home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U menadžmentu kragujevačke fabrike automobila ubeđeni da će dobiti još jedan model

Kako prenosi dnevni list Danas, Srbijom se poslednjih dana, posredstvom društvenih mreža, iznova pronosi „pouzdana informacija“ da Fijat zatvara fabriku u Kragujevcu, a da proizvodnju modela „Fijat 500L“ seli u daleki Brazil. Ko i zašto lansira informacije ove vrste, ne zna se. Ono što se, međutim, u delu upućene javnosti zna, jeste da se radi o još jednoj u nizu besmislica kojima je Fijat ovde dočekan, i koje i dalje, šest godina nakon formiranja kompanije Fijat automobili Srbija (FAS), prate rad te fabrike.

Nevolja je, ipak, u tome što, za razliku od upućene, preovlađujući deo domaće javnosti, naviknut na kapitalizam „na srpski način“, takve informacije neretko prima „zdravo za gotovo“. Još veću nevolju predstavlja činjenica da se tim i takvim dezinformacijama zastrašuju kragujevački radnici koji umeju da prave automobile, ali ne i da tumače namere onih koji im, iz samo njima znanih razloga, sve učestalije „gase“ fabriku.

Iz kompanije Fijat automobili Srbija, koja je, zbog božićnih praznika po gregorijanskom i julijanskom kalendaru, te Nove godine, na zimskom kolektivnom odmoru do 12. januara, nema zvaničnih komentara poslednje najave „gašenja“ FAS-a. Nedavno se, međutim, tim povodom oglasio Dijego Velini, menadžer za poslovni razvoj i korporativne poslove koji je glasine o zatvaranju fabrike u Kragujevcu prokomentarisao pitanjem: „Znate li vi koliko to košta“?

- Znate li koliko je uloženo u ovu fabriku? Ko je taj koji to može da zatvori? U fabriku Fijata u Kragujevcu do sada je uloženo 1,3 milijardi evra, a FAS je i generalni distributer i uvoznik svih marki vozila iz proizvodnog programa Fijatove automobilske grupacije. Model „Fijat 500L“ je, nadalje, vrlo cenjen na tržištu, a najbolje se prodaje u Italiji, Nemačkoj, Španiji i Engleskoj - rekao je Velini i istakao da je u toku izrada plana proizvodnje za naredni period, koji još ne može da bude predstavljen javnosti, ali je on ubeđen da Kragujevac može da očekuje da Fijat „ovde donese novi model“... Napomenimo da je direktor fabrike Fijat automobili Srbija Frančesko Čačna našem listu, pre desetak dana izjavio da „kragujevačka fabrika zaslužuje novi model“.

To smatraju i u sindikatu FAS-a. Predsednik te sindikalne organizacije Zoran Marković za naš list kaže da radnici očekuju da tokom sledeće godine dobiju zvaničnu najavu o proizvodnji još jednog modela automobila u Kragujevcu. On podseća da je kragujevačka fabrika nedavno dostigla bronzani nivo u proizvodnji automobila svetske klase, čime se, smatra, kvalifikovala za dobijanje novog modela.

Podsetimo da je kragujevačka fabrika projektovana za prozvodnju 300.000 automobila godišnje, i da bi sa novim modelom uposlila kapacitete, zaposlila još nekoliko hiljada radnika (trenutno ima nešto više od 3.000, plus oko 1.500 kod kooperanata) kako u FAS-u, tako i kod ovdašnjih dobavljača i udvostručila izvoz, koji sada dostiže vrednost od milijardu i po dolara godišnje.

Kome je, onda, u interesu da učestalo lansira dezinformacije o zatvaranju kragujevačke fabrike automobila pitanje je na koje, za sada, nema odgovora.

Cilj da srpski menadžment vodi fabriku

Cilj Fijata je da Srbi budu ti koji će u skorijoj budućnosti da vode kragujevačku kompaniju. Na tome radimo i razvija se jedan broj menadžera, koji bi mogli da se prihvate tog zadatka, kaže Dijego Velini, napominjući da FAS kontinuirano ulaže u obuku zaposlenih iz savremenih tehnologija za proizvodnju automobila. Do sada je, prema njegovim rečima, organizovano više od milion sati treninga, a nekoliko stotina kragujevačkih radnika obučavano je u inostrantvu.. Početkom jula prošle godine, u FAS-u je otvorema Akademija za obuku dilera i komercijalsta.

Pripreme za proizvodnju u narednoj godini

Pripreme za proizvodnju „Fijata 500L“u narednoj godonu počinju 9. januara. Tri dana docnije, fabrike startuje „punom parom“, odnosno počinje sa radom u tri smene dnevno, a očekuje se da u 2015. sa proizvodnih linija i montažnih traka siđe nešto više „Fijata 500L“ nego ove godine, kad je iz pogona izašlo i prodajnoj mreži u Evropi i Severnoj Americi isporučeno preko 100.000 „velikih fića“.

Izvor: Danas.rs

Foto: arhiva / Beta.rs



čitanja : 2227



Komentari

Mozda bi to bilo najbolje!
Da se konacno stavi tacka na nasu autoindustriju, a tako i besmislene komentare...

Autor carobnjak 05 Jan 2015, 13:11

Dolaskom "Fijata" smo već zatvorili našu autoindustriju.

Naravno da ne bi bilo dobro da se fabrika zatvori. Ne bi bilo dobro ni da se zatvori ni "Delta šoping mol" ni "Mekdonalds".

Sve to znači gubitak (kakvog takvog) posla.

Međutim, ako su naši proizvođači komponenata mogli da nađu drugi posao, mogu onda i radnici što sklapaju delove koje sada ne pravimo već uvozimo.

Ovi drugi, recimo, su se masovno po Detroitu zapošljavali upravo u "Mek"-u.

Autor CaMIRO 05 Jan 2015, 13:31

Model 600, kao low-cost model, i postigli bi proizvodnju od 300.000 komada godisnje. Ikarbus-u i FAP-u, takodje, maksimalno pomoci. Kao i fabrikama komercijalnh vozila u KG-u i SO-u.

Autor ,,, 05 Jan 2015, 14:29

Svo postovanje autoru teksta tako radi pravi novinar sluzi se cinjenicama ne izmislja ih.jedno je sloboda govora a ovo sto se pise zadnjih dana saka verovatno rezimskih placenuh ljudi da sire paniku svojim nebulozama.Sta fijat znaci Kragujevcu znaju oni koji u njemu zive i kakva bi katastrofa nastala kada bi otiso iz njega.jos jednom bravo i hvala

Autor Dragana 05 Jan 2015, 15:14

Evo odakle je poteklo:
Ovaj portal je glasilo pod kontrolom DVERI.
http://www.srbijadanas.net/katastrofa-fiat-iz-kragujevca-duguje-preko-1-3-milijarde-evra/#

Autor Sinbad 05 Jan 2015, 15:20

Bez uvođenja novog modela ove godine (ne naredne), FAS sam sebe gasi jer dug im je već odavno i više nego alarmantan jer je narastao na 1.3 milijarde evra, a ostalo je još samo 3 godine od 10 na koliko se FIAT ugovorom obevezao da će ostati u Srbiji, a poslije isteka tog ugovora, dug će na kraju da plaća država. Do tada, dug može da naraste na čak 2 milijarde evra!

FAS sam sebe gasi i iz razloga tog što produkcijski volumen opada što se ne može reći i za dugove.

Jedno je sigurno, FAS za svojih nekoliko godina postojanja napravio je veće gubitke nego Zastava Automobili (koji imaju dug od 50 miliona evra) za svojih nekoliko decenija postojanja, a mi smo godinama govorili kako Zastava je veliki gubitaš.

Sve se bojim da će FAS otići iz ove zemlje vrlo brzo i to preko noći s obzirom na to da od tog silnog posla imamo neuporedivo veće štete nego koristi. Džaba nam i suvlasništvo kada ne vrijedi ništa jer je tajni ugovor sklopljen sa FIAT-om veoma štetan za srpsku ekonomiju, mnogo štetniji nego što mi obični smrtnici možemo da pomislimo tako da nadam se da država već sada razmišlja o alternativi (tj. o rezervnom planu vraćanja Zastave) u slučaju da priča zvana FIAT u Srbiji vrlo brzo doživi krah, a što je, sudeći po došadašnjim parametrima, najverovatniji ishod ove tragične priče koja se vucara već godinama.

Da nesreća koja je i sada prevelika bude dodatno veća, većina vrednosti FIAT 500 L automobila se uvozi, a samo sirovi materijali (razni metali, plastika i staklo) se proizvode ovde i to od strane domaćih firmi sa stranim vlasnicima. Sirovi materijali čine samo 10 odsto vrednosti nekog automobila, a 90 odsto otpada na mehaniku, elektriku, elektroniku, hidrauliku, pneumatiku i druge sklopove automobila koji sveukupno čine 90 odsto vrednosti jednog automobila. Sve što vredi se uvozi, a i materijali za ono što se proizvodi ovde se uvoze iz inostranstva.

Na kraju dolazimo do zaključka da je FIAT 500 L 0 odsto domaći proizvod, a jedino domaće na tome su domaći radnici koji za nekoliko puta manju platu rade isto ono što rade i italijanski radnici za nekoliko puta veću platu, s tim da italijanska država nije finansijer plata radnicima u FIAT-ovim pogonima u Italiji što nije slučaj sa FIAT-om u Srbiji koji je oslobođen svih mogućih obaveza dok svi ostali privrednixi u Srbiji moraju da plaćaju razne, ja bih se usudio reći ne fiskalne i parafiskalne namete, već razne normalne i paranormalne namete.

Samo u Srbiji se može napraviti toliki dug, a da niko krivično ne odgovara za stvorenu paradržavu u državi Srbiji zvanu FIAT Automobili Srbija d.o.o.

Od svih firmi koje su bile zainteresovane za kupovinu Zastava Automobila (a bilo ih je skoro sve velike svetske firme uključujući i Volkswagen), mi smo odabrali onu kojoj visok nivo korupcije i koruptivnosti nije nimalo stran pojam, a što je takođe loše, zbog FAS-a svi domaći proizvođači delova su pogašeni ili na ivici propasti (što je dovelo do gubitka na hiljade, i hiljade radnih mesta). Ostali smo bez svoje fabrike za proizvodnju motora za automobile između ostalog (a koji se sada, znate i sami, uvoze).

Što se mene tiče, mislim da je vreme da FIAT ode iz ove zemlje što pre, a da vlada Srbije raskine ugovor, obelodani ga i tuži FIAT kao i onog ko je u ime (tadašnje) vlade Srbije sklapao ovaj ugovor koga ni Al Kapone se nebi postideo koliko je kriminalan i štetan po ekonomski poredak ove zemlje!

Autor Zastava 05 Jan 2015, 15:55

Pitanje je dana, meseca, najdalje iduće godine, da se ova vest ostvari. Na kraju samo gubimo sa FAS-om.
Ako i odu italijani, to bi bio pravi pogodak! Treba tražiti da oprema ostane, jer nisu ispunili ugovor. A onda, možemo praviti šta hoćemi i za koga hoćemi, imati naš model kao Clasic Punto i sl. Neka sklapaju Kineze i sl. Ima vazdan opcija.
Spas je da odu italijani. Oni krše nepovoljan ugovor, a mi vraćamo uloženo.
Nek idu, sve jedno 500L je zlo model i finansijska katastrofa po Srbiju.

Autor fanfatal 05 Jan 2015, 16:30

Radi se u tri smene a neko pise o zatvaranju fabrike. Stvarno treba biti glup pa to poverovati. Koliko znam ocekuje nas novi model i novu ugovor drzave i Fiata.

Autor B.M. 05 Jan 2015, 16:31

B.M.
Ne može da se malo radi. Može da radi punom parom ili fajront.
E sad ćeš da vidiš kako Fiat ne poštuje ugovor. Ali, nadam se da će oprema biti konfiskovana. Mada će to biti mala satisfakcija, kako je Srbija namagarčena. Ili misliš da je Srbija kriva, što nije Fiatu "nabodovala", gradila ulice trotare i autoputeve???
Valjda će posle svega, doći i sudski epilog, i za korumpirane političate.
Sve sam ovo najavljivao pre 2-3 godine.

Autor fanfatal 05 Jan 2015, 16:59

Crne strane ugovora..

Autor NemanjaBB 05 Jan 2015, 17:48

O propasti Fiata u Kragujevcu slusam vec godinama i nista. Prvo je bilo nece ni doci, zatim nece ni renovirati fabriku, onda nece biti novi model, pa nece se prodavati, a sad ce kao zatvoriti. Dosadno je vise demantovati te gluposti nekih koji poima nemaju, a ni pametnija posla.

Autor B.M. 05 Jan 2015, 17:58

Nema nikakvog duga od 1,3 milijarde €. Vest je izmisljena aman ljudi koji vam je! Kude se dede medijska pismenost u Srba?

Autor Sinbad 05 Jan 2015, 19:19

Jasno je bilo od početka priče, da Fiat nema ozbiljne namere.
Gašenje FAS je pitanje meseca.

Autor miško 05 Jan 2015, 19:36

Kakav smo mi narod majku mu. Pa svi smo s***a pa i ja zajedno sa svima... Pa ne mogu da verujem sta sve citam u komentarima i da ljudi nemaju pametnija posla nego da mrace i zagadjuju sve ostale i trose svoje dragoceno vreme a na ovoj planeti smo jos po 50-ak godina i dovidjenja... Umesto da budemo pozitivni i trudimo se mi kao da zelimo nesrecu i to je uzasavajuce...

Autor N.G. 05 Jan 2015, 19:51

Ko s djavolom tikve sadi...

... o glavu mu se obijaju.

Autor vojvoda 05 Jan 2015, 20:41

Nece fiat ugasiti fabriku jer mu je to jedna od naj isplativijih investicija na svetskom nivou. Nikavi porezi ni doprinosi , energija za bagatelu, zemlja poklonjena,.

Autor Edison 05 Jan 2015, 21:47