
Za Rolls-Royce je protekla 2014. godina bila najbolja u njihovoj 111-godišnjoj istoriji.
Ovaj proizvođač luksuznih vozila (inače u vlasništvu BMW-a) je naime tokom 2014. širom sveta isporučio 4.063 svoja vozila, što je u poređenju sa 2013. godinom rast od 12 odsto. Treba pomenuti da je to već peta rekordna godina zaredom za Rolls-Royce, kao i da je najprodavaniji model i dalje Phantom.
Ako pogledamo gde je ovaj proizvođač bio pre tek nešto više od jedne decenije, vidi se ogroman napredak u prodaji. Tako je 2003. prodato tek 300 automobila, 2009. je brojka prodatih vozila prešla 1.000 (plasirano 1.002 vozila), da bi 2014. godine prešla 4.000.
Prodaja u 2014. je odlično išla u Severnoj Americi (plus od 30 osto) i na Bliskom istoku (rast od 20 odsto), ali je još veći rast zabeležen u Evropi, i to čak 40%.
Najveće tržište za kompaniju je i dalje SAD, na drugom mestu je Kina, a na trećem Ujedinjeni Arapski Emirati. Ovde treba pomenuti i da je diler koji je prodao najviše Rollseva prošle godine Rolls-Royce Motor Cars Abu Dhabi.
Rolls-Royce je prošle godine otvorio i šest novih predstavništava, pa ih sada ukupno ima 127 širom sveta.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
I tako ih nemci 'unistise'.
Lambo '97 prodao 700 komada, 2004 : 1500 komada, prosle godine 2200...
cim ga bmw uzme po svoje odma procveta..pitam se samo sta ce njemu kozni pokrivac motora..a ima ga..ccc
Dusan,
Slažem se da bi većina verovatno bankrotirala da su ostali samostalni...
Samo ne može se gledati isto na vreme pre 15-ak godina i sadašnjost.
Novi milenijum doneo je nove načine zarade, a tu pre svega mislim na internet.
Od 2000 broj milionera raste vrtoglavom brzinom najviše zahvaljujući njemu.
Da ne širimo priču sa kontroverznim biznismenima (koji su takođe u naletu :D) i ostalima...
Tako da sudeći prema novim hi tech generacijama + starijima koji su svoju imovinu stekli na ostalim inovacijama i idejama proizvođači ekskluzivnih automobila mogu da se opuste. :-)
Pozdrav
Svaka čast BMW-u što je preporodio Rolls. Ali to je, kao i obično, mač sa dve oštrice. Povećana prodaja i komercijalizacija uopšte znači i smanjenu ekskluzivnost brenda. To je aksiom.
MV
ove brojke us veooooma daleko od gubljenja ekskluzivnosti. Trebalo bid da brodaju godisnje po 20k primeraka, da bi mogao da imas kakvu takvu nadu da ces neki videti, i to negde na zapadu. Ferari prodaje vec duze vreme preko 7000 komada, i koliko ih cesto vidjas? Ne kod nas, vec negde na zapadu? Iskreno, ja ih najcesce vidjam u Minhenu i Becu ispred hotela. Ovde kod nas - na kasicicu. Jednog vidim na svake 2 godine. Phantoma i Ghosta u Srbiji nisam nikada ni video.... Dakle, problem bi bio da ih stancuju preko 10.000 komada i da se to iz godine u godinu povecava za po 2-3 hiljade primeraka. Ovako.....cist egzotika.
ps. mogu oni da teze jos vecoj ekskluzivnosti, tj. manjem broju prodatih primeraka. Znam takve, i zbog toga im se sada ime nalazi na naduvanoj C klasi;)
Toma objasnio...
Premala je to brojka...
S tim da su u nju verovatno uvršteni i dileri/preprodavci.
Sada već pretprošle godine dok sam lutao po Nemačkoj nadao sam se da ću naleteti na neki F12 ili Aventador. Ali čak ni tamo nisam uspeo da vidim niti 1.
Video sam Mulsanne, nekoliko 911, Vantage, Continental GT i to je manje-više to.
Štaviše niti 1 RR nisam video, ne računajući Bentley/Rolls Royce Arnage/Silver Seraph (zajednički model na istoj platformi s kraja '90 do početka '00 valjda)...
Dosta naših ljudi se iznenadi jer očekuje da će videti sajam automobila na ulicama, ali voze se dosta i starija auta.
Pozdrav