home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor: Politika.rs

Kragujevac – Reči Serđa Markionea, prvog čoveka grupacije „Fijat-Krajsler”, da „’Fijat’ više nikada neće biti konkurentan na masovnom tržištu Evrope kao što je nekada bio”, mi kao da nismo dobro čuli. Pa još: „’Fijat’ će izgubiti svoju poziciju kao generalni brend, ali će se fokusirati na ono što najbolje radi”. Možda ni to upozorenje nismo pravilno shvatili.

Zašto su nama bitne ove poruke izrečene na ženevskom sajmu automobila iz usta jednog od najvećih menadžera u istoriji autoindustrije, čoveka koji je preporodio „Fijat” i naložio da se kupi većinski paket akcija američkog „Krajslera”. Iz prostog razloga: u Srbiji posluje jedna od „Markioneovih fabrika”, koja zapošljava bezmalo 3.000 radnika i pravi izvoz od gotovo milijardu i po evra godišnje.

„Fijat automobili Srbija” (FAS) naš je ubedljivo najveći izvoznik od početka serijske proizvodnje „500L” u Kragujevcu – 2012. godine. U pogone i opremu FAS je uložio 1,3 milijarde evra i pojedinačno je najveći investitor u Srbiji, računajući čitav tranzicioni period.

Na šta bi ličila naša privreda bez FAS-a i šta bi se desilo sa našim spoljnotrgovinskim bilansima, ako bi ova kompanija „digla sidro” i otišla u neke daleke krajeve?

Iako je FAS naš najveći izvoznik, proizvodnja u ovoj kompaniji se smanjuje: 2013. u Kragujevcu je napravljeno 117.000 „velikih fića”, prošle godine – 100.000. Za poslednje dve godine opao je i izvoz: sa 1,53 milijarde evra u 2013, na 1,36 milijardi u 2014. Mahom zahvaljujući FAS-u, naš spoljnotrgovinski suficit sa SAD 2013. bio je 199,5, prošle godine jedva 15 miliona dolara. Možda ovaj podatak najrečitije govori o problemima koje FAS-a ima sa plasmanom svojih vozila i to ne samo na tržištu SAD.

„Sve nemačke kompanije – 'Audi', BMV, 'Mercedes' – prošle godine su proizvele više automobila od 'Fijata', a 'Škoda' jednak broj” – izjavio je Markione na Sajmu u Ženevi.

„Fijatu” ne ide ni u Evropi, gde FAS plasira 80 odsto svojih automobila (u SAD ide petina). Otud i Markioneova konstatacija da „Fijat” u Evropi „više nikada neće biti” ono što je bio, ali i nagoveštaj drugačije poslovno-proizvodne politike. Uz okretanje ka severnoameričkom i azijskom tržištu, grupacija „Fijat-Krajsler” u narednih pet do deset godina radiće na globalizaciji marke „džip” i sportskih automobila iz pogona čuvene „Alfa romeo”, objasnio je Markione.

Naš problem je što ova „tržišna rekonfiguracija” podrazumeva i smanjenje palete automobila koje grupacija „Fijat-Krajsler” pravi u Evropi. Na tržištu će sasvim sigurno ostati „panda”i modeli iz game „500”, ali je pitanje ko će ih i gde proizvoditi.

„Fijatova” fabrika u Tihiju kraj Krakova (Poljska) duplo je veća od kragujevačke. Tamo godišnje može da se napravi između 500.000 i 600.000 automobila. U Kragujevcu – između 250.000 i 300.000. U„Fijatovim” pogonima u Turskoj mogla bi da se nađe zamena za model „bravo”, ali je očito da će se, s novom politikom, u Evropi pojaviti višak „poslovnog prostora”. Tim pre što ni italijanska vlada, ni tamošnji radnici neće tako lako pristati na nova zatvaranja „Fijatovih” pogona u toj zemlji.

Problem s viškom proizvodnih kapaciteta u Evropi nije od juče. Interesantno je, na primer, bilo videti grupu od pedesetak radnika Poljaka koji su se tiskali ispod trema za pušače, pre tri godine, prilikom otvaranja FAS-ove radničke menze. Na naše pitanje otkud u Kragujevcu, odgovorili su: „Nema posla u našoj fabrici, morali smo da dođemo ovde”.

Ove reči danas još jače odzvanjaju, jer FAS nikako da pokrene dugo najavljivanu proizvodnju drugog modela automobila. Ali čak i da odbacimo sve spekulacije i „prazne priče” o selidba kompanije iz Kragujevca, u obzir svakako moramo uzeti Markioneove reči o „fokusiranju na profit” i na „ono što najbolje radimo”. Priča o globalizaciji proizvodnih marki podrazumeva i globalizovano tržište rada, a u takvoj postavci stvari, ni Brazil nije daleko.

Ugovor do 31. 12. 2018.

Kada smo pre izvesnog vremena napisali da „Fijat” u Srbiji ostaje još četiri godine, pojedini su nam zamerili što smo ostanak velikog investitora – „oročili”. Nije to, međutim, uradila „Politika”, tako stoji u ugovoru naše države i „Fijata” (Dinkić-Markione). Ugovor o formiranju zajedničkog privrednog društva FAS, sa udelom „Fijata” od 67i Vlade Srbije sa 33 odsto, ističe 31. decembra 2018. Baš tako je napisano. Posle tog roka svako može da proda svoj deo, s tim da ugovarači imaju pravo preče kupovine. Teško je, međutim, poverovati da bi naša država mogla izdvojiti novac za kupovinu „Fijatovog” dela, a još teže da bi grupacija „Fijat-Krajsler”, posle Markioneovih konstatacija i najava, mogla da donese odluku o kupovini državnog dela u FAS-u.

Autor: Brane Kartalović

Foto: arhiva / Tanjug.rs



čitanja : 2590



Komentari

Sad je jasno da Fiat napušta Srbiju. Za nas je bolje da to uradi što prek da ne bi bilo veće štete po nas.
Ustvari, oni više ne znaju da prave normakne automobile, i što reče jedan stari član, automobili koje prave po uzoru na crtane fimove Paja Patak, Miki Maus i sl, doći će im glave.
Sad se vidi i koliko je autoindustrija u Evropi ozbiljnija od Amerčke.
Sve u svemu, priča ovdašnjeg bota, o nedostatku autoputa, raskrsnica i sl. je pokazala kao cirkuska predstava....
Elem, od tog Fiata izgleda ostaće samo jedan vrtić omanji i menza, ali verovatno bez inventara.... i šteta koja se primiče milijardi evra, ali koja se može smanjiti dovođenjem ozbiljnog partneta ili menadžmenta.

Autor Luk 21 Mar 2015, 15:18

Odavno je poznato da je evropska autoindustrija ozbiljnija od americke.

Problem (neprevazidjen problem) je u tome sto Evropa ima Obame, Japan Cunamie, a Srbija Samardžiće.

Autor vojvoda 21 Mar 2015, 17:15

Kako im vise ne dosadi da pisu gluposti, jer Fiat uopste ne namerava da ode iz Kragujevca, niti ima ijedne izjave o tome iz sedista kompanije. Znaci zlonamerni tekstovi bazirani ne rekla kazala nagadjanju. Toliko besmisleno da celnici FASa nece ni da komentarisu. Sledi nam novi ugovor i novi model za par godina.

Autor B.M. 21 Mar 2015, 17:33

Ovaj clanak je napisao Bane Kartalovic dopisnik iz Kragujevca. Samim tim zaboravite ovaj clanak, jer je Bane velika neznalica. Secam se clanka u POLITICI sa kraja 2012, ne secam se da li je bio novembar 2012 u pitanju. Bane u tom clanku kaze: "i dok proizvodnja fiata 500L nije ni na vidiku...". Dok je tako Bane pisao u pogonima FAS-a u to vreme su vec silazili gotovi 500L i otpremani su za Italiju. Cak si i kragujevcani tada svakodnevno vidjali polumaskirane 500L koji kruze gradom i krstare autoputem Bg-Nis. Samo Bane dopisnik iz Kg, ne vidi sta se desava u gradu iz koga izvestava.
Ljudi, 500L je dve godine za redom najprodavaniji u svojoj klasi Mini MPV, Fiat nece otici iz Kg, bar jos 15-20 godina. Bice novog modela, da li 2016 ili 2017 uskoro ce biti doneta odluka. Takodje i ako se smanji proizvodnja fiata proizvodice se Krajsler, jeep i drugi brendovi. Jeep renegade je prvi jeep koji se proizvodi u Italiji...

Autor par cinjenica 21 Mar 2015, 18:56

par cinjenica
Nema tu kod tebe realnih činjenica. 500L je očajan automobil, nepoželjan na tržištu. Sve što se napravi, proda se u Italiji u glavnom.
Ovde se ne radi samo o Srbiji. Fiat globalno beži iz Evrope, jer nema konkurentna vozila.
Fiat 500 u raznim oblicima, Bravo se ukida, Punto takođe.
Fiat u Evropi će prodati, taman za Poljsku fabriku i kraj.
Kragujevac je i ranije viđen za gašenje.
Tako da nemaš tačnih činejnica....

Autor Luk 21 Mar 2015, 19:42

@luk,
Molim te kazi nam po cemu se to vidi da je evropska autoindustrija ozbiljnija o americke.

Autor mile antena 21 Mar 2015, 19:57

@luk

Reci za auto koji dominira svojm klasom u Evropi da je ocajan i nepozeljan model- no comment

Inace u Italiji se proda oko 40% svih 500L. Da li je Italija deo Evrope? Zar se i BMW ne prodaje procentualno najvise u Nemackoj?

Sve je stvar tumacenja, ne moramo se sloziti, bilo bi glupo da svi imaju ista mislljenja.

Autor par cinjenica 21 Mar 2015, 20:06

Ja sam do sad mislio da najviše finansiramo subvencije za 500L ( 3 000 eura po autu ), ali izgleda da finansiranje botova prevazilazi te subvencije. :)
Kad će više ova država da preda kompletan budžet Fiatu, da mu renovira postrojenja u Italiji, podigne kredit 20-ak milijardi, da nas zaposli sve kao besplatnu radnu snagu, stvarno sramota kako ne poštujemo Fiat...

Autor MB 21 Mar 2015, 20:15

mile antena
Pa evo, Fita i Jeep su dokaz.
Realno, kalitativno, u evropi nema tako lošeg vozila kao Jeep. Njegov kvalitet je ispod nagoreg evropskig proizvođača. Gori od Dacije, Skode i Fiata.

Autor Luk 21 Mar 2015, 20:24

@Luk,
neznam jesi li ti novi ovde (ne secam se da sam te pre vidjao) ili si neko ko se krije pod drugim imenom, ali za ovo kratko vreme redovno lupas gluposti. od prica kako znas kakav je auto koji tek za 6 meseci izlazi u prodaju (focus rs), preko prica da je 500L promasaj (a on je ubedljivo najprodavaniji u klasi), pa sad do toga da je jeep najgori u evropi i gori cak i od dacije. jel se ti trudis da privuces paznju na sebe tako sto ces izjaviti sto vise gluposti?
p.s. jos cekam da mi odgovor na temu o focusu rs ...
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2015/03/19/novi-ford-focus-rs-ima-350ks

Autor mile antena 21 Mar 2015, 20:55

MB
haha, pa ti si stvarno duhovit! :))
Samo zaboravljas da ovi tvoji to gorljivo podrzavaju... :)

Autor carobnjak 21 Mar 2015, 21:02

mile antena Novi je nick samo, a to je dobri stari mange ! :))) Mozes da prepoznas po stavovima, RenoLa mu ne diraj, dok vecinu ostalih pljuje. :) A u pravu je za Jeep, toliko je los da samo obara rekorde i dize prodaju. Ove godine Grand mozda prebaci i 300 000kom. :))) Nemoj ga uzimati za ozbiljno, vidis da Jeep-a poredi sa Daciom, Skodom i Fiatom.

Autor MB 21 Mar 2015, 21:49

Mene zanimaju crne strane ugovora :)

Autor NemanjaBB 21 Mar 2015, 21:51

mile antena
Ja sam čovek iz radionice, puteva, automobilizma i svega što je vezano za navedeno. Klavir ne znam da sviram, ne znam da pevam, fudbal ne umem da igram, itd...
Ovo što sam naveo za JEEP je potpuna istina. Evo recimo:
-na Jeep Patriot menjam viljške trapa na 30 000km. Bolje su se pokazale reparirane od čoveka iz Kragujevca. Amortizeri posle 80 000 raspad. Letva volana raspad......
-Jeep Ciroki, sa Merc motorom, menjane dizne, regulator pritiska, 2 puta zamajac (automatski menjač), na manje od 200 000km. Dva puta menjana letva volana i pumpa.Menjana hidrogrupa menjača......;

Ovi kvarovi u ovakvoj meri nemaju ni na daciji ni na fiatu.
Pri tome to voze puni para, ne mare za cenu, mada se čude ovako kao Pit.....

Autor Luk 21 Mar 2015, 22:00

@MB,
:)))))

Autor mile antena 21 Mar 2015, 22:02

Montaža ovog automobila ne predstavlja nikakvu veću stručnost, tako da tu bi Srbija malo izgubila "Fijatovim" eventualnim odlaskom.

Da, Srbija bi izvozila mnogo manje, ali bi takođe uvozila mnogo manje.

Ukoliko je Radulović u pravu, ostatak Srbije ne bi više plaćao doprinose "Fijatovim" radnicima (koji, ponavaljam. baš i nisu neki stručnjaci).

Dakle, "Fijatovim" eventualnim odlaskom bi nedostajalo samo političarima mesto za slikanje i ono malo sića što "Fijat" ovde ostavi.

Šteta je samo što im je država napravila fabriku.

Autor CaMIRO 21 Mar 2015, 22:32

500 L je drugačiji od konkurencije, i prodavaniji od ostalih u svojoj klasi u sred evrope i u sred nemačke. proverite...

Autor ilija 21 Mar 2015, 22:43

A koja vam je to "klasa 500L" ??
Pa to su sve jedno neozbiljna vozila, samo što je 500L najjeftiniji (a i najgori).
Pre par godine, ovde sam naveo kakva sudbina čeka fiat sa produktima 500L, a evo to se i obistinilo.

Autor Luk 21 Mar 2015, 22:50

U klasi 500L, realno ne postoji konkurencija jer ni jedan proizvodjac ne nudi nista slicno. To je jedan od razloga zbog kojeg Fiat ima dobru prodaju i ujedno odlican potez Fiatovog marketinga. Medjutim, jedan model, danas nije dovoljno da bi se na surovom autotrzistu opstalo.

Autor vojvoda 21 Mar 2015, 22:59

mange
Ja imam bas tog sa MB motorom i menjacem, 144 000 na satu i nista osim redovnog odrzavanja.
Simpatican si ti mange i duhovit, ali volis da mažeš puno. : )
Sta kazes za novi Grand, 8-ZF, vrhunski enterijer i eksterijer, skoro pa ko Dačija kvalitet. : )))

Autor MB 21 Mar 2015, 23:02

i još par činjenica:
Fiat grupacija je gubila novac, pravila ne profit nego gubitke,
Prije 2007 godine pravili su modele koji se kao što su fiat stilo, klasični punto, fiat idea,multipla, ...stilo se pokazao kako se pokazao, kopirao je golf klasu i to nije proslo,a nije bio bolji od njih..
Prekretnica za fiat je novi 500 model (a prije toga 2005 grande punto je korak napred) , i on je posle 2007 godine vratio Fiat u posao..i dalje je model 500 na top lestvici u evropi po prodaji,zato se cijela okosnica modela siri oko naziva 500, ( 500 L, 500x, bit ce ih jos), ostali modlei ce biti samo panda bar u evropi ,ali ce to ipak biti 5-6 modlea, ali dobrih modela...Tako ce fiat smanjiti troskove konsolidovati se i ne ulaziti direktno u klinč sa konkurentima, nastojat će biti original i namerno prepusti konkurenciji primat,zato je Marcione i otvoreno o tome pričao da gube kolač namerno,ali to je šansa da se Fiat vrati bolje nego ikad, samo ako zadrže kvalitet koji je podignut posle 2007 godine novim modelima..a gledajuci realno bolje je da fiat postane kvalitetniji nego masovniji ,

Autor ilija 21 Mar 2015, 23:04

mana za Fiat 500 L jeste upravo što ga montiraju Srbi, jer u Americi su prvo izvestili da se fiat 500 L pavi na mestu gde se nekad pravio najgori auto u istoriji Yugo, i zato amerikanci nece da kupuju 500 L,zato nije problem u Fiatu koliko je problem u imidžu Srba i Srbije,zato budimo zahvalni da je fiat uradio i ovo što je uradio, pa ako i ode uvek se može posaditi kukuruz za bolje i nismo.. A sanjati da će doći neki drugi proizvođač o tome će se samo sanjati niko nikad neće doć sa ovakvim odnosom

Autor ilija 21 Mar 2015, 23:11

MB
A znači ti imaš takvoga Jepa!? Pa zato ga i braniš. Eto, kolio i vred je podatak, da postao Fiat.
Ne brini, znam ja šta Jeep, Crusler i sl, amerikanije.

Autor Luk 21 Mar 2015, 23:48

Luk
Naravno. Pozivam te kad budes u prolazu da vidis sta je fabrika Jeep. : )
Tebi nista ne valja, ne valja ti S kupe a valja ti Dacija Superb i Kadjar, Espace. : )))
Znaci ni vecina nista ne valja kad su dospeli u tudje ruke, da ne nabrajam.

Autor MB 22 Mar 2015, 00:04

MB
Ako se sećaš, nisam rekao da ne valja Merc kupe, nego da ga ne bi ni pogledao, da je preskup, zastareo....
Elem, dok je trajao brak Merc - Jeep, Merce je pao kvalitetom i svim ostalim na najniže grane....

To što ja gledam, Skode Renole i sl, je ono što mene cenovno zanima, što vozima i odrćavam kao vlasnik i sl. Glupo mi je da bacam pare na kante. Polovnjake (dobre malo prešo, vozala bakica) ne trpim. Kupiti Merc bataru za 10 soma evra, i zlo uraditi....
Merc ne bi vozio kad bi imao sve pare ovoga sveta. Jednostavno, nije za mene. Možda kad budem deda, pa onda.... A ove "trkačke" modele, možda kad pređem kod Mileta Antene u Ameriku :)))

Autor Luk 22 Mar 2015, 00:22

@ilija,
razlog zasto se fiat 500l prodaje lose u americi je zato sto su mediji objavili da se pravi u istoj fabrici gde i yugo? daj ne pricaj svasta, neki ce stvarno poverovati u to. lose se prodaje iz drugih razloga - pre svega mal je za americke strandarde i sam fiat ima veoma losu reputaciju u americi jos iz 1980tih godina. a uz to, fiat nema mnogo salona u americi, tako da onaj ko bi ga mozda i kupio nece da vozi 3 sata do najblizeg salona. nema srbija bas nikakve veze sa tim.

@Luk,
nemoj dolaziti u ameriku, nebi se tebi svidelo ovde jer nema dacije i skode. mi imamo samo kante kao sto su 707 ks dodge charger srt hellcat, ford f-150 svt raptor i slicne, nemamo mi odlicne aute kao dacija logan i skoda rapid

Autor mile antena 22 Mar 2015, 00:56

mange
Haha, zastareo. : )))
Oduvek su mi bili zanimljivi likovi koji ne bi ni pogledali S kupe a odusevljavju se Dacijom, Kadjarom i Superbom. : )))
Da si rekao ne gledas zato sto ne mozes da ga priustis, ok, mada gledanje se ne naplacuje. : )
Ali ne gledas zato sto je "zastareo" a dozivljavas ekstazu na Daciju, to je vec sumnjivo...
mile antena
Šah mat. : ))Sad ce mange da te demantuje sa Rapidom 1,2. Ih bre, znas kakva je to makina. : ))))
I sto je najvaznije, nije tehnoloski zastarela kao novi Mercedes S kupe, ni vizuelno. : )))))

Autor MB 22 Mar 2015, 02:10

@MB,
kad bi mangeu pokazao jeep cherokee (ne grand cherokee vec standardan cherokee) nebi mi verovao da je preko 20 godina star. neunistiv AMC 4.0 I6 motor, odigao ga od zemlje i svaki vikend off-road sa njim. ne moze da ga sahrani i pored toga sto se non-stop izivljava na njemu.

Autor mile antena 22 Mar 2015, 02:47

mile antena
Ja mogu da kažem za ovog iskustva, što se benzinaca tiče, ti sigurno možeš bolje info da daš.
Ja koliko znam, HEMI motori su neuništivi, ali ajde da budem umeren i da kažem nemaju problema, barem ja nisam čuo da su problematični.
Imao je WJ-a 4,0 V8 jedan drugar, zvuk fantastičan, skače iz mesta, jedino što je žedan, za EU uslove, za USA ne.
Moj je Laredo, koji je osnovni model, pa opet ima tempomat, automatik, klimu, bord kompjuter itd.
A iako je bazna verzija, ozvučenje mu je bolje nego kod bmw 5-ce F10 ( osnovno bez doplate, kao i ovde ).
Sedišta elektro podesiva, podizači na svim prozorima, vozač može sve da ih podešava, a auto je 2003.
Pritom mange ne bi verovao svojim očima gde može sve da prodje, a fabrička je postavka, nije ništa pipnuto.

mange

Pretpostavljam da nikad nisi imao prilike da se provozaš u CL-u ( S kupe ), pa tako nemaš ni predstavu kakav je to auto.
Da ne bi pričao napamet, javi se ako budeš u blizini, da te provozam. :)
A što se zastarelosti tiče, danas 90% automobila nema to što on ima , a 2000-o je godište.
Usput, da vidiš da su 2000 i 2003-e, utegnutiji od bilo kojeg auta što ti pominješ, koji su dosta mladji.
Mogao bi da ti pokažem barem jedan trik što ima auto star 15 godina, za koji ne verujem da uopšte znaš da tako nešto postoji.
Ne sumnjam ja da ti imaš znanja iz prakse, ali to ne garantuje objektivnost.
Kao experti posle 2000-e, niko nije više upropastio zemlju.
Elem, dizne stradaju ztbog lošeg goriva.
Ali ima li osetljivijji na loše gorivo od 1,5 dci-a ?
Kaže majstor na njima dizne odlaze, a skupe u krv.
Da li reče oko 1500-e da izajde zamena. To model 2009-o, taj Clio.
Ovo za automatik, da je dva puta menjan zamajac i to na 200 000km, prvi put čujem.
Ceo život vozim automatike i nikad nisam imao problema sa njima.
Pazi, kone održava auto, ne menja ulje, kao onaj na TT što predje 82 000 milja bez zamene ulja, prodje ovako :

http://www.vrelegume.rs/vesti1/audi-tt-130000-km-bez-izmene-ulja-zlocin-nad-masinom/

Ako ne menjaš ulje u menjaču, ko što većina ne menja, ili barem ne na vreme, ili uvoze krkele sa milijardu km pa vraćaju, tu svašta može da se desi. Pogotovo ako je auto iz Italije, pošto oni od održavanja jedino sipaju gorivo, jer ne može da ide prazan. :)
Što se tiče tvog komentara za polovnjake, W211 320 cdi sa nepunih 100 000km uzeo, sa oko 180 000 je prodao, fabrika.
Pritom je i prethodni vlasnik vozio brzo , kao i ja. :)
Bilo koje batare koje ti pominješ, ne mogu da nove pridju tom autu, ni po komforu, kvalitetu, izdržljivosti, ni po čemu.
Ima i loših primeraka, ne kažem, neodržavanih, sa milijardu km itd.
Taj auto sam vozio oko 5 godina i najzadovoljniji sam njime od svih koje sam vozio, sve ukupno gledajući, uključujući i noviju W212. Ok, ona je 220 cdi, što posle 320 cdi, nikako ne može da zadovolji.
Inače redni šestak u 320 cdi, nesalomiv.
A ako nisi znao, rekord u izdržljivosti drži 320 cdi , ali V6 2987ccm, 100 000 milja pri prosečnoj brzini od 225kmh. Pri čemu su menjali ulje na 15 000 km, menjali se vozači i sipano gorivo, to su jedina stajanja, nisu se gasili, mesec dana. :)
E vidiš, ni Renoli tvoji, Tojote ni niko. :)

https://www.youtube.com/watch?v=kMRbV4pIdyc

Zato nemoj da pišeš svašta, napamet, ni stvari koje nemaju veze sa istinom.

http://www.prnewswire.com/news-releases/mercedes-benz-e320-cdi-breaks-world-records-around-the-world-in-30-days---four-times-54237997.html

Autor MB 22 Mar 2015, 03:34

Stvarno su mi ove price o odlasku FIATa vec postale toliko smesne da se ni ne obazirem na njih. Vrlo je moguce da ce se naslednik Punta proizvoditi kod nas, ali o tom niko ne pise. A sto se tice ovog komentara da je Mercedes-Benz S-Klasse zastareo, stvarno nemam reci. Isto se tice americkih automobila njihov kvalitet se sada znatno popravio, sto se najbolje moze videti kod Chryslerovih brendova, posle razlaza sa Mercedes-Benzom.

Autor ALFISTA 22 Mar 2015, 10:11

mile antena
Može biti da Jeep za Srbiju sklapaju negde u Luizijani, ko zna?

Pit
Znamo, da sve što imaš (kao imaš) je najbolje. I motor iz Dacije, i Smart iz Renola, itd.....
Dacijom se ne oduševljam, ali ni Mercedesom sigurno. Sve jedno, ubrzo će to biti ista kompanija....

Autor Luk 22 Mar 2015, 10:20

Sasvim dugaciji kvalitet je u americi od naseg kontinenta a i kod nas nije isto za svabe, zabare i za nas. Pogledajte samo kvalitet goriva.

Autor biker 22 Mar 2015, 10:40

"Sve jedno, ubrzo će to biti ista kompanija...."
Mange, treba ti dodeliti titulu na blogu, ne mogu da napišem kakvu. :)
S klasa zastarela, ali što je Dačija nova moderna, ubi. :)))
Mange u pravu si sve, kao za F1 prošle sezone. :)
I ove sezone ćeš se nervirati kao i prošle, samo još više. :)
Ne može ovde da se napiše šta treba, ali tebi je definitivino mesto tamo gde zabavljaju ljude, znaš već.

Autor MB 22 Mar 2015, 11:51

mile antena
Zašto se onda u USA mali fiat 500 prodaje tri godine uzastopno po 50.000 komada cca,a fiat 500 L cijele 2014 ,nešto više od 12.412 komada:
http://www.goodcarbadcar.net/2013/07/fiat-500l-sales-figures-usa-canada.html

Autor ilija 22 Mar 2015, 14:36

FIAT U EVROPI 2014.
500L 20 % SEGMENTA 93.000 kom
SEGMENT "A" FIAT DRŽI 27 %

Fiat brand posted an increase in full-year sales to just over 586,000 vehicles (+2.2%) and market share was 4.5%. In December, brand sales totaled 39,300 vehicles (+0.4%) and share was 3.9%.

For major markets, full-year sales were up 0.8% in Italy, +0.5% in Germany, +11.8% in the UK and +42.7% in Spain.

For the brand's leading models, 2014 was a year of solid growth. Sales of the 500 were up 12.75% for the year to more than 183,000 vehicles. In December, sales of the Panda were up 14.9% year-over-year. The 500 and Panda were the two top-selling vehicles in the European A segment with a combined 28.7% share. The 500L posted a very strong full-year performance with sales up more than 20% to nearly 93,000 vehicles, representing a 21.9% segment share.

http://www.prnewswire.com/news-releases/fiat-chrysler-automobiles-sales-in-europe-december-and-full-year-2014-288790091.html

Autor ilija 22 Mar 2015, 14:42

MB
F1 ne gledam više. Prvu trku nisam ni 1 sekunde gledao.

Za Jeep ti je lako proveriti. Eno ga u Beogradu u ovlašćeno servisu na reklamaciji zamajca, koju su oni i ugradili.
A o pouzdanosti Merca, ne bi, jer smo prošle gidine pošli sa jednim primerkom u Grčku, stigli do Leskovca, a odatle nastavili Meganom. Eto, primerak Merca sa Fier matik tehnologijom i moćnim CDI agregatom E klasa 350..... Ima primera dosta, pa reko da se ne brukamo.

Autor Luk 22 Mar 2015, 14:54

@ilija,
jedna preporuka za tebe - proveri informacije pre nego sto ih objavis. obican 500 nikad u americi nije prodat u 50,000 vozila. prosle godine ih je prodato 33,000, u 2013 godini 35,000.
drugo, 500 i 500l privlace potpuno druge kupce. 500 je za $6,000 jeftiniji i kupuju ga uglavnom tatine devojcice i pederi jer misle da je sladak. izbor u toj klasi i nije velik tako da 500 prakticno i nema konkurenciju. malo ko obraca paznju na tu klasu jer od skoro 15 miliona prodatih vozila u americi prosle godine - kao sto vidis fiat 500 je igrao ulogu sa 33,000 vozila.
sa druge strane, 500l je potpuno druga klasa, po ceni kosta skoro kao ford escape, honda cr-v, toyota rav4 i slicna vozila - koji su znacajno veci, mocniji i imaju daleko vecu reputaciju. i za razliku od 500, veci 500l niti je lep ni sladak, tako da ne privlaci iste kupce.

Autor mile antena 22 Mar 2015, 16:16

mile antena
Sve si lepo rekao za Fiat 500 i njegove klonove. Samo si zaboravio da i Jeep, takođe Fiat...
Reci, kakvo je stanje u SAD, u vezi onih polukamiončića, krsheva starih po 20-30 godina, koji vozi svaka druga kuća u Americi. Jel to samo po ruralnim područjima ili ima i u većim gradovima.
Ima li još neasfaltiranih benzinskih pumpi po unutrašnjosti?? Ili su to malo civilizovali?

Autor Luk 22 Mar 2015, 16:43

" Samo si zaboravio da i Jeep, takođe Fiat..."
Da, maskirali Grande Punto u Grand Cherokee i Wrangler. :D
Bravo mange, genijalan si, iz dana u dan me oduševljavaš sve više i više.
Nije u Americi bajno kao kod nas, ne voze se Dačojzlče i Škodilaci kao kod nas, krševe voze... Zastarele ove voze kako ih ti nazivaš, S kupe-e, Mečke, Benke itd...

Autor MB 22 Mar 2015, 16:52

@mange,
500l je promasaj u americi, ali evo nesto za tebe kako se prodaje u evropi. ovo su brojevi za 2014 godinu.
1. Fiat 500L 94.114
2. Nissan Note 65.579
3. Opel/Vauxhall Meriva 57.033
4. Ford B-Max 53.889
5. Citroën C3 Picasso 49.067
a sto se tice jeepa, prosle godine su imali najbolju godinu u svojoj istoriji - prodato je preko milion vozila. nije lose za kanta kompaniju.

da, tih 20-30 godina starih krseva svaka kuca ima. vise niko ne kupuje nova vozila, samo te stare krseve. bio sam nedavno u centru chicaga, prolazim pored john hancock building, kad ispred njega gomila starih fordova f-150, toliko ih rdja pojela da samo sto se nisu raspali.
sve benzinske pumpe su nekada bile asfaltirane, ali su onda shvatili da je to bacanje novca (jer ipak svi voze 20-30 godina stare aute), pa su sav asfalt skinuli i bacili. malo je sad zajebano prici pumpi kad padaju kisa i sneg (previse blata ima) ali ostatak godine nema problema.

Autor mile antena 22 Mar 2015, 16:52

Proguglajte sta je pisao Brane Kartalović.
Portal mu se zvao Buka, a tekstovi su svi do jednog u negativnom kontekstu, o cemu god da pise. Proguglajte i sta je Marikone rekao!
Marikone je davno pojasnio svoju misao. Fijat vise nece proizvoditi desetine modela utrkujuci se sa nemackim proizvodjacima. Za Evropu ce proizvoditi male i srednje automobile pod brendom Fiat gde su neprikosnoveni, a u Americi ce prodavati srednje i velike automobile pod americkim brendovima. Brane Kartalović ne bi bio on kad ne bi spinovao informacije u negativan kontekst.

Autor Sinbad 22 Mar 2015, 16:56

"A o pouzdanosti Merca, ne bi, jer smo prošle gidine pošli sa jednim primerkom u Grčku, stigli do Leskovca, a odatle nastavili Meganom. Eto, primerak Merca sa Fier matik tehnologijom i moćnim CDI agregatom E klasa 350..... Ima primera dosta, pa reko da se ne brukamo."
ma nemoguce...pit(sada mb) nas je ovde ubedjivao sasvim suprotno...nego aj da ga ne brukamo.moj cale prodao e220cdi bas zbog te "pouzdanosti".

Autor bmw series 8 22 Mar 2015, 17:24

" Samo si zaboravio da i Jeep, takođe Fiat..."
Da, maskirali Grande Punto u Grand Cherokee i Wrangler. :D
-----

:))))))))))))))))))))))))

Autor mile antena 22 Mar 2015, 17:41

Autor Luk 22 Mar 2015, 14:54

A šta je sa pouzdanim 1.5 dci i 1.9 dci? Delphi pumpa i turbina?

Autor IlijaGrahovac 22 Mar 2015, 18:35

mile antena
Eno ga Crusler 300 M, sa znakom Lancije. A čoveku na 300 M sa Hemi makinom, progoreo rezervoar za gorivo, gorivo iscurelo - zapali se benzinska pumpa u rezervoaru, koji se itopio od toplote.
Mile, nisam te pitao za Chigago. Nego za recimo za priključne puteve na Rutu 66 i sl. Nemoj da se ljutiš. F 117 leži u Buđanovcima a B--2 (Duh Misutija) je stigao da padne u Hrvtsku kod Županje :)))

PIT
Veruj, još ću naći primere skupe Merc tehnologije kraj puteva. Nije to tako loše (kao Dacija, mada za nju baš nemam primera da neko nije stigao tamo gde je krenuo), ali od kada sam prespavao u Leskovcu, čekajući Megana......

Autor Luk 22 Mar 2015, 18:44

@mange,
kao prvo chrysler 300m nikada nije imao hemi motor, samo 3.5l v6. ja sam licno posedovao njegovog blizanca dodge intrepid - fenomenalan auto.
a sto se zalis sto su lancije postali chrysleri sa drugacijom oznakom? pa to je konacno prilika italijanima da podignu kvalitet.

Autor mile antena 22 Mar 2015, 19:03

Mile Antena
Crusler 300M karavan ili Touring naziv, je imao 5.7 L EZB HEMI V8.
Taj automobil sam održavao par gorina i dosta ga vozio. Mislim da je kupljen od pevača Željka Joksimovića. Pokazao se gore nego najjeftinija evropska kola. Kod mene je došao čovek iz ovlašćenog servisa gde je i pored dubokog džepa oseto dranje. Žalio se na miris benzina u kabini, a oni to nisu popravili. A rezervoar izgoreo od pokvarene pompe goriva. Sam Bog zna kako se nije zapalio.... Imalo je tu XXX kvarova.... Auto prešao malo nešto preko 100 000 km. "Poklonjen" jer ga nijko nije hteo.....
Zato mislim, da će Krajzler dobiti kvalitet sa Fiatom. Takve kvarove kao na Jeep i Crusler nisam na Fiatima viđao.

Autor Luk 22 Mar 2015, 19:22

mile antena
U pravu si za 2014 godinu Fiat 500 u USA je prodao nešto više od 33.000 kom, ali sa 500 L oko 46.000 kom, i sa kanadom oko 50.000 kom..
Najviše je prodato 2012 u USA i kanadi oko 50.000 kom,međutim od kako je došao 500 L dio kupaca od 500 modela prelazi na 500 L, tako da brojka ostaje ista..a to da kupuju pederi model 500 ,jeste samo potvrda tvog odgoja...
evo stranice sa brojkama

http://www.goodcarbadcar.net/2011/01/fiat-500-sales-figures.html

Autor ilija 22 Mar 2015, 19:31

@mange,
300m se proizvodio samo od 1999-2004 godine. bio je dostupan samo kao sedan i samo sa v6 motorom. automobil o kojem ti pricas je 300c, koji se proizvodio u austriji i nema veze sa americkim modelom.

@ilija,
daj mi detalje ko kupuje 500 ako ga ne kupuju tatine devojcice i pederi. kad retko i vidim muskarca za volanom 500 u americi je jedan od onih koji provode vise vremena po "beauty salons" nego moja zena i justin biebler im tresti na radiju.
tako da tvoje teorije da 500l ne kupuju amerikanci zato sto su culi da se proizvodi u istoj fabrici gde nekada i yugo nemaju veze sa realnosti. ti si verovatno jedan od onih koji misle da se srbija non-stop spominje u americkim medijima i obavezno u negativnom smislu. a u realnosti niko u americi nezna ni za srbiju, a jos manje za yugo

Autor mile antena 22 Mar 2015, 22:21

mile antena

Ne znam ko vozi fiat 500 u USA niti me zanima, samo kažem da ljude nazivaš pederima, što je odraz nekulture..ja sam vidio više muškaraca da voze fiat 500 nego što sam vidio žena..
Ne mislim da Amere uopšte interesuju srbi ni srbija, ali kada je u pitanju model 500 L svaki test u Americi počinej sa : 500 L se pravi u Kragujevcu a to je mesto gdje se pravio Yugo,pa oni koj ii nisu čuli za Yugu odu na google i nađu info o najgorem autu uveženom u USA ikada...Međutim nijeni to glavni razlog lošije prodaje naravno,ali moje mišljenje je da ima veliki udio u tome, imam pravo na svoje mišljenje kao i ti naravno

Autor ilija 23 Mar 2015, 21:20

@ilija,
nije bas tako. kada je 500l predstavljen u americi, mnogi mediji jesu spomenuli da ce se proizvoditi u nekadasnjoj zastavinoj fabrici, ali su isto tako naveli kolike sume novca je fiat potrosio da moderizuje fabriku. a danas kad rade testove o tome vise i ne spominju gde se proizvodi. a uz to amerikanci sigurno nisu odmah trazili na google sta je yugo jer njih nije briga gde se auto proizvodi. pa obican 500 se proizvodi u poljskoj i meksiku - zar te dve drzave imaju neku vecu repuraciju? pitaj 100 amerikanaca gde se 500l proizvodi i garantujem ti da ce 99 reci u italiji, za srbiju (a jos manje za yugo) niko i nezna. mogao je fiat da proizvodi 500l u centru detroita - to i dalje nebi promenilo njegovu prodaju.

Autor mile antena 23 Mar 2015, 21:53

http://www.autoblog.it/post/405360/fiat-linea-2016-foto-spia

I novi model na vidiku, a FIAT se kao povlači iz Europe. Inače to bi u SAD-u trebao biti Chrysler 100.

Autor N.N. 23 Mar 2015, 22:26

tesko da ce chrysler dobiti kompakta pored dodge darta.

Autor mile antena 23 Mar 2015, 23:13

500L je namenjen pre svega Evropskom trzistu, inace bi se pravio u Meksiku. A danasnja fabrika nema nikakve veze sa starom sem sto je na istom mestu, tako da je svako poredjenje 500L s Yugom glupo. Na nasu srecu, bas u vreme dok je radjena rekonstrukcija fabrike bila je kriza u autoindustriji, pa se Talijanima nije zurilo i uradjena je kompletna rekonstrukcija od temelja do krova po najvecim standardima. Danas je to najmodernija fabrika, i na 500L nema reklamacija dok su za Yugo bile stalno.

Autor B.M. 23 Mar 2015, 23:20

@ B.M., nije baš da je 500L savršen:

https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2014/03/12/opoziv-za-fiat-500l-u-severnoj-americi

https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2014/07/31/opoziv-za-30.000-fiata-500l-zbog-vazdusnih-jastuka

Autor auto 23 Mar 2015, 23:22

@ Mile

Dart se planira pozicionirati u neke malo više sportske vode, a i veći je od prosječnog američkog kompakta.

Chrysler 100 bi bio i na drugoj platformi i jeftiniji kao početni model, a doduše u nekim top verzijama i luksuzniji. I da, službeno se planira taj model, i pretpostavka je od svibnja prošle godine da će dijeliti platformu sa ovim nasljednikom Brava/Linee.

@ auto

Je li znaš točan razlog opoziva vezano za zračnog jastuke?
Države gdje pojas nije obavezan.

Autor N.N. 24 Mar 2015, 08:45

@ N.N., nisam se bavio svim detaljima vezanim za ove opozive, samo sam preneo tekst agencije Beta sa par osnovnih detalja. Ako neko ima više informacija može slobodno ovde da ostavi neki link.

Autor auto 24 Mar 2015, 11:20

@ auto

Pa to i je problem sa prenošenjem od često neoriginalnih izvora.

Tako onaj tekst koji si objavio da će FCA izbaciti 20 novih modela do 2016., a u biti je rečeno do kraja 2016. To je za mene neozbiljan nivo.

Autor N.N. 24 Mar 2015, 11:41