
Audi je za mesto svetske premijere nove, druge generacije modela R8 izabrao ovogodišnji sajam automobila u Ženevi, a pored standardnog modela sa V10 benzincem u Švajcarskoj su izloženi i električni R8 e-tron kao i trkački R8 LMS.
Podsećanja radi, novi R8 će biti dostupan sa 5,2 litarskim V10 FSI motorom, i to u dve verzije. Bazna varijanta razvija 397 kW/540KS i 540 Nm, dok snažniji R8 V10 Plus ima 449 kW/610KS i 560 Nm. U ponudi će biti samo sedmostepeni S-Tronic menjač sa dvostrukim kvačilom, dok je pogon quattro na sva četiri točka.
Električni R8 e-tron raspolaže sa 462KS i 920 Nm, autonomija iznosi oko 450 km, a baterije su od 92 kWh (ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3,9 sekundi).Šef quattro odeljenja Heinz Hollerweger je za medije objasnio i zašto druga generacija R8 modela nije dobila i V8 motor i manuelni menjač. Razlog je veoma jednostavan – premalo interesovanje kupaca koji su u prvoj generaciji preferirali veći V10 agregat (isto objašnjenje važi i zašto neće biti manuelnog menjača).
S druge strane, neke nezvanične vesti kažu da bi Audi kasnije mogao da ponudi i entry-level R8 sa V6 motorom, a jednog dana možda i varijantu sa TDI dizelašem.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Kako ovo? Pa ovde neki pricaju kako Audi prodaje jeftinije automobile, a ono V8 verzija tj slabija i jeftinija verzija nije imala punu prodju kod kupaca, nego skuplji V10 :) A, prodavali su od 2500-3000 R8-ica godisnje, cak jedne godine i skoro 6000 komada sto je za jedan ss automobil te cene neverovatna brojka. Zato R8 nastavlja da zivi, dok se neki modeli konkurenata gase :) Ali verovatno ce ubaciti V8, to je brend koji juri prodaju tako da ce znaciti njima jos koja stotina prodatih modela, eto cisto da taj V8 doda neku brojku.
Ubacice oni manji motor nego se malo pro**ravaju, prave ekskluzivu, da bi navukli ljude... veliki procenat prodaje je cinio 4.2 V8 motor jer je bio jeftiniji, bez obzira na sve sto kazu...
Kako god bilo, meni ovo lep sportski auto, cist jednostavan, prepoznatljiv i dovoljno brz.I evolucija je po meni uspela.Jedna od boljih stvari VW koncerna.
Orlo
Upravo tako.
Svaki kod nas je 4,2 V8 ( a ima ih ), nema nijednog V10.
Ima i onih koji žele da veruju u ovo, kao što veruju da je najprodavaniji 911 Turbo S, a ne osnovni model od 90 000. :)
@MB
Nisu iz Audija rekli niti je iko rekao da se V8 ne prodaje. Prodaje se, ali interesovanje nije kao za V10. I nemoj da gledas nasu zemlju, mi nismo za poredjenje ni sa jednom normalnom zemljom. I naravno da ce ponuditi ali kasnije V8, najverovatnije onaj 4.0 koji je fantastican.
I niko nije rekao niti sam ja rekao da je Turbo S 911 najprodavanija 911, vec sam rekao da je Carrera osnovna najmanje prodavana. Najprodavanija 911 je Carrera S. Jos jednom, nemoj istim ocima da gledas druge brendove, tj npr Mercedes i Porse. Zato sto je Porse nesto drugo i lakse prodaje skupe automobile od Mercedesa sto je i normalno. Pa oni su prosle godine prodali preko 1200 komada GT3 samo, koji je skoro 140.000e, a siguran sam da nijedan, ali nijedan ne izadje osnovni iz fabrike. Cayman GT4 koji kosta 85 hiljada sto je ogromna cena za tako mali sportski auto je izbacen samo zato sto ima dosta zainteresovanih kupaca i zato sto je planirano prodato, zato ce verovatno izbaciti i RS verziju. Opet kazem nemoj da gledas isto na Porse i npr Mercedes, Audi, Bmw. Mada jedino Audi parira 911-ici sa R8. Mercedes je vec ugasio jedan sportski auto, izbacio sad drugi i videcemo koliko ce AMG GT izdrzati na teskom trzistu :) Pa pazi ovo, na You Tube izvestaj iz Zeneve EVO magazin za 2-3 dana GT3RS pogledalo skoro 45.000 ljudi, isto toliko i 488 Ferrari, a recimo AMG GT GT3 pogledalo 10 hiljada ljudi. Znaci klipove koje je izbacio EVO i tebi automatski sa strane izbaci njihove izvestaje, samo ti kliknes sta bi da vidis. To i ne pokazuje puno, ali i pokazuje. Eto ja sam dao jedan pregled sada AMG GT GT3, da pojuri ka 11 hiljada pregleda :) Jos nesto za R8, neka Mercedes napravi tako nesto i neka traje na trzistu toliko i ti se javi posto ti sve ovo sto navodis, kako cene, kako ostalo navodis zbog Mercedesa. Ali je najjace do sad kako je AMG GT u rangu 911, jeste, bravo. Onaj sa 510ks je u rangu sa GTS sa 430ks. Jedva cekam poredjenje sa Turbo, ne mora Turbo S cisto da vidis koliko je ustvari daleko :)
@NemanjaBB
Za njega je kao drugi motor namenjen V8 4.0 koji je fantasticno vrhunski :)
dusan
V10 se prodaje daleko daleko slabije nego V8.
Pa R8 kad se pojavio nije ni bio V10, njega su kasnije tek ubacili.
V8 ima prihvatljiviju cenu a V10 konkurenciju u vidu originala.
@MB
Kazu da nema V8 zbog malog interesovanja. Dakle da se vise ljudi interesuju za V10, prosto i lako za ukapirati barem meni.
Oba su original, oba su izasla iz Quattro GmbH odeljenja :)
Samo sto 'tvoj' original ima kvalitet kokpita kao sto ga ima A6, a takav kvalitet naravno ima i R8, oba imaju elektroniku kao A6, MMI sistem i mnogo toga, cek , cek, sta je ovde original!? :)