home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mazda je u Ujina fabrici u Hirošimi i zvanično počela sa serijskom proizvodnjom nove, četvrte generacije modela MX-5, čija premijera je inače održana još u septembru prošle godine. 

U svakom slučaju, novi MX-5 odlikuju Kodo dizajnerski rečnik i Mazdina SkyActiv tehnologija, a težina vozila je smanjena za više od 100 kg. Takođe, i potrošnja goriva je smanjena, a automobil se odlikuje i nižim težištem, unapređenom bezbednošću i poboljašnim upravljanjem.

Podsećanja radi, pre nešto više od 26 godina Mazda je na sajmu automobila u Čikagu (9. februara 1989.) održala promociju prve generacije modela MX-5 (poznata i kao Miata a u Japanu samo kao Roadster).

Radilo se o laganom, jednostavnom i zabavnom vozilu koje je odmah postalo hit i koje je ponovo podstaklo interes kupaca za roadsterima. To dokazuje i brojka od više od 950.000 prodatih primeraka Miate u ovih 26 godina.

MX-5 je zahvaljujući dobroj prodaji završio i u Ginisovoj knjizi rekorda, i to kao "Best-Selling Two-Seater Sports Car", a dobio je i preko 200 nagrada širom sveta.

Kada se Mazda MX-5 pojavila u prodaji na američkom tržištu te 1989. godine koštala je 13.800 dolara, dok je pod haubom bio 1,6 litarski benzinac sa 86 kW/116KS i 135 Nm. To je bilo dovoljno da 960 kg težak roadster od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od devet sekundi.

Druga generacija MX-5 modela je predstavljena 1998. godine i to sa jačim 1,8 litarskim motorom sa 140KS, dok je treća generacija svetlost dana ugledala 2005. godine sa novim 2,0 litarskim agregatom od 170KS.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 803



Komentari