
Češki proizvođač automobila Škoda Auto, u vlasništvu nemačkog automobilskog giganta Volkswagena, objavio je danas da će ove godine prvi put u svojoj istoriji prodati više od milion automobila.
Već u periodu od januara do kraja novembra broj prodatih automobila je premašio godišnji rezultat iz 2013. i dostigao 955.300 prodatih vozila, saopštio je najveći češki izvoznik.
Samo u novembru prodaja je porasla 10 posto, uz prodatih 90.200 vozila, saopštili su iz Škode.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs / Škoda
Smireno, oprezno, pametno idu ka svom cilju.
Škoda prodaje Bezbedna, upotrebljiva vozila, od svega po malo, a ništa manje, ništa više. Ono nešto što drugi nemaju
Svaka cast!
Ono sto je interesantno je da ima veliki rast prodaje u Evropi (16% ili skoro 70 hiljada komada u odnosu na proslu godinu), i prakticno je stigao nekada najveceg proizvodjaca u Evropi - Fiat... i prestici ce ga vec sledece godine sigurno... ej Skoda bre!!!
A tek stize Fabia na trziste... :)
Pa Skoda je glavni Low Coast brand, pored dacije u Evropi.
Kriza je, ljudi kupuju jeftino i Skoda i Dacija su poleteli visoko.
Sledeći korak su kineska vozila....
Da dodam,
zato je glavni promašaj što nije nastavljeno sa proizvodnjom Punta u Zastavi. Išao kao alva, za cenu od 5,5-6 000€. A oni počeli 500L smehotresno vozilo koje neće tržište po ceni koštanja.
Dacija je jeftinija za oko 10% od Skode. Sve Dacije od najmanje, do najvece su na 1 platformi. Dacije se zavrsavaju na 17.000€, Skoda ume da kosta i 29.000€.
Prosecna cena od svih prodatih Dacija je 10.000€, kod Skode je to 13.700€.
Pa iako je ukupna prodaja u broju komada slicna, u novcu je to drasticna razlika.
Ja stvarno ne znam kako im uspeva, prave kvalitetne automobile za manje novca od sve ostale konkurencije. ALi mislim da im je carobnjak nabolja reklama ovde na blogu :)
Nema teme o Skodi a da on ne napise nesto..
keep up the good work!
(odnosi se na Skodu, ne na carobnjaka, za njega sam siguran da ce nastaviti da puni blog...)
@krle
naravno, dok je mene bice i Skode! :)
Skodina konkurencija je Dacia, ili P 301, a oni su jeftiniji!
P.S. nemam ja nista protiv Skode ali sam fasciniran onima koji je dizu tamo gde joj mesto nije, bolje reci zabrinut...
Dacia zaista nije konkurent skodi, skoda nema konkurenata i jedini limit joj zadaje VW koji ne dozvoljava kanibalizaciju, pa tako skoda uvek mora da bude losija u necemu od skupljeg VW brata, ili da bude u potpuno drugom segmentu.
Gde je Jetta trenutno? Nema je, postoji u vidu Octavie...
Po trenutnom stanju, ne znam razlog zbog koga bi iko pazario VW, a ne Skodu.
Jetti je zaista uzasan, ali ako pogledamo Tiguana koji je tek katastrofa(ko ce njega umesto Qashqaia za 50% manje para???), onda shvatamo da VW nije usao na trziste CUVova koliko ostali.
carobnjak
I ja sam zabrinut za pogrešno širenje skodizma ovde. Mada se pojavljuje veliki broj nickova, opet se realno sve sve svodi na jednu glavu ;)
skodislave
kakve to cene vadiš iz rukava??
Eto, ti poseduješ bar dve klot Skode, koje koštaju ispod 9000€.
Zato što je Skoda skuplja od Dacije i nema neku perspektivu. Još malo kad stignu Kinezi, ispada iz igre...
Fordovac
Zboriš pogrešno, jer Skoda po svojoj nameni je ispod VW. Nije ista, ni kvaliteom u celini, ni dizajnom, ni opremom.
Škoda je u osnovnom paketu ravna Daciji, posebno Fabija, Rapid, Jeti, Rumster. Potpuno ravna grupa. Ono što nema Dacija je Superb i Oktavija delom.
Nema klasa ispod od osnovne verzije Rumster - Fabija - Rapid - Jeti. Te klotare su u Ravni klot Dacija. Vozim jedno i drugo i to je to! Skoda ima nešto bolju skoljku, Dacija morore i mehaniku i dizajn.....
Ono što stvara privid su "fiktivni" modeli napucani dodatnom opremom, koja diže cenu u nebo...
Ocekivao sam da ce prosle godine da "uhvati" milionce, ali evo je sada.
Sasvim solidna vozila, skoda je na pravom putu.
Glupo je porediti je sa daciom, mozda fabia (stari model) vs sandero, ali dacie nema da stane na crtu oktaviji, superb i da ne pominjem. Cak i gazda rumunima, Renault, nema valjan odgovor na superb (latitude je vrlo slabo prosao na trzistu).
Ja upravo na Oktaviju i Superb i mislim. Rapid, takodje, odaje moderniji utisak nego bilo koja Dacia. A znam par ljudi koji voze, ili su vozili Yetije, i u nekom normalnom nivou opreme automobil izgleda sasvim prisotjno i spolja i iznutra, mada je centralna konzola stvarno jadna.
Nemoj da ste smesni stavljanjem Skode i Dacie u isti kos.
Moj drug ima 2 skode, jednu Oktaviju kupljenu pre 3 godine, nova tada 19,500e, dosta opreme, touch screen ekran itd i Fabiu 2004-to. Kada predjete iz Dacie u nesto od ova dva kao u Avion da ste presli. Plastika u Daciji ocajna, klotara teska. Dok ova Oktavija osecaj u voznji, kvaliteti materijala i ostalo je dosta iznad. Fiat npr nema takav auto. Prostor u toj oktaviji? Ludilo. Drug je visok oko 1.85, pozadi mesta koliko hoces. Znaci mnogoooooo prostora, jos tad kad je kupio ja sam bio odusevljen koliko prostora za putnike pozadi. Gepek takodje ogroman... Dacia nesto onakvo nema niti ce uskoro imati, nema ni Fiat. E, Fiat je konkurent pravi Daciji. Ja gledam ta dva brenda jedan do drugog.
Laserb
Stari znance, opet si promasio.Skoda je nastala sa istom idejom kao Dacia.Medjutim sirila je paletu modela sa low cost na middle cost trziste, zato sto je ceo automobilski svet pocetkom 2000 smatrao da low cost automobili imaju male profitne margine i da ne donose zaradu, samo stvaraju gubitke.Prema tadasnjim procenama, smatralo se da low cost model moze doneti dobit samo ako se proda preko 400 000 godisnje, sto Skodi nije uspevalo, zato je pocela motorizaciju, opremu i velicinu modela da pomera ka gore, gde se profitne margine krecu oko 7 do 8 posto, a za premijume i oko 10 posto.Reno je medjutim ipak odlucio da od Dacije napravi Low cost brend i posle pocetnog uspeha Logana, maestro Ghosn je imao viziju da od njega napravi globalni model poput r4, bube i sl...i uspeo je.profitna margina Dacia modela je ravna profitnoj margini premijuma, ne zato sto je proizvodnja jeftina, vec zahvaljujuci cinjenici da dve trecine ovih automobila nose bedz Renoa i prodaju se i 20-30 procenata skuplje nego Dacija.Zato su se svi posle low cost posustajanja VW u vidu Skode, prekasno ukljucili u trziste low cost.Zato i VW trazi nacin da ponovo udje jer je Reno Sandero-Loganom i Dusterom utr'o taj put i napravio proboj, prodavsi ih 2013. u oko 1,1 milion primeraka od kojih su 600 000 Dacije sa znakom Renoa i kostaju tek 2-3 procenta manje nego konkurenti koji nisu low cost.Duster se u EU prodaje po cenama od 12-18 hiljada EU, a u Brazilu izmedju 21 i 27 hiljada eura.Operativni profit proizvodnje ovih automobila je 2013. bio oko 800 miliona eura, prema proceni, a operativni profit Skode je bio 2012.oko 700 miliona, a 2013. oko 500 miliona eura.Mislim da bi VW vise u ovom trenutku voleo da ima Sandero-Logan ili Duster, nego ceo proizvodni program Skode.Evo ti informisi se:
http://www.autonews.com/assets/PDF/autonewseurope--2012_12.pdf
dusan
ti bas nisi razumeo tematiku!
Koja Dacia je konkurent Oktaviji? Superbu?
Koja Skoda je konkurent Fijatu 500? Pandi? 500L? 500X?
Kada vidim Škodu, dođe mi da zaplačem. Ne zbog Škode, zbog nje mi je drago, već zbog naše priče koja je završila u vremenu kada su jeftina vozila postajala hit! Danas u Evropi Škoda i Dacia obaraju rekorde u rastu prodaje, dok čak firme koje su vlasnici tih autokompanija (Volkswagen i Renault) ne mogu da se pohvale tolikim rastom, dok mi nismo hteli da se menjamo kada je to bilo najpotrebnije, a ugasili smo svoju Škodu kada je to bilo najneopravdanije, sve radimo naopako i pogrešno. Upravo od 2008-me godine u Evropi počinje era velike popularnosti jeftinih automobila, dok ta era danas doživljava vrhunac i još će rasti najmanje nekoliko godina, samo mi nemamo osećaj za vreme. Kriza je zaista naša prednost, no džaba kada mi nikada nismo u skladu sa sadašnjošti. Škoda nikada pre nije imala ovoliku prodaju, ali kada Volkswagen uzme nešto u svoje ruke, to ne da propadne nego čak i višestruko poveća proizvodnju.
Da smo mi još početkom devedesetih prodali Zastavu sa kapacitetom od 200000 automobila godišnje i sa (tada za to vreme) savremenom opremom, danas, dakle 2014-e bi mi bili Škoda sa proizvodnjom od skoro miliona automobila. Ovo je mogla biti naša priča pošto je Volkswagen bio još početkom devedesetih zainteresovan za preuzimanje Zastave.
@Zastava
sta bi bilo kad bi bilo, u tome smo najbolji!
Da se to desilo devedestih sto kazes, opet bi se nasao neki Sloba koji bi sve to upropastio, jednostavno nam ne ide, i to je to...
Ako sam dobro razumeo, za vlasnika (vozila) je isplativije da kupi vozilo sa većom "profitnom marginom"?
I dačija je zato bolji izbor od škode, jer joj je profitna margina skoro kao za premiume?
@moron
Nisi dobro razumeo.Profit je zarada proizvodjaca.Uglavnom je veci ako se proda vise primeraka, jer troskovi razvoja, transporta, itd. manje ucestvuju u ceni a to donosi vecu marzu proizvodjacu.Kada naprave 1 auto to im nije isplativo, da ga razvijaju, transportuju brodom, vozom, da pale masine, trose energiju i sl.Ako prodaju milion komada to im donese zaradu.To si verujem sad razumeo.To je pomenuto kao odgovor na Laserb-ovu konstataciju.E,profit nema veze sa kvalitetom vozila i nije parametar za utvrdjivanje toga koje je vozilo bolje, a Dacija je dokazano bolji izbor od Skode, jer se u kategorijama u kojima proizvode vozila i jedni i drugi,dakle u b segmentu, mnogo veci broj kupaca odlucuje za Daciju, jer dobijaju vise za iste pare.Stil, prestiz, individualnost i lepotu svakako nemaju ni jedni i drugi.Samo sto Skoda naplacuje kao da ima.
Bobo
Dobro sam ja razumeo ono što si ti izneo u 13.04.
I to sam i citirao :)
@moron
Pa nisi.Rekao si da je Dacia bolji izbor od Skode jer ima vecu profitnu marginu, odnosno da si tako razumeo moj komentar.A moj komentar je sasvim suprotan, govori o tome da Dacia ima bolju profitnu marginu, zahvaljujuci cinjenici da je uspela da se nametne vecem broju kupaca od modela Skode u istim segmentima, a to je za sada samo b segment. :)