
Kineski trgovci automobilima u 2014. su bili svedoci osetnom padu potrošnje zbog viška zaliha i smanjene potražnje.
Kinesko udruženje prodavaca automobila je saopštilo da je samo 30 posto trgovaca završilo godinu u plusu, dok ih je godinu ranije bilo 70 posto. U izveštaju takođe stoji da su zalihe trgovaca ekvivalentne 1.8 mesečne prodaje, što je iznad granice od 1.5.
Proizvođači automobila u Kini imaju veliku moć nad prodavcima, budući da industrija postavlja ciljeve za prodaju koji u suštini obavezuju prodavce da kupuju automobile. Iako su 2014. godine proizvođači prodali 7 posto više automobila, to je upola slabija stopa rasta od ranijih 14 posto.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs / Bitauto.com
Vestacke situacije ne mogu da traju, ali ljudi se zanose po ko zna koji put i to ce tako biti doveka verovatno.
Naravno da pada potraznja za automobilima koji su ispod svakog praga kvaliteta. Pritom su gradovi prenastanjeni, a Kinezi su, poneseni novim novcem, kupovali velika vozila sto dodatno pogorsava situaciju.
Iznivelisace se to polako, kroz partnerstva sa stranim kompanijama, a kasnije kroz spostenu tehnologiju. Bas kao Korea.