zvuk V osmaka odličan, uz odlično okruženje ( enterijer ).
Jedino mi se ne svidja tradicionalno mesto za ključ, ali predje se preko toga...
Još su na njemu zimske gume...
Imaš li neki mail, ili jesi li registrovan na forumu, da razmenimo koju ?

Autor Pit 01 Dec 2014, 00:18

Orlo 30 Nov 2014, 22:44
Trebalo bi da na svaki 307 može i 15 cola, ioako prednji diskovi dolaze u dve dimenzije ( pa ni čeljust i pakne nisu u obe varijante iste ). Ja sam ostavio jedan set (alu) felni sa prošlog 307 i jedva je stao napred na 308, jer su se klešta felna "mimoišle u milimetar"

Autor moron 01 Dec 2014, 07:51

@moron
Nismo imali, drug i ja, fore da probamo da li moze manji tocak jer je auto na carinskom skladistu, ali ako moze ne vidim razlog da baca pare i uzima i vecu felnu i skuplje (vece) gume...
Rezervni tocak (fabricki) je od 16"...

Autor Orlo 01 Dec 2014, 12:36

Orlo
Danas je veoma mala razlika u ceni guma od 15 i 16 cola, a zavisno od brenda, 205/55X16 može čak da košta i manje od 195/65X15, tako da ako na tom 3087 SW već ima felne 16 cola, najbolje ( po mom mišljenju ) samo da uzme i gume od 16 cola, nego da uzima i felne od 15 cola i nove gume.

Autor moron 01 Dec 2014, 14:51

Moron
Cena vise zavisi od toga je li niskoprofilna nego od toga je li 15 ili 16.
Skuplja je niskoprofilna 15 od standardne 16-ce.

Autor Pit 01 Dec 2014, 15:19

Pit
Tvoj "problem" je što smart koristi "čestu" dimenziju kao i Spaček, pa cepaju po ušima. "Nabudži" nešto :)
A za "visinu profila" i cenu si načelno u pravu, jer znam mnoge ljude koji za astru G, umesto propisanih 195/60X15, koriste jeftiniju "golf dimenziju" ( 195/65X15 )

Autor moron 01 Dec 2014, 15:43

moron
Ne valja budžiti ništa što nije u fabrički deklarisanim okvirima.
Kao to što si naveo, narušava se geometrija.
Ali pazi, zanimljivo je da u DE su gume dosta jeftinije, u nekim slučajevima i do dva puta ( ima i preko ali da ne računamo neke slabije marke ).
Već identične ovde i tamo.
Plus što kad nas uvek zastareli modeli, a tamo naravno, sveži uvek.
Recimo univerzalne za Smarta 60e i 50e ( zadnje / prednje ). Vredestein Quatrac3, koje su na testovima u vrhu za allseason pneumatike.

Autor Pit 01 Dec 2014, 16:31

mange
Šta misliš o akumulatorima.
Ja samo Vartu, kaže mi prodavac da oni prave Boschu akumulatore, tj Bosch samo stavlja svoje nalepnice.
I to silver na blue Vartu. :)
Tako ih prodaju.
Mislim da je Varta najbolja, barem se meni tako do sad pokazalo, a i vidim da je u ogromnom broju slučajeva fabrička ugradnja.
Traju oko 5 god u normalnoj eksploataciji.

Autor Pit 01 Dec 2014, 16:35

Pit
Pozzz, negde ću ti doturiti maill, ...
Ja Vartu ne vollim ni pod razno i imam loša iskustva sa njom. Posebno sa startnom strujom. Takođe BOSCH - katastrofa.
U zadnje vreme cenom FIAMM. I jedan manje poznat Baren batterie. Oba su vrhunski akumulatori i njih kristim. Hvale moji poznanici i Tudor, EXIDE, ali ove prve ne možeš da omašiš.
FIAMM je firma koja najviše ide u prvu ugradnju u mnoga vozila. I uvek uzmi opciju sa "magičnim okom" kuglicom zs kontrolu napunjenosti.

Autor fanfatal 01 Dec 2014, 16:50

Varta je zakon. Za Bosch sam cuo da su zadnjih godina srozali kvalitet. Prosle god sam kupio Vartu 74 Ah i za sad nema problema. Tad mi je prodavac( poznanik ) rekao da o Boschu i ne razmisljam. Koliko se secam Bosc tad bio 80 evra a Varta 110.

Autor Bagzi 01 Dec 2014, 17:26

mange
A koji su najbolji po tebi, uopšteno, ne gledajući da li je najjeftiniji itd.
Ostavio sam jedan komentar za tebe u 00:18. ;)
Pozz

Autor Pit 01 Dec 2014, 17:45

U oba pežoa mi je kao prva ugradnja došao FIAMM i oba sam ( posle blizu 5 godina ) zamenio za Vartom Silver istog kapaciteta, ali slabije "udarne struje" ( Varta je 600 A, a FIAMM je bio 640 A ). Zaključak sledi sam od sebe.

Autor moron 01 Dec 2014, 18:29

Pit
Ja sam najzadovoljniji sa FIAMM. Delako da je to jeftin akumulator. Kod nas nije poznat, ali ta firma ima više fabrika brendova, baš kao i austrijski Baren Betterien.
Imam jedan 2006 godište i još je na testu 380A, od mogućih 420A.
Varta me je razočarala u više slučajeva. Recimo za Punta 1,2, njihov specifični dimenzijama aku.bukvalno ne mpže ni nov da pali na mrazu oko -15C. Jedan reklamiran kao nov, pa i taj nov je zatezao jednako i gasio - resetovao bord kom. na verglanju. Posle je uzet Baren Betterien i šljaka OK. Takođe na Rumsteru je imao sl boljku. Itd...

Porshe Kajman sam imao priliku da probam kod moga komšije. Full oprema, bela perla, takođe keramičke kočnice i sl.... Godište 2013, a zamenio ga za takođe nov star par godina...I šta bude? Pre par meseci, noću na ulici izlupaj ga mangupi celog, obe haube i vrata sa leve strane. Ja sam čuo udaarce, kao kad sneg sa krova padne na auto.... Katastrofa. A čovek ima i Panameru, takođe bela perla i full Minija.

Autor fanfatal 01 Dec 2014, 18:41

moron
Kad i Varta preživi 5 godina, u istim uslovima, onda se može izvući zaključak.
Činjenica je da aku ima životni vek do 7 godina. Sve preko je kao čovek od 120 godina starosti.
Ono što je najbitnije, akumulator ne trpi da je prazan ili poluprazan, čime doživljava sulfatizaciju a to je nepovratan proces, kao kod čoveka skleroza.

Autor fanfatal 01 Dec 2014, 18:46

mange
Ja prvi put čujem za Fiamm, ali ok.
Ja zadovoljan Vartom.
Bila je u Golfu 5-ci 2007-o fabrička ugradnja i trajala preko 5 god.
Kako taj nema garažu za takva kola.
Meni je neshvatljivo da ako izbrojiš podosta novaca za auto, parkiraš ga na ulicu, na milost i nemilost.
"Sve preko je kao čovek od 120 godina starosti."
Hahaha. :)

Autor Pit 01 Dec 2014, 19:17

@moron
Auto je dosao na 16" aluminujumskim felnama i letnjim gumama (205/55), a za zimu morao bi da uzme celicne felne i zimske gume (195/60)...
Koliko sam gledao razlika u ceni je prilicna izmedju 15 i 16 inca (kada pomnozis sa 4)... ne znam bas o cemu govoris... i razlika je oko 1.500-2.000 (pa i vise za renomiranije marke) dinara po gumi izmedju dimenzija a gledali smo Winteru i Savu S3+ jer on zbog manjka iskustva nema nesto potrebe da vozi po snegu, a i ne planira da vozi zimi puno, ali zeli ispuni zakonsku obavezu...

Autor Orlo 01 Dec 2014, 19:32

Pit
Varta ima ko zna koliko fabrika. Ja nisam rekao da u Džermaniji nije OK. Ali Balkansak varijanta zaista ima problema. Isto važi i za BOSCH.
FIAMM akumulatori fabrički dolaze veoma često na Peugeotima, Renaultima, Opelima, Mercedesima, Maseratiju, Ferariju..... Pazi, to je italijanski brend.
Najvažnije je naći kvalitet aku. koji ide u fabričku ugradnju, a tim se Varta u Srbiji ne može pohvaliti.

Autor fanfatal 01 Dec 2014, 20:41

Mange
Uzeh Varta silver, najbolji od Varte.
Daju 40 meseci garancije, verujem da još najmanje godinu dana može da gura nakon isteka, ali pri normalnoj upotrebi, mislim da će da gura preko 5 godina.
Pogledaj malo bolje Bosch, zaista iygleda tako kako prodavac reče, blue Varta izlepljena u silver Bosch, ovi ga prodaju još skuplje od Varte a to je slabija Varta faktički, Bosch samo prodaje nalepnice. :)
Jer ne može Bosch da ima fabrike za sve.
Sumnjam da ima i za brisače, verovatno i to od nekog uzima pa brendira.

Autor Pit 01 Dec 2014, 21:02

Pit
Poenta i jeste što se to štancuje negde u okolini.
Sve što sam naveo za Vatru važi za Blue modele.
Jednostavno, taj aku pada na testu snage. Pošto sam nekada davno, vanredno (pored škole) završio i autoelektričarski zanat u radionici kod starog majstora, onda znaj da znam kako testirati akumulator.

Autor fanfatal 01 Dec 2014, 21:10

@Orlo
Ja napisah da "zavisno od brenda, 205/55X16 može čak da košta i manje od 195/65X15".
I to jeste tako - "zavisno od brenda".
Jer, sa 16 cola "Sava Eskimo S3+" košta 7,253.00 RSD, a od nje sa 15 cola je skuplje "brdo" zimskih guma ( Pireli, GoodYear, Dunlop, Michelin, Continetal, Bridgestone ... ). Sve je "zavisno od brenda".

@fanfatal
Nadam se da ta kola više neće biti kod mene kada prodje 5 godina od kupovine varte silver ...
Najbolje iskustvo u trajanju akumulatora sam imao sa nekim japanskim, od samo 28 Ah, taj je jedini trajao tih 7 godina koje pominješ.

Autor moron 01 Dec 2014, 21:13

Mange
Turih Silver, pa videcemo.
Sta mislis o kocionim sistemima ?
Ate i textar po meni.

Autor Pit 01 Dec 2014, 22:06

Sad nadjoh koji sam aku kupio :
http://www.eponuda.com/akumulatori/varta-12v-74ah-750a-d+-silver-dynamic-cena-190580
Za sad dobro sljaka( imam ga malo preko god. dana)

Autor Bagzi 01 Dec 2014, 22:14

Pit
Zavisi na koji auto idu kočione obloge.
Textar je bila izvanredna firma. Pazi, sad u Srbiji ima svašta od njih. Ja sam skoro na Clia i Punta stavio njih i gadno se pokajao. Kočnice loše, a diskove mi je izrisovalo za 1000km. Skinuo sam ih odma...
ATE za VW su kod nas neprevaziđene ili eventualno jurid.
Znam da za Merc i BMW ide Textar, ali ovo što u Srbiji nude, ne liči na nekadašnje. Imao sam ih davno na PUG 309, i bolje pločice nisam imao
Na puntu samo vozim BOSCH, Renault Valeo, Bendix ili originalne (nisu ni skupe a najbolje), na Fabijama ATE

Autor fanfatal 01 Dec 2014, 22:42

Mange
Slazemo se u principu. Na Smarta turih Ferodo ( Belgijske ), kazu da nisu lose, ali ispod ate i textar. Ja sam najzadovoljniji Textarom do sad. A stavih dzipu sad ate diskove napred i textar plocice. Kazu mi majstori ( njih dvoje ) jedan MB i jedan sto radi sva kola, da su ATE top pa onda Textar.

Autor Pit 01 Dec 2014, 23:07

P.S. Na 212-ci bio stavio napred nove diskove i plocice , u ovlascenom ( by TRW ) i oljustio plocice za 10 000 km !
Onda uzeh Textar... Sad na dzipu, malo skripucu , a nisu imali ATE plocice da kompletiram. Videcu, bas to sto si rekao.
Inace, za 211 uzimah u Zoji Textar i nije bilo greske.

Autor Pit 01 Dec 2014, 23:53

Bagzi
To je za Golf klasu, takvog uzeh za Golfa. ;)
Inace ja uzeh ove god dva komada, od 110AH.

Autor Pit 01 Dec 2014, 23:59

@moron
Jesete, jeste, izvinjavam se nisam lepo procitao pa sam pogresno protumacio... :)

Autor Orlo 02 Dec 2014, 08:37