
Bugattijev prvi čovek Wolfgang Dürheimer je krajem decembra prošle godine u izjavi za britanske medije saopštio da je ostalo da se proda još samo osam komada Veyrona, čime će biti ispunjen plan od proizvodnji serije od 450 primeraka (300 coupea i 150 roadstera). U međuvremenu je i zvanično objavljeno da je i tih osam komada prodato što znači da je Veyron definitivno rasprodat.
Taj poslednji, 450-ti primerak je inače nazvan "La Finale", a biće izložen i na ovogodišnjem sajmu u Ženevi. Automobil sa 8,0 litarskim 16-cilindričnim sa 1200KS i 1500 Nm se bazira na Veyronu Grand Sport Vitesse, a nije nikakvo iznenađenje da je njegov novi vlasnik sa Bliskog istoka.
Podsećanja radi, Veyron se zvanično u prodaji pojavio 2005. godine, Grand Sport je usledio 2008., Super Sport je stigao 2010., dok je Grand Sport Vitesse promovisan 2012. godine (ovde treba pomenuti i da je Bugatti predstavio i šest specijalnih verzija iz svoje "Legends" serije).
U saopštenju se još navodi da je prosečna cena prodatog Veyrona za ovih 10 godina iznosila oko 2,3 miliona evra.
Što se tiče Veyronovog naslednika (trebalo bi da nosi naziv Chiron), Dürheimer je nagovestio da bi moglo da prođe određeno vreme pre nego što se taj automobil pojavi u prodaji.
U svakom slučaju, Chiron će po ranijim najavama biti pravo umetničko delo na točkovima u čiju tehnologiju je kompanije uložila mnogo truda (i novca).
Britanski mediji su još prošle godine objavili vest da će naslednik Veyrona imati hibridni pogon koji će kombinovati Euro6 8,0 litarski W16 motor sa direktnim ubrizgavanjem i elektromotor, kao i da će kombinovana snaga iznositi oko 1500KS i el. ograničenih 1490 Nm obrtnog momenta. Pogon će biti na sva četiri točka, a menjač sedmostepeni sa dvostrukim kvačilom. Po procenama, ubrzanje od 0 do 100 km/h bi trebalo da iznosi 2,3 sekunde, a najveća brzina oko 460 km/h.
Ivan Mitić – Autoblog.rs