home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, proteklih dana u javnosti se pokrenulo pitanje zašto je brzina kretanja vozila na Pupinovom mostu ograničena na 50 kilometara na sat.

Kada je reč o brzini kratanja vozila na toj saobraćajnici, CIP je kao projektant u potpunosti ispoštovao projektnu geometriju zadatu Planom detaljne regulacije i Projektnim zadatkom, kažeeneralni direktor Saobraćajnog instituta CIP-a Milutin Ignjatović.

"Ovim dokumentima, na banatskoj strani je predviđena širina srednjeg razdelnog pojasa od dva metra sa stubom javne rasvete, što ograničava brzinu na 50 km/h. Za veću brzinu od 50 km/h potrebna je i veća širina razdelne trake sa elastičnom ogradom, što je projektant i ukazivao investitoru na početku izrade dokumentacije", kaže Ignjatović.

Prema rečima Ignjatovića, na zemunskoj strani je brzina ograničena na 50 km/h zbog čestih raskrsnica u nivou, a brzina na mostu nije ograničena na 50 km/h zbog samog mosta već je prilagođena brzini predviđenoj za celu saobraćajnicu.

"Ovde treba napomenuti da je reč o gradskoj saobraćajnici dužine svega 20 km na kojoj su predviđene raskrsnice u nivou i u zoni gde se planira razvoj različitih sadržaja, tako da brzina od 50 km/h odgovara nameni te saobraćajnice i budućem okruženju", dodao je Ignjatović.

Pupinov most će omogućiti razvoj novih naselja i investicija, kaže Milutin Ignjatović. On je rekao i da ke taj most jedan je od najvećih građevinskih poduhvata u poslednjih nekoliko decenija u Srbiji. CIP je uradio idejni i glavni projekat za saobraćajnicu Severna tangenta sa novim mostom preko Dunava između obala Zemuna i Borče, koji je poneo ime našeg slavnog naučnika Mihajla Pupina.

"Ta "moćna" saobraćajnica sa po tri trake za svaki smer vožnje, kao i biciklističkim i pešačkim stazama sa obe strane, povezuje Novi Beograd i Zemun sa naseljima na levoj obali Dunava, čime su stvoreni uslovi za intenzivniji razvoj novih naselja i investiciona ulaganja", ističe Ignjatović.

"Takođe, most Zemun - Borča oslobađa gradsko jezgro Beograda od teretnog saobraćaja. Ova saobraćajnica povezuje Koridore 10 i 11 odnosno veza je sa budućim autoputnim pravcem Pančevo - Vršac - Temišvar i ostalom saobraćajnom infrastrukturom banatskog okruga", rekao je Ignjatović Tanjugu. Zbog svega toga će, kako je naveo, Severna tangenta i most preko Dunava imati veliki privredni i ekološki značaj.

"Ovaj most i deo gradske saobraćajnice su, na opšte zadovoljstvo, pustili u saobraćaj premijeri Kine i Srbije, a sve pohvale su dobili CIP i CRBC (Čajna roud and bridž korporejšn) sa podizvođačima radova", istakao je Ignjatović.

Premijeri Srbije i Kine Aleksandar Vučić i Li Kećijang, kao i gradonačelnik Beograda Siniša Mali, svečano su 18. decembra otvorili Pupinov most zajedno sa pristupnim saobraćajnicama dugim 10 km.

Radovi na mostu Zemun-Borča počeli su krajem oktobra 2011. godine. Novi most je dugačak 1.507 metara, širok 29,1 metara i visok 22,8 metara. Glavni raspon mosta je dug 362 metra.

Beograd je nakon 79 godina, kada je otvoren Pančevački most, dobio drugi most na Dunavu. Za saobraćaj su otvorene pristupne saobraćajnice od tzv "Lakat krivine" u Zemunu do Zrenjaninskog puta, zajedno sa Zrenjaninskom petljom. Pristupne saobraćajnice će ukupno biti duge 21,6 kilometara i deo od Zrenjaninskog puta do Pančevačkog puta biće završen u septembru 2015. Taj most će biti veza sa putnim Koridorima 10 i 11. Ukupna vrednost mosta sa pristupnim saobraćajnicama je oko 260 miliona dolara, a od tog iznosa 85 odsto kreditira kineska Eksim banka, dok preostalih 15 odsto obezbeđuju država Srbija i Grad Beograd.

Izvor: Tanjug



čitanja : 3528



Komentari

Treba i na autoputu ograničiti na 50, za svaki slučaj...

Autor Pit 27 Dec 2014, 13:48

Brate, na samom mostu, tri trake u svakom smeru, nigde ukrštanja, nigde pešaka, nigde nepreglednosti a ograničenje 50km/h? Ma daj, kakvi su to zakoni? Neka bude 50km/h do početka mosta i pri samom kraju, ali zašto na samom mostu???

Autor Miki 27 Dec 2014, 16:32

Miki
Nije uopste poenta na mostu, kad ga predjes, u pravcu Borce imas 7 km cistine i tu valjda treba ici 50kmh ?!
Svuda gde imaju po 3 trake, moze bar 80 do 100.
Ali lopovi skratise razdelnu traku izmedju smerova, "skratise" ogradu, kao sto su skratili i podvoznjak-nadvoznjak i pilone koji su prvobitno planirani. Cena ostade ista, ipak mora neko da se ogrebe, a vi rajo terajte do 50 max !
Mada nisam video da neko vozi 50 osim ponekih kamiona koji ne mogu vise. Mada, eto jos jedne koristi, staviti patrolu i kazne naplacuj.
Nece valjda ljudi da divljaju i nasilno voze preko 50kmh na pustoj deonici sa po 3 trake !

Autor Pit 27 Dec 2014, 17:02

Mislim da ovde nije u pitanju toliko Zakon, odnosno da je on uzrok zasto je ogranicenje 50 km/h, koliko je problem u onima koji nam grade i dizajniraju puteve... nagledao sam se nebuloza, nelogicnosti, i protivzakonitih resenja, na novim saobracajnicama o cemu bi esej bi mogao da napisem...
Zar nisu kinezi projektanti ovog mosta?
Osim toga postoji telo koje prihvata objekat na upotrebu i koje je trebalo da uoci nelogicnosti, ali verovatno je bilo "daj da sto pre prodje", ili ih je bas bilo briga kao po obicaju... sta ces drzavni je to posao...

Autor Orlo 27 Dec 2014, 17:16

Orlo
Nisi citao tekst.
Predvidjeno je 3m razdelnog pojasa sa ogradom.
Protiv projekta, skratise na 2m i nigde ograde.
I zbog opasnosti da neko predje u suprotan smer, ograniceno na 50kmh.
Jednom recju, kriminal !

Autor Pit 27 Dec 2014, 17:53

Kako zasto? Pa, da bi panduri i sa jedne i sa druge strane imali posla. Smanjene su plate za 10%, a da i oni ne bi strajkovali, mora negde da se nadje odusak za njih. Svima je jasno da ce malo ko na toj deonici voziti do 50 km/h, pa ce panduri moci da sebi poboljsaju budzet. ZOBS je prekrajan radi njih, pa je logicno da i saobracajnice budu prilagodjene njihovim prohtevima.

Autor Optimus Prime 27 Dec 2014, 19:06

Ej dosta gluposti. Sat tih 50 pogotovo. Da bi se stavile kamere i uzimale pare, eto zasto.

Ako ih je toliko briga za bezbednost saobracaja prvo da postave PUTOKAZE i ZNAKE UPOZORENJA! A po mogucstvu postave zasitne ograde pored razonraznih klisura.

I 10 je brzo kad vozis neosvetljenim drumom punim rupa, na kome se stvara poledica, koji nikad nije opran od peska i sljunka, gde ne postoji ni jedan znak, ni ograda pored provalije! Pa biciklom mozes da pogines na vecini nasih drumova.

@Pit bravo!

Kako se samo usudjuju nasilnici da voze 80 na pustom putu u sred ravnice na tri trake u oba smera. Hahaha

Autor Fordovac 27 Dec 2014, 19:26

Vokabular sa drugog Dnevnika 94-te. Most i pristupne saobracajnice toliko su lose i talasaste, da prosto sokira kako je neko mogao nesto tako lose da uradi, sve i da se trudio. Jedino losije od ovoga valjda bi bilo da mosta uopste nema.. 50 na sat raj za vrzinare. Sta reci.. Treba dici ruke od ove banane, sto pre to bolje, ko moze.

Autor Priapus 27 Dec 2014, 19:49

Vozio sam mostom pre neku noc po onoj kisi.. Utisak mosta mi je to kriminalno ostrvo bez ograde po sredini!! Sramota

Ogranicenje...au, pa ja sam isao nekih 75-80, onako opusteno, pravac, cistina. Moze i jace da se potera, ali nema potrebe. Sve ispod 70 je sporo na "otvorenom" putu kao sto je taj

Autor NemanjaBB 27 Dec 2014, 20:55

@Pit
:)
Procitao sam tekst, ali ti nisi dobro razumeo moj komentar, u njemu krivim gospodu iz "drzavnog posla" koja je sve ovo odobrila... ;)

Drugo ako je predvidjeno ne znaci da je obavezujuce, jer razdelni pojas moze biti i 2 m (doduse to se radi u brdovitom/planinskom predelu) usled nedostatka prostora tj sirine... ovo se vrlo jednostavno resava metalnom ogradom za svaki od kolovoza znaci dve jednostrane ograde sa obe strane razdelnog pojasa, ili pak dvostrana... uostalom na delu E-75 od BG-NS tacnije na delu od skretanja za Nove Banovce pa narednih nekoliko kilometara imas samo dvostranu ogradu i nista vise (nema razdelnog pojasa) koja razdvaja saobracaj u oba smera pri 120 km/h+... pa ne vidim da se neko buni ili plasi za bezbednost...

Ne bi me zacudilo ni da je ovo na silu otvoreno zbog dolaska premijera Kine i cina otvaranja mosta, da jos treba da se namontira ograda, pa je ovo prelazno resenje...

Autor Orlo 27 Dec 2014, 22:24

Postoji praksa i u drugim drzavama da se brzina u slicnim okolnostima, za pocetak ogranici na manju vrednost od realne. Kasnije se, ukoliko ne postoje prepeke, ona poveca.

Ne vidim razlog za kritiku.

Autor vojvoda 27 Dec 2014, 23:26

Još jedan zanimljiv članak vezan za Pupinov most:

http://www.alo.rs/vesti/aktuelno/na-pupinovom-mostu-staza-za-nigde-dobila-i-znak/79485

Autor auto 28 Dec 2014, 01:10

Da bi naplaćivali kazne !
Već sam pisao da presretači redovno patroliraju tom deonicom i po njihovim rečima tu najviše kažnjavaju nego bilo gde.
Pošto je to malo i ljudi "divlaju" vozeći brže od 50kmh na pustoj deonici sa 3 trake, novoj i ravnoj, tu su saobraćajci da dodatno kažnjavaju bahate vozače kako reče ministarka.
Iz pravca Borče ka Zemunu kad se predje most su redovni, kao i kad se nastavi napred na semaforu.
Tako da oprez, ko tuda ide, ne dajte pljačkašima pare.
Oće ljudi na "najbržem autoputu" da voze više od 50, e pa ne može !
Oš da budeš brži od bacikla, e pa cvrc Milojko. :)
Iovako je to trenutno najbolji put u Srbiji, pa red je da se ne prelazi 50.
Ipak je naseljeno, sa leve i desne strane već na oko 20-ak km ima kuća, a i samo 3 trake...

Nego ima još jedna gora stvar :

http://www.kurir.rs/crna-hronika/uznemirujuci-video-horor-u-zemunu-iako-ranjen-nozem-savladao-je-razbojnika-clanak-2017353

Dotakli smo dno...

Autor MB 14 Nov 2015, 01:49