
Kako pišu "Novosti", na proizvodnim linijama zemunske fabrike “Ikarbus”, trenutno se pravi 21 autobus.
- Imamo posla, a biće ga još i više, jer ćemo uskoro učestvovati na dva tendera koja se raspisuju za nabavku autobusa u ATP Pančevo i u GSP Beograd - kaže za “Novosti” prvi čovek ove kompanije, generalni direktor Aleksandar Vićentić.
Iako “Ikarbus” prodaje više vrsta autobusa različitog tipa i namene, u centru pažnje javnosti je i dalje vozilo koje na haubi ima znak “Mercedesa” a koje naša kompanija pravi u saradnji sa nemačkim gigantom.
- U kontingentu od deset autobusa koje je naručila “Ariva” je i jedan koji radimo u saradnji sa “Mercedesom” - kaže generalni direktor “Ikarbusa” Vićentić. - Ali ovih dana ćemo potpisati i ugovor sa lazarevačkom “Lastrom” koja želi tri “mercedes” autobusa.
Autobus koji zemunska fabrika pravi na šasiji “mercedesa”, dobio je izuzetne ocene od strane stručnjaka, a po odnosu cene i kvaliteta nema ozbiljniju konkurenciju ne samo u zemljama regiona već i u zemljama istočne Evrope, pa zato ne čudi veliko interesovanje za kupovinu modela “IK 112 LE”, za kojeg u nemačkoj kompaniji kažu da je napravljen da dugo traje i da ima niske troškove eksploatacije, a motor koji se ugrađuje trebalo bi da bez problema prevali 1.800.000 kilometara.
- Ima dosta interesenata iz zemalja regiona sa kojima smo u stalnom kontaktu, ali da bismo tamo prodavali ovaj autobus, neophodno je da ugrađujemo motore sa “evro 6” standardom, a mi za sada ugrađujemo “evro 5” motore - objašnjava direkor Vićentić.
Cena autobusa je, u zavisnosti od želja kupca, oko 130.000 evra, što je veliki plus u nadmetanju sa konkurencijom.
Kapacitet “Ikarbusa”, u kome radi 260 visoko obučenih i kvalifikovanih radnika, iznosi 220 vozila godišnje, što znači da bi bez problema mogli da isporuče prvih 50 autobusa koje će, prema najavama, uskoro na tenderu zatražiti GSP Beograd.
Izvor: Novosti.rs
Ikarbus pravi jedne od najboljih autobusa na svijetu. Jako pouzdane i udobne. Firma je namjerno oslabljena jer za tu cijenu nema konkurencije. Možda i najbolji svedski stručnjaci iz autobusarstva rade u Ikarbusu
Ako se dobro sećam, pre samo nekoliko godina kapacitet Ikarbusa je bio 1000 autobusa godišnje. Šta bi u međuvremenu?
Koliko se ja secam, Radulovic je objasnio da nema tu Mercedesa, vec da Ikarbus otkupljuje stare delove od mecke i ugradjuje ih, kao i da ce taj znak moci samo po Srbiji da koriste, ne smeju da se izvezu sa meckinim znakom. Toliko o Mercedesu
Autor Zastava 11 Feb 2015, 15:22
Možda prevoznici (kako je to već riješeno u Srbiji) neće da kupuju jedne te iste autobuse? Sa ovim bi mogla situacija da se promjeni.
Autor NemanjaBB 11 Feb 2015, 15:45
Koliko sam upućen, šasija i motor su Mercedes. Karoserija i ostatak Ikarbus.
Bilo bi dobro da Ikarbusovi uobrazeni retardi koji projektuju enterijer, pogledaju malo kako to radi konkurencija, pa da nesto i nauce. Ovako, osobe vise od 175 cm ce fino izubijati kolena o naslon sedista ispred. O prostoru koji nicemu ne sluzi,iznad prednjih tockova, suvisno je trositi reci. Kad iz Solarisa udjete u IK218, stice se utisak kao da ste upali u bunar. Toplotna izolacija motora je toliko dobra da zimi ne mora da se ukljucuje grejanje, a leti pretvara zadnji deo autobusa u pravu saunu odlicnu za razne vrste termoterapije.