
Euro NCAP je objavio imena novih automobila testiranih u protekloj godini koji su u svojim klasama, odnosno segmentima ili kategorijama, ostvarili najbolje rezultate.
Najbezbedniji novi automobili, prema određenim kategorijama, su:
Supermini: Škoda Fabia
Mali porodišni automobil: Nissan Qashqai
Veliki porodični automobil: Mercedes-Benz C klasa
Mali MPV: Volkswagen Golf Sportsvan
Mali off-road 4x4: Land Rover Discovery Sport
U 2014. Euro NCAP je pri davanju bodova i konačne ocene testiranim automobilima u obzir počeo da uzima i prisutnost sistema za automatsko kočenje u slučaju nužde i uopšte je stavio naglasak na tzv. safety assist tehnologije koja pomažu vozaču u povećanju bezbednosti u saobraćaju i sprečavanju, odnosno izbegavanju sudara i njegovih posledica.
U komentaru prošlogodišnjih rezultata zvanično saopštenje Euro NCAP-a kaže da je sve vidljivija razlika između manjih i cenom pristupačnijih te konkurentnijih automobila i modela iz viših kategorija. Naime, svi "veliki porodični automobili" su ostvarili rezultat od 5 zvezdica, dok je u kategoriji "supermini" samo Škoda Fabia uspela da postigne taj rezultat uprkos činjenici da je u toj kategoriji u protekloj godini testirano čak 14 automobila.
U kategoriji "malih MPV-ova" samo Golf Sportsvan je ostvario rezultat od pet zvezdica, dok je više od polovine automobila iz tog segmenta ostvarilo svega tri zvezdice. Drugim rečima, to pokazuje da proizvođači ne uspevaju da uguraju sisteme aktivne pomoći vozaču u segmente tržišta u kojima se na svaki potrošeni evro i sl, veoma dobro pazi.
Što se modela sa alternativnim pogonima tiče najuspešniji su Lexus NX i Tesla Model S, a recimo i da je od 40 modela testiranih u protekloj godini njih svega pet bilo u potpunosti sa električnim ili hibridnim pogonom.
Na kraju dodajmo da je potpuna lista testiranih automobila u 2014. dostupna na sajtu Euro NCAP-a i da će sledeći rezultati testova biti objavljeni 15. februara ove godine.
Izvor: Autonet.hr
ma ti NCAP testovi su već čista travestija.... evoga, ako usporedimo brojke faktičkog kraša ove "najsigurnije" Fabije i ovog ispod ove vesti polikanog Cactusa rezultat je slefeči:
sigurnost odraslih: Cactus 82%; Fabia 81%
sigurnost dece: Cactus 79%; Fabia 81%
sigurnost pešaka: Cactus 80%; Fabia 69%
(to je procenat zaštite ako faktićki dođe do udesa ili udarca u pešaka)
aktivna sigurnos: Cactus 59%; Fabia 69%
(to je količina raznoraznih elektronskih sistema od važnih i potrebnih tipa ABS, ESP i slično, do raznih više-manje bezveznih "lampica i zvončića" za ovo i ono, koje trpaju u aute od senzora za pritisak u gumama, do zujalice za ključ u kontaktu... ali sve to nosi bodove)
ako pitate mene, ova dva auta su, ako dođe do udesa, od prilike jednako "bezbedna".... u slučaju, da u udesu sućestvuješ "ko pešak" je Cactus (i to uprkos činjenici, da ima crossoverski dignut i okomit nos) čak i puno bolji....
a krajnja konsekvencija kod "neuke raje" je sledeća... : Cactus 4 zvezdice, Fabija 5 zvezdica... "francuz" = s*ranje", "švaba" = superbezbeno superioran... :/
Ja sam bio, a valjda i dalje zagrejan za novi Qashqai, ovaj što je najbezbedniji u klasi. U tom smislu, ima na YT, ne mogu sad da nadjem, ruski uporedni test, Mazda CX-5, Kia Sportage i Nissan Qashqai.
Jedan segment testiranja je otprilike sledeći: na off-road improvizovani poligon popnu sva tri vozila, jedan posle drugog, i to tako da im zadnji desni točak visi u vazduhu, pri čemu je prednji levi niži od svih, dakle automobili su kao u nekom "kanalu", testira se krutost karoserije. Kod svih se vrata za putnike manje-više zatvaraju glatko. Onda na red dolaze peta vrata.
Mazda CX-5: prilično glatko se otvaraju, skoro bez napora zatvaraju.
Kia Sportage: isto kao kod Mazde, s tim što još lakše, svaka čast Kia.
Nissan Qashqai: vrata se relativno lako otvaraju, ali boga nema da se zatvore. Kad se spuste, levi kraj beži solidno preko otvora, skoro centimetar ili manje, i jedino da se auto spusti na ravno da bi se zatvorila peta vrata.
Budući da je ova situacija u realnosti česta kao sneg na uskrs (dešavalo se..), jasno je zašto EURO-NCAP nema ovo na repertoaru, i ja samo mogu da im verujem da je ovakav test opterećujući koliko i nepotreban..