
Po vestima iz Bugattija, svi predviđeni primerci Veyrona će uskoro biti rasprodati. Bugattijev prvi čovek Wolfgang Dürheimer je naime u izjavi za britanske medije saopštio da je ostalo da se proda još samo osam komada Veyrona, nakon čega će biti ispunjen plan od proizvodnji serije od 450 primeraka.
Takođe, pojedini mediji pišu da će pre nego što ne dođe njegov naslednik (trebalo bi da nosi naziv Chiron), aktuelni Veyron doživeti još jedno izdanje a to bi mogao da bude Veyron Speedster.
Dakle, dok se ne pojavi Chiron (premijera 2015., prodaja počinje 2016. godine), u Bugattiju se navodno bave Veyronom Speedster koji će imati modifikovani eksterijer i koji će biti napravljen u ograničenoj seriji (naravno, drugo nismo ni očekivali).
Za sada nije poznato koliko će koštati Veyron Speedster, ali se očekuje da bi mogao da bude skuplji i od Veyrona Grand Sport Vitesse u edicijama "Les Légendes de Bugatti", koji su koštali oko 2,35 miliona evra po komadu.
Ovde i podsećanje da je ranije ove godine Walter de Silva u izjavi za britanski Top Gear najavio da je naslednik sadašnjeg Veyrona u pripremi i da se njegovo pojavljivanje može očekivati krajem 2015. ili početkom 2016. godine.
Walter de Silva tada nije ulazio u detalje, ali je najavio da će taj automobil biti pravo umetničko delo na točkovima u čiju tehnologiju je kompanije uložila mnogo truda (i novca).
Zatim su britanski mediji objavili vest da će naslednik Veyrona imati hibridni pogon koji će kombinovati Euro6 8,0 litarski W16 motor sa direktnim ubrizgavanjem i elektromotor, kao i da će kombinovana snaga iznositi oko 1500KS i el. ograničenih 1490 Nm obrtnog momenta. Pogon će biti na sva četiri točka, a menjač sedmostepeni sa dvostrukim kvačilom.
Naslednik Veyrona bi trebalo da ponese naziv Chiron (ime kentaura iz grčke mitologije, ali je to i prezime nekadašnjeg Bugattijevog vozača trka Louisa Chirona).
U odnosu na sadašnji Veyron, Chiron će imati značajno smanjenu potrošnju goriva i emisiju CO2, a pominje se i smanjenje težine u odnosu na prethodnika, bez obzira što će dobiti i elektromotor i baterije.
Po sadašnjim procenama, ubrzanje od 0 do 100 km/h bi trebalo da iznosi 2,3 sekunde, a najveća brzina oko 460 km/h.
Bugatti je već počeo da priprema fabriku Molsheim u Francuskoj za proizvodnju ovog modela koji će takođe biti proizveden u ograničenoj seriji od 450 komada.
Iako će Chiron imati premijeru krajem 2015. ili početkom 2016. godine, isporuke prvim kupcima navodno ipak neće početi pre 2017. godine.
Ivan Mitić – Autoblog.rs