home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, Audi će do 2020. godine uložiti u nove modele, tehnologiju i proširenje proizvodnih kapaciteta 24 milijardi evra, što je dve milijarde evra više nego što je prethodno planirano.

Cilj proširenog obima investicija Audija je da prestigne glavnog konkurenta, najvećeg proizvođača luksuznih automobila u svetu - BMW. Sedamdeset odsto potrošnje planiranih investicija biće namenjeno razvoju novih modela i tehnologija, kao što su hibridna vozila sa smanjenom emisijom štetnih gasova. Drugi najveći svetski proizvođač luksuznih automobila ima za cilj da do kraja decenije proširi svoju paletu sa trenutnih 50 na 60 modela.

Više od polovine sredstava biće uloženo u dve Audijeve nemačke fabrike u Ingolštatu i Nekarsulmu, iz kojih je za devet meseci 2014. izašlo 50% od 1,34 miliona vozila koliko je Audi izradio u prva tri kvartala.

BMW je u prvoj polovini 2014. prodao 42.000 automobila više nego Audi, dok je u istom periodu 2013. ta razlika bila 54.600. Audi u 2014. očekuje rekordnu prodaju od 1,7 miliona automobila.

Izvor: Tanjug

Foto: arhiva Autoblog.rs / Audi



čitanja : 912



Komentari

A Merdžan ostaje treći?

Autor Jimmy 29 Dec 2014, 19:11

"Audi do 2020. ulaže 24 milijarde evra"
Tj Folcika. :)

Autor Pit 29 Dec 2014, 20:11

@Pit
A, kada se prica o prihodima onda pricas 'AUDI', a kada se prica o ulaganju govoris Folcika? Kako to? Zasto Audi sam ne bi ulozio te pare do 2020? Audi sto se tice finansija funkcionise sam. O tome je vec bilo price iz VW-a. Donekle se i vidi posto o Audiju prica uvek glavni iz Audija, takodje on prica i za planove Dukatija, Lamborghini-ja... Mada nije ni bitno,
'Drugi najveći svetski proizvođač luksuznih automobila', pogodi ko je treci?! Hahaha...
'BMW je u prvoj polovini 2014. prodao 42.000 automobila više nego Audi, dok je u istom periodu 2013. ta razlika bila 54.600.' Tesko ce Audi stici Bmw u naredne 2 godine, mada ko zna, novi A4 treba da izadje, A5, A5 Sportback, Q5, Q3...Trenutni A4 se prosle godine prodao u preko 330.000 komada, znaci novi bi tukao dosta iznad, Q5 prosle godine na oko 250.000 komada koliko se secam cifre, znaci novi neka ode i na blizu 300...Ma sta pa pricam ja, neka Mercedes pravi prodaju na onu A klasu sa Reno motorom i neka budu srecni! :)

Autor dusan 29 Dec 2014, 20:58

@ Dušan

U pravu si kada kažeš da je Audi financijsko neovisno tijelo o samom VW-u. Samo vjerojatno im je ipak onaj glavni R&D centar zajednički. Recimo da ti Audi razvija V motore, te EA888 (1.8 TSI i 2.0 TSI) motore. U njih postoji ta neka jasna distinkcija što je područje VW-a što Audia.

Autor N.N. 29 Dec 2014, 21:22

@N.N.
Znam da rade dosta odvojeno. Audi npr ima i Quattro GmbH odeljenje koje radi takodje na motorima i nekim jakim modelima. Npr A8 Security se kompletno radi u Quattro GmbH odeljenju, znaci rade mu sve do svakog srafa. Novi motor 4.0 V8 koji je prvo predstavljen u Bentliju je takodje motor izasao iz Quattro GmbH odeljenja, kada se Galjardo pojavio on je dobio vec njihov V10 motor koji je takodje to Quattro odeljenje doradjivalo i unapredilo na svakom nivou posto je Audi lovu imao, a Lambo ne.

Autor dusan 29 Dec 2014, 22:13

@ Dušan

Da, tako je. Quattro je specilijaliziran za neke ultra skupe stvari mada kada pogledaš sve od 3.0 TFSI pa do Gallardova V10 je u osnovi isti blok. Riječ je o modularnoj V familiji sa kutom od 90 stupnjeva među cilindrima i njoj pripadaju svi od V6 preko V8 do V10. Ovi noviji TFSI se odlikuju i istim dimenzijama cilindra tako da mogu u potpunosti dijeliti dizajn komore za izgaranje. Recimo da se 2.5 TFSI I5 motor sa RS3 i TT radi u Quattru, poseban CGI blok (narano blok se outsourcea) mada je osnova dizajna gusani blok iz EA888 familije jer sa njima dijeli dimenzije cilindra i razmak među istima.

Autor N.N. 29 Dec 2014, 22:41

@N.N.
Ti si bas upucen u motore? Ja bas u blokove i sve to nisam...Ali znam solidno, a ponajvise gde i ko radi kakve motore. Znam za taj 2.5 TFSI, 2, 3 godine ga biraju za najbolji motor od 2.0 do 3.000 kubika...Fantazija motor, barem gledajuci testove.
Ja za to Quattro odeljenje znam odavno, ali jednom prilikom kada sam ga pomenuo vecina fanova Mercedesa i Bmw-a je mislilo da lupam za to odeljenje. Kada sam rekao da je Audi usavrsio i bukvalno odradio V10 koji koristi Lambo takodje su se smejali. Ne znam sto je smesno posto je Lambo tada bio u haosu, Audi imao lovu i iznenjere i bas je Audi zasluzan za ovaj Lambo danas, a Lambo jaci nikada nije bio. Takodje sam i govorio da je bolje da urade motor kao taj V10 i ubace ga prvo u Lambo, zasto? Zato sto ce onda stici na red Audi u ovom slucaju R8 i ubacices taj motor i novinari i marketing ce biti 'Audi R8 sa Lamborghini V10 motorom', budimo realni ali sigurno je Audi pozeljniji sa Lambo motorom, nego Lambo sa Audijevim motorom. Tako su i sada sa novim V8 4.0 postupili, odradilo ga Quattro odeljenje i prvo ga smestili u Bentli i sada kada novinari testiraju RS6 ili RS7, S8 govore kako je taj motor prvo bio u Bentliju i kako je u Bentliju. Realno kada cuje to covek sa strane koji nije previse upucen, a ima lovu mozda i razmisli 'O, Bentli motor u RS7, kupicu'. A, sigurno ne bi bilo takvo razmisljanje kada bi rekli 'Audi motor u Bentliju od 300.000 evra'. To tako ja gledam i mislim da sam u vezi toga ispravan. Dakle Audi radi pametno pre svega u svakoj sferi zato i gaze ovako jako napred i najvise napreduju. Kako ti cenis ovaj novi 4.0 V8? Takodje kako cenis 'boksere' iz Porsea? I ovaj novi V8 koji je u M5.Vidim da se razumes pa eto da cujem misljenje.

Autor dusan 30 Dec 2014, 00:58

@ Dušan

Valjda je 2.5 TFSI najbolji motor do 2.5 litre? Pa tu i nema nekog izbora. Svakako izbor I5 naspram 2.0 I4 kod A-klase AMG ima itekako smisla. I5 motor možda ima veće opterećenje na radilicu jer je duža ali zato ima ljepši zvuk, manju turbo rupu i nema vibracija drugog reda pa je ugodniji motor za vrtnju. Po meni jako mudar potez Audia mada je taj motor zbijen u motornom prostoru, zato i CGI blok.

Da, ljepše zvuči kada čuješ da Audi ima Lambov motor nego obratno. Meni osobno se ne sviđa činjenica da je taj motor sličan već onima 3.0 V6 i ostalima V6 iz Audi game. Isto tako po meni za tako ultra skupo auto motor mora biti gotovo unikat, znači V10 ali sa kutom od 72 među cilindrima, a ne 90.
I da u pravu si i taj V8 je iz te iste serije motora i Audiev je.
Samo njima u SAD-u i dalje ide duplo lošije nego li Mercedesu ili BMW-u. To ti isto nešto znači. Mi Europljani čak lakše popušimo marketing, a i sam VAG je cjenjeniji kod nas nego kod njih gdje se sprdaju sa njima.

Mislim, ja te V8 sigurno nisam vozio pa je teško reći koji je bolji. To su već auta gdje se gleda količina zabava, a kako se BMW voli više vrtiti rekao bih da je BMW tu kralj naspram Audia. Samo ima vjerojatno još jedan V8 koji je jako napredan i ima tradicionalno prekrasan zvuk. Govorim o 3.8 V8 iz Maseratia QP.

O Porsche bokseru sve najbolje. Mada imale su neke serije ne baš davno silnih problema. Ali tu je sama koncepcija koja oduševljava, bez vibracija drugog reda, bez drugih problema, jako nisko težište koje daje pa rekao bih bolesno dobro upravljanje plus ta sklonost vrtnji i specifičan zvuk. To je dragulj i nadam se da će izbaciti i 2.0 odnosno 2.5 H4 turbake za druga svoja vozila da ne koriste Audi i VW motore.

Autor N.N. 30 Dec 2014, 11:01

@N.N.
Pa gledao sam te nagrade za motore i bilo je od 2 do 3.000 kubika najbolji 2.5 TFSI.
Na USA trzistu Audiju ide slabije i zato sto su dosta kasnije krenuli sa velikom ofanzivom i jakim marketingom. Mozes da vidis da im je prodaja u USA zadnjih 4, 5 godina po 20.000 komada vise svake godine i stalno su u dobrom plusu.
Lambo ima taj motor posto verovatno Audi nece da ulaze puno u novo. Izrada bilo cega na novom automobilu kosta mnogo, pa eto mozda kao da ustede na necemu, a opet i taj V10 je vrh. Pametno odradili tu, odradili oni motor i stavili ga prvo u Lamborghini, pa posle u R8, prethodni S8 i prethodni RS6. Tako da su ti skupi i jaki Audi modeli oznacavani kao Audi sa 'Lambo motorom' sto je bio za njih +. A, za Lambo bi bio minus da ima 'Audi' motor. To smo vec zakljucili :))
Za ovaj novi Audi V8 4.0 citam samo sve najbolje, kazu da je strasan motor...
E, Maserati...Uhhh, ovaj novi Kuatroporte mi se ne svidja puno, mozda mi jos nije lego, ali prethodni Kuatroporte mi je vrhunaaaaac od izgleda do motora, zvuka. Ima onaj francuski film 'The intouchables' gde ga u pocetku tera jedan lik, auto je umetnicki rad, a tek kad ga nagazi odjednom kad semafor da zeleno najezis se.
Gledam testove nove 911 kazu nema turbo rupa, neke varibalne turbine sta i kako vec, tu se nisam puno snasao. A, da bolesno dobro upravljanje i trakcija, pa pogledaj drag trku nova 911 Turbo S 560 konja protiv Lamborghini Aventadora 700ks, Aventador dosta jaci i plus je malo laksi i na trci 1000 metara ga dobije 911. Ali tu igra ulogu i menjac, launch control, trakcija. 911 kao katapult krece, vrhunska trakcija, super brzi PDK menjac...Po meni ne treba da izbacuju 2.0 i 2.5 motore, neka se oni drze ovih jacih a ovo neka pozajme.
Sta mislis o Porseovom PDK menjacu? Kazu da trenutno nema brzeg i boljeg u svetu.
E i da, V8 koji odusevljava takodje je onaj kod Porsea 918 Spyder. Fantazija + citam najlaksi V8 ikada, smesno je nesto tezak...

Autor dusan 30 Dec 2014, 13:35

@ Dušan

Kažem ti da je 2.5 TFSI najbolji do 2.5 litre, čak ti ima i na wikipediji. Jednostavno kategorije nekima bolje idu u prilog. Recimo da ja najgore imati motore tipa 1.5, 1.6, 2.2 i sličnog obujma koji ne koriste potencijal kategorije do kraja. Iako bi se dalo diskutirati jerbo ima dvojbenih nagrada.
http://en.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year

Ma sve su to strašni motori ali definitivno ima boljih V8 od toga. Skoro će se on izbacivati iz uporabe jer su najavili 3.0 TFSI ali bi-turbo, a ovaj sad 3.0 TFSI ti ima kompresor i on će tu ostati za manje snage do nekih 350 KS.

Svi ti visokoturažni motori imaju turbo lag, neki više neki manje. Samo ti je stvar što se ti motori toliko vrte i imaju toliko plina u ispuhu za guranje turbine da se to u natjeravanju baš i ne osjeti. Zato da ga voziš svaki dan na malim okretajima bi vidio razliku. Mada to su ti ogromni motori i on i bez turbine ima zavidnu snagu.

Imaju na umu da moment ubrzava, a ne snaga. ;)

PDK je marketinško ime ali to je ZF 7DT i naravno da ima mjenjača na toj razini bilo u BMW M modelima ili kod Ferraria koji oba koriste Getragove proizvode.

Pa da, govori se da je najlakši produkcijski V8 ikada. Inače je pitanje kako su točno mjerili i što pa treba uzeti sa rezervom. Svakako to nećeš vidjeti u velikoserijskim automobilima. Pazi tebi Ferrari koji ima najnapredniji proces lijevanja bloka ti taj proces ne koristi osim za F1 jer previše košta.

Autor N.N. 30 Dec 2014, 14:53