home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U nastojanju da ponovo poveže brend Alfa Romeo sa njegovim bogatim sportskim nasleđem, Fiat kroz Alfa Romea planira da predstavi nekoliko novih motora. Sudeći prema pojedinim informacijama koje su procurile iz kompanije, Alfa Romeo će sa predstavljanjem novog sedana u junu sledeće godine otkriti i novi V6 motor.

Ostaje pitanje o “koliko novom“ motoru se zapravo radi jer je izvesno da će upravo taj motor biti delimično modifikovani Maseratijev trolitarski V6 motor koji je zapravo dobrim delom kreirao Ferrari. U svakom slučaju, za Alfa Romea ovaj motor će imati zapreminu od 2,9 litara, a sa dve turbine i verujemo da će maksimalna snaga biti oko 480KS.  

Pored najsnažnijeg motora čiju premijeru očekujemo u sedanu srednje klase koji će ciljati na BMW-a serije 3 i Audija A4, Fiat planira da predstavi i nekoliko verzija dvolitarskog turbo benzinca sa rasponom snage od 180KS do 330KS. Takođe, stiže i novi 2,2 litarski dizelski motor sa maksimalnom snagom od 210KS (što i nije preterano impresivno kada znamo da Volkswagen već prodaje dvolitarski TDI sa 240KS).

Sa ovako snažnim motorima, Alfa će definitivno imati dobru bazu za nastup na tržištu, a kompletnu ponudu zaokružiće i trolitarski dizel motor koji ipak neće biti dostupan za sedan srednje klase. Dizelski motor nam je već poznat iz Maseratija i Jeepova nove generacije, a radi se o motoru koji, trenutno, u svojoj najsnažnijoj verziji razvija 275KS. Za Alfinog velikog sedana i eventualnog SUV-a, ovaj motor, koji je proizvela kompanija VM Motori, će biti pojačan na 340KS.

Iako se za sada radi samo o najavama, prilično je izvesno to da će automobili Alfa Romea biti dostupni sa ovako potentnim motorima.

Izvor: Proauto.ba

Render: arhiva Autoblog.rs / Autoexpress.co.uk



čitanja : 2075



Komentari

Ove priče o preporodu Alfa Romea traju već skoro deceniju i postaju već smešne tj. tužne ako ste "Alfista". Sve češće mislim da su pre nekoliko godina trebali ugasiti čuveni brend i koliko-toliko časno se povući sa komercijalne scene. Nije ovo vreme za Alfu. Nemačka dominacija u klasama koje se spominju u tekstu je prevelika da bi ih Alfa stigla ne u sledećih nekoliko godina, nego decenija. Uostalom, tu je Maserati, bolje da Fiat iskoristi njega a ukine Alfa Romeo.

Autor MV 18 Dec 2014, 10:18

2.9 nije onaj smanjen Maseratijev V6 nego Ferrarijev V8 skračen za dva cilindra. 2.2 dizel nije impresivan po snazi, no ako ugrade multiair bit će impresivan po okretnom momentu, a tih 210 ks isporučuje s jednom turbinom, a tdi s dvije. Također je TDI s 240 ks po kilaži samo desetak kila lakši od V6 motora.

Autor ja 18 Dec 2014, 12:07

@MV
Fijat vec dugo luta sa idejama oko Alfe i Lance. Sad mu je jos i Krajzlerica na grbaci, pored sve muke. Mogli su od Vagena da uzmu fine pare za Alfu, pa da se usredsrede na reorganizaciju, ali nista od toga. Ko zna sta ce na kraju tu biti.

@ja
Verovatno si mislio da je to motor iz F40. Na zalost, mislim da nije taj u pitanju, vec V6 iz Ghiblija 3. Od kada je Ferari (Fijat) preuzeo Maserati, skoro svi motori u Maseratiju su u Ferariju konstruisani.

Autor Optimus Prime 18 Dec 2014, 13:05

@Optimus Prime
Taj V6 o kome govoris u Maserati-ju je zapravo nastao iz Chrysler-ovog 3.6 V6 Pentastar motora...

Autor Orlo 18 Dec 2014, 13:17

О.П.

То си сад поменуо да је Фолцика требала да прогута Алфу и више немој... :)

Зна Срђо шта ради, само полако. А пре или касније и Ланчија се враћа у игру!!

Autor Гагиба 18 Dec 2014, 13:21

@MV
Sto se tice dominacije premijum nemaca to si potpuno u pravu, decenijama je gradjen imidz ultimativnih luksuznih i vozackih masina i sve se po njima racuna i meri (benchmark), a tu su i inovacije/motorizacije u kojima prednjace, kvalitet enterijera, ali i mit oko njih, pa ce s obzirom na imidz Alfe koji je godinama srozavan, i na zaostatak u skoro svim oblastima, tesko moci da se povrate na stare staze ali i na nekadasnju prodaju...
Naravno u prvih par godina bice rasta prodaje, sto je i normalno s obzirom na prosirenje game modela, ali mislim da ce biti kratkog daha, pogoto kada krene poredjenje sa gore pomenutim, a i cisto sumnjam da ce biti bolji...

Autor Orlo 18 Dec 2014, 13:28

@Orlo
I meni izgleda da su prekonstruisali Pentastar 3.6 V6, dodali direktno ubrizgavanje i turbine. U Ferariju se pravi.

@Gagiba
Kako je krenulo, ce da mi zavrsimo u penziju pre nego sto Srdjo podigne Alfu i Lancu! :)))

Autor Optimus Prime 18 Dec 2014, 14:15

@Optimus Prime,
fiat moze slobodno da se resi tog chryslera koji mu je na grbaci ako zeli ... samo sto naravno nikako ne zeli jer je chrysler jedina fiatova divizija koja donosi profit.

Autor mile antena 18 Dec 2014, 15:06

Da se razumemo, oni ni Gibli nisu mogli da dovedu na pristojan nivo rafinisanosti, a moci ce Alfa Romeo modele, koji su klasa ispod(makar)?

Mito ima tragikomcinan enterijer, Giulietta takodje i dalje nisu reseni problemi sa oslanjanjem...

Moglo bi, ali kad pogledamo 4C i kako je skrpljen(oni farovi! Onaj enterijer! Nema servo???) nesto im bas i ne verujem.

Veliki poglavica prepun grozne plastike u enterijeru... a to im je najskuplji model u gami(ne racunamo super automobile)???

Autor Fordovac 18 Dec 2014, 15:30

Verovatno ce ovaj motor sa 480 hp da metnu u mito...
Samo prica, prica, prica, nista konkretno ne rade.

Autor Damko 18 Dec 2014, 17:12

Mile, vidim, Fijatu sve cveta od kako je pokupio Krajzlericu. Ako ovim tempom nastavi, preteci ce Tojotu ubrzo! :)
Zaboravio si na Ferari, kad si pomenuo zaradu.

Autor Optimus Prime 18 Dec 2014, 18:14

@Optimus Prime
Jeste, jeste to je taj motor, pisalo je jos na pocetku kada se pojavio u Maseratijevim poslednjim modelima, a i skoro je bila vest da ipak celu proizvodnju tih motora vracaju u Chrysler-ovu fabriku u SAD...

Dobra ti je fora za prestizanje Toyote u prodaji inace... Sci Fi scenario... :)
Kada ste spomenuli zaradu Chrysler-a na autoblog.com sam procitao da je ovaj rast ove tri americke marke pod okriljem FCA u stvari posledica smanjivanja zarade na minimum minumuma kod nekih modela, dok kod nekih modela prakticno proizvodjaci idu u minus ili da nemaju uopste zaradu samo da bi prodali automobile, pa je upitno koliko je taj rast posledica "odlicnih" proizvoda... bilo je neko poredjenje koliko ko od Detroitske trojke zaradjuje po prodatom modelu...

Autor Orlo 18 Dec 2014, 18:48

@Optimus Prime,
a ne cveta im kao? sta mislis, ko finansira sve ove nove alfe?

Autor mile antena 19 Dec 2014, 01:14

@Fordovac

Jesi ti video 4C uživo? To je jedan od najlepših automobila u istoriji.

Autor MV 19 Dec 2014, 08:26

@mile
:))))))))
Vidim, na putevima sve vrvi od maskiranih prototipova Alfi, koji samo sto nisu usli u proizvodnju! A, proizvodni kapaciteti ne mogu da podmire potraznju! :))))
Ako je najveci finansijski izdatak placanje vesti i kojekakvih tizera o novim modelima, onda si potpuno u pravu! :))))
Prijatelju, ima Obama da te nagradi ordenom ekonomskog maga, koliko stitis americke firme i njihove proizvode! :))))

Autor Optimus Prime 19 Dec 2014, 08:45

Ovakva je situacija sa kompanijom FCA.

Njima u SAD-u u ovom trenutku cvjetaju ruže i rast je enorman, sve skupa za Chrysler Grupu ili po novome FCA USA od skoro 20%. Jedan Jeep će ove godine na globalnoj razini preći milijun prodanih primjeraka. Kada je Sergio Marchionne to rekao u siječnju ove godine svi analitičari su mu se smijali i rekli da to može očekivati negdje 2020. Naime tu se radi o rastu prodaje od oko 35% u odnosu na prethodnu.

Sama Alfa će biti na novoj modularnoj RWD platformi kodnog imena Giorgio, a koju će koristiti i jedan Maserati točnije model Alfieri. Platforma nije napravljena za motore duže od V6. Znači biti će samo I4 i V6, ne i V8.

Motorizacija je dobrim dijelom skroz nova.
Premijeru će tu doživjeti nova modularna obitelj koja je zajednička cijelom FCA, a redi se o 2.0 I4 benzincu. Alfa će tu naravno dobiti samo zajednički aluminijski blok, ali glava i sve periferije će biti drugačije nego kod ostalih brandova. Kod top verzije se cilja na 340 KS i to uz pomoć kombinacije kompresora i turbine. Recimo jedan Volvo danas iz istog obujme i identične kombinacije ima motor sa 320 KS. Ovdje ne pričamo o nikakvom SF-u.
Zatim dizel 2.2 je skroz novi sa aluminijskim blokom. Top verzija bi mogla imati 230 ili 240 KS i to nije ništa isforsirano. Ionako za jače stvari postoji već poznata 3.0 V6 jedinica od strane VM Motori.
I za kraj taj 3.0 V6 benzinac o kojem se puno priča. Nije sigurno hoće li blok biti američki ili talijanski. Naime ako je blok Ferrariev mi pričamo o jednom jako skupom i sporom procesu proizvodnje koji daje jako kompaktan motor. Sa druge strane imamo kao u Maseratiu krajnje revidirani Chryslerov V6 blok koji je isto vrhunac tehnologije na svoj način. Problem je što sa takvom koncpecijom bloka visoki okretaji mogu biti problem i nije ga za očekivati, barem ne u spominjanoj najjačoj verziji sa 520 KS koja treba poslužiti i Maseratiu za Alfieri.

Autor N.N. 19 Dec 2014, 15:45

Novi Alfin Spider neće biti rezultat saradnje sa Mazdom, već će se italijanska verzija tog projekta na kraju prodavati kao Fiat-Abarth:

http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/Industry-News/Alfa-Romeo-MX-5-is-no-more-confirmed-as-Fiat-Abarth/

Autor auto 19 Dec 2014, 17:24

@Optimus Prime,
fiat je tek nedavno dobio chryslerove kes rezerve. polako, oporavice sergio i alfu, nesumnjam u to. ja sam bio prvi koji je sumnjao u brak fiata i chryslera, a za sada sam bas pozitivno iznenadjen. novi chrysleri su odlicni sto se tice voznje, dizajna i opreme. postali su kao italijani - odlicni u tim kategorijama, ali kvalitet mehanike katastrofa. sto u americi i nije problem jer vecina amera koji kupuju nove aute ih menjaju cim istekne garancija. fiat-chrysler grupa u americi belezi najveci rast prodaje.
tako da fiat-chrysler brak je nesto najbolje sto se moglo desiti za obe kompanije, iako je malo ko verovao u njihov uspeh. iz meseca u mesec fiat-chrysler prodaja u americi raste po 20% ... pa ti vidi

Autor mile antena 19 Dec 2014, 17:26

@ mile

Bar Talijanima nikada mehanika nije bila problem. Zato su im se puno drugih stvari zamjerale tipa završne obrade i slično.

Autor N.N. 19 Dec 2014, 17:36

Talijinaima mehanika nije bila problem... pa nije ona je kupcima bila problem... :)

@N.N.
Zasto su onda odustali od "revolucionarnih" TwinSpark, JTS i mozda Busso V6 motora tako lako kada su super savrseni i kvalitetni?
Uostalom vidim da ovaj novi DCT koji koristi Alfa niko nije pohvalio kao odlicnim, ali ni u nekom poredjenju sa npr S-tronic i ZF-ofim planetearnim u BMW-u ili 7G menjacima...

Uostalom ja ovde vidim da medju novitetima dominiraju SUS motori, ne vidim da neko govori o hibridima (pa i plug-in), ili vodoniku a premijum nemci npr u svakoj klasi prakticno imaju po jedan hibridni automobil, a poslednje najave da ce otici tri koraka dalje u narednim generacijama... to pokazauje koliko u startu zaostaju...

Autor Orlo 20 Dec 2014, 10:49

@ Orlo

Pa prosječno su sa mehanikom više problema imali Nijemci. Sjeti se samo eksperimenata da rade aluminijski blok bez čeličnih košuljica cilindara, ode blok za manje od 100 tisuća kilometara poradi sumpora.

Da poznaješ talijansku mehaniku onda bi znao da su TS 16v i prvi JTS u nekom obliku i dan danas živi. Prvo to je FIAT-ov modularni motor Pratola Serra. Danas su od njih živi 1.6 i 2.0 JTD, a donedavno je to bio i 1.75 TBi sa tim gusanim blokom. Evo ja znam više njih sa Alfama 159 gdje taj motor ima 200 KS i koji su uredno napravili preko 200 tisuća kilometara.
Ovaj novi 1.75 TBi ima aluminijski blok i teško je o njemu pričati kada je tek izašao.

Busso je dan danas pojam V6 tehnike. Ali blok je bio iz 70-ih i došlo mu je vrijeme da se kaže zbogom. Ali i u 90-ima pa i početkom 2000-ih je bio pojam kako napraviti trajan motor vrhunskih performansi sa linearnim razvijanjem snage.

DCT u Alfi je suhom spojkom i nije ništa lošiji od konkurenata sa suhom spojkom za poprečnu ugradnju.

I to sve šta si naveo za konkurenciju su mjenjači za uzdužnu ugradnju. Evo te ja sada pitam, a to je već poznato ako si išta pratio, koji će mjenjač Alfa ugraditi u nove modele kada se radi o uzdužnoj ugradnji?

I kada pričaš o hibridima ne zaboravi da FCA ima ne hibrid nego električno vozilo. Ionako pored dizela hibridi i nemaju nekog mjesta u Europi gdje je dizel još uvijek jeftiniji od benzina.

Ne znam inače zašto se toliko držiš Nijemaca bilo to Švabe Mercedesa ili Bavaraca BMW-a i Audia. Kada već pričaš o hibridima tu su Japanci korak ispred, isti oni Japanci koji su sa dizelima na Vi. Pa razmisli sada zašto je to tako.

Za one koje zanima i zašto se priča da bi Alfa mogla imati Ferrari blok i to closed deck tipa dobiven sand casting procesom.
U slijedećem linku će biti slika Ferrari V8 bloka za Maserati,
http://www.alvolante.it/news/motore-v6-maserati-306067/foto#motore-v6-maserati_7_0
, a sada ide i link na Chryslerov V6 blok open deck tipa dobivenog pressurized die casting metodom,
http://www.alvolante.it/news/motore-v6-maserati-306067/foto#motore-v6-maserati_2_5
Oba ta motora imaju provrt 86.5 mm, dijele dizajn komore za izgaranje. Primjetite koliko je Ferrari blok kompaktniji.
Znači kada bi Alfin V6 imao Ferrari blok pomoglo bi kod voznih osobina jer bi se mogao motor pozicionirati praktički po želji.

Autor N.N. 20 Dec 2014, 14:02

@ N.N.
Znaci to su realno gledano najbolja vozila, mislim jedna od najbolji po pitanju mehanike, tehnologija i pouzdanosti... to znaci da im verovatno vrednost pada strmoglavo onako, bez posebnog razloga, jer ljudi ne cene npr istorijsko nasledje, ili linearno razvijanje snage...

A ono elektricno vozilo mislis na 500e? Bolje da ga nisi ni spomenuo, iskreno... :)
Hibridi ne deluju mozda bitni, ali definitivno ce se tome teziti u vrlo bliskoj buducnosti s obzirom da "nas" ceka Euro 7 norma, a premijum nemci ozbiljne hibride (i elektricne modele) vec sada predstavljaju, poslednja vest je bila iz BMW-a i impresionira ponudom od dometa preko snage i obrtnog momenta, a Markione je zakljucio da nije buducnost sa strujom...

Koliko se secam ovaj novi ZF sa 8 stepeni ce biti u RWD vozilima sa poduzno postavljenim motorima u FCA...
A sto se tice DCT (TCT) citajuci testove nije dobar podjednako kao S-tronic (DSG)(ne znam sto sam pomenuo uopste ove druge kada si u pravu oni su za poduzne motore)...

I da, da li ce jedan motor koji mozda se tamo proizvodi u Ferrari-ju spasiti stvar - sumnjam, ali je odlicna marketing prica...

Autor Orlo 20 Dec 2014, 17:13

@ Orlo

To je sve stvar percepcije. Evo u nas VW smatraju za Bogom dani automobil dok je u SAD-u priča suprotna. U njih su Japanci sve, imaju jeftin servis, jeftine dijelove i da ne nabrajam.

Talijanima danas nije problem kvaliteta koliko je problem sa tom percepcijom. Problem iz vremena kada su Alfe, a to je istina, doslovno trunule još u krugu tvornice. To što sada, u ovom trenutku, nije istina nikoga ne zanima, šteta je već počinjena prije 30 i više godina.

Za Euro 7 uopće nije bitan hibrid, ima i drugih dobrih rješenja. Hibrid je ionako neisplativ bez državnih poticaja.
Vidjet ćemo gdje će FCA doći sa Multiairom. Sada je priča da će 2.2 dizel moguće imati Multiair, a za novoga 2.0 benzinca je to praktički sigurno. To će biti po prvi puta da jedan motor sa direktnim ubrizgavanjem ima Multiair. Još ako ga stave i na ispušne ventile jednostavno se čudesa mogu napraviti po ekološkom pitanju.

Ja testove uzimam sa debelom rezervom. Recimo koje vozio VW-ov DCT(koristim engleske, a ne njemačke nazive) za poprečnu ugradnju zna da on nije ni izbliza uglađen kao recimo jedan ZF 8HP. Isto treba razlikovat 7-stupanjski i 6-stupanjski DCT kod VW-a. Prvi je za manji okretni moment i suhog je tipa, dok je onaj drugi mokrog. Naravno da će ovaj sa mokrom spojkom biti uglađeniji ali su i gubitci veći. ;)

FCA je inače licencirao od ZF-a HD automatike i to ZF 9HP za poprečnu i ZF 8HP za uzdužnu ugradnju. Neke i kupuje direktno od ZF-a kako trenutno sami nemaju dovoljno velike prodajne kapacitete. Mi tu pričamo i po milijun proizvedenih primjeraka godišnje prije svega za tržište SAD-a i ugradnju u vozila FCA USA jer u SAD-u je automatik ipak neka norma.

Inače divim se jednom čovjeku u FCA. Riječ je naravno o Haraldu Westeru koji je CPT FCA kao i CEO kako za Maserati tako i za Alfa Romeo. Onio što je on napravio sa Maseratiem da već ove godine Ghibli i QP kombinirano imaju proizvodnju od kakvih 40k godišnje je ravno čudu. Svi mu se smijali. I to još nije izašao pomodarski SUV gdje će vrlo lako ispuniti onaj novi prošireni plan za 75k vozila godišnje.
Ne sumnjam da će se pod vodstvom toga Nijemca 2018. ostvariti plan o prodaji Alfe u preko 400k primjeraka godišnje.

I priča o motorima u Maseratijima. Tamo je za razvoj istih bio zadužen veliki Paolo Martinelli. To je isti onaj gospodin koji je vodio razvoj motora za Ferrari kada je Schumacher harao F1.

Autor N.N. 20 Dec 2014, 18:08

@N.N.,
od kad to u japanci imaju jeftine delove i servis u americi? mi smo imali toyotu camry u familiji pre, delovi i servis za nju su bili skupi kao za mercedes. sada imamo ford fusion (usa model, nije povezan sa evropskim), za koga je recimo zamena ulja u servisu barem 4-5 puta jeftinija nego sto je bila za toyotu

Autor mile antena 20 Dec 2014, 18:27

Ja sam još uvek stanovišta da sve informaciji o brendu Alfa Romeo treba prihvatati ako su pisane u prošlom vremenu.

Autor Ex 20 Dec 2014, 22:12

@ Mile

Ma moguće. Ja ne živim u SAD-u al' po pisanju i pričama nekih ispada da su Toyote Bogom dani automobili.

Ja osobno da sam tamo i da gledam tu klasu bi birao između trojca Fusion, Regal i 200.

Autor N.N. 20 Dec 2014, 22:13

Na testiranju nove Giulie.

http://i1372.photobucket.com/albums/ag338/Bara007st/10848493_10203687023596386_1959650986493542982_o_zpsf1abb08c.jpg

Ide to 288 km/h.

Autor N.N. 29 Dec 2014, 21:48

@N.N.
Je li ovo uzet 300C kao baza za ispitivanje? Prepoznajem ove cajgere...

Autor Uros Cuore Sportivo 29 Dec 2014, 22:36

@Uros Cuore Sportivo
Verovatno si ih pre ovde video:

http://www.netcarshow.com/jeep/2015-renegade/1024x768/wallpaper_8d.htm

;)

Autor Orlo 29 Dec 2014, 23:27

@ Uroš

Evo vidim da ti je Orlo odgovorio. Svakako se opasno spremaju.

Autor N.N. 29 Dec 2014, 23:42

@Orlo,
Samo sto se na Renegejdu ne vrti motor na toliko obrtaja. Blize je ipak cajgerima sa 300C :D
http://www.netcarshow.com/chrysler/2015-300/1024x768/wallpaper_5b.htm

Autor Uros Cuore Sportivo 30 Dec 2014, 00:52