home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Beta, vrednost izvoza 15 najvećih izvoznika u Srbiji u prva dva meseca ove godine iznosila je 560 miliona evra, a najveći izvoznik je fabrika Fijat automobili Srbija (FAS) u Kragujevcu sa izvozom od 219,4 miliona evra. To je objavilo Ministarstvo finansija Srbije.

Kako se navodi na sajtu Ministarstva mfin.gov.rs, izvoz FAS-a u februaru je za 56,1 milion evra veći nego u januaru. U 2014. godini izvoz te kompanije je bio u vrednosti 1,36 milijardi evra.

Na listi vodećih izvoznika na drugom mestu je Železara Smederevo, čiji je izvoz u januaru i februaru bio u vrednosti od 48,9 miliona evra, a na trećem mestu je Tigar tajers iz Pirota sa izvozom od 44,3 miliona evra.

Među najvećim izvoznicima je i Naftna industrija Srbije sa 34 miliona evra izvoza.

Izvor: Beta.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat



čitanja : 1610



Komentari

FAS još od osnivanja ne beleži nikakav plus (profit), ali zato 50 miliona evra svake godine u džep od države se sliva u džep tog gubitaša i velikog kancera za celokupnu ekonomiju, bez obzira na poslovne rezultate, bili oni dobri ili loši. Samo u Bangladešu i Srbiji.

Autor Zastava 25 Mar 2015, 14:35

Ne lupetaj zivota ti! Kojih 50 miliona €? Prosli put si dobio gomilu dokaza da lazes, i nisi se vise javljao od sramote i ja sam te razumeo u potpunosti! I ti sad ponovo ispocetka pricas iste gluposti i lazi. Pitam KOJIH 50 Miliona € i kako? Objasni. Ako ne objasnis zamolicu @auto da te banuje, jer si ocigledan TROL!

Autor Sinbad 25 Mar 2015, 16:32

Nije teško naći istinu:

"Beograd - Fijat automobili Srbija (FAS) samo tokom prošle godine dobio je skoro 51 milion evra ili precizno 5.880.861.811 milijardi dinara od Vlade Srbije, pokazuju nedavno objavljeni podaci Ministarstva privrede. Istovremeno, tokom čitave 2013. neto dobit kragujevačke fabrike italijanskog auto-giganta dostigla je 1,13 milijardi dinara, što je skoro 10 miliona evra, odnosno pet puta manje od iznosa raznih donacija i refundacija koje je Fijat dobio od Srbije."

Izvor: http://www.danas.rs/danasrs/ekonomija/srbija_lane_samo_na_ime_subvencija_fijatu_isplatila_vise_od_50_miliona_evra.4.html?news_id=282460

Tako da treba razmisliti ko je ovde ustvari trol.

Autor mladen 25 Mar 2015, 17:16

Ima tu mnogo prljavštine u vezi Fiata, kao:

"Ćirić je svojim rešenjem o usvajanju Izveštaja o popisu imovine Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja od 23. februara 2012. naložio da se isknjiži ukupno ulaganje od 11,5 milijardi dinara, od čega je oko 370 miliona bio dug privrednih društava "Zastava Automobili a.d." i "Zastava specijalni automobili" bankama Inteza i Kredi. Fijatu je tako "oprošteno" 101 milion evra po kursu iz februara 2012."

Izvor:http://www.021.rs/Info/Srbija/Ulaganje-u-Fijat-od-100-000-000-evra-nezakonito-otpisano.html

Smatra se da je Fiat oštetio poreske obveznike Srbije ua oko 500 mil evra. Sve lepo objašnjeno:
http://www.magazin-tabloid.com/casopis/?id=06&br=313&cl=13

Inače, Fiat izveze oko 1,3 milijarde godišnje, a uveze oko 1,2 milijarde evra.

Autor mladen 25 Mar 2015, 19:07

Mene samo cudi kako mali preduzetnik/ekonomista/pregovarac sa FAS-om u ime drzave i svih nas Sinbad, i bot kako se predstavio, ni za sta ovo nije znao... nekako cudno za nekog ko je odlicno upucen u materiju i odbranu FAS-a...

Autor Orlo 26 Mar 2015, 09:11

Nije drzava dala jednog evra jer nema pare, nego je FAS oslobodila fiskalnih obaveza u tom iznosu. Tako da to nije isto. Nikakav ziv novac nije dat FAS-u. Da tog Fasa nema, ni onda se ne bi ubirale te fiskalne obaveze jer ne bi bilo Fasa da to plati. To su fiskalne subvencije koje se pominju. Spinovati temu navodjenjem tekstove iz novina koje same sebe nazivaju tabloidima, stvarno nema smisla. Ovde je tema nekakvih famoznih 50 miliona € godisnje koje drzava placa FAS-u, sto nema veze sa pamecu. Nikada nisam tvrdio da prljavih poslova nije bilo niti to sada tvrdim.
Samo kad uvoznik ORLO zna za sve te malverzacije. Pitam se ako toliko znas, zasto ne odes do prve policijske stanice da sve to prijavis. Ti si izgleda obavesten kao BIA i VBA zajedno JBT!

Autor Sinbad 26 Mar 2015, 19:56

Ne mogu da verujem, da postoje tako jako zaslepljeni ljudi, kao Sinbad. Lepo je izloeno činjenicno stanje, koje se nerado objavljuje u javnosti.
Bez i jednog dokaza, iznosi činjenice koje nisu taćne. Neprebregava činjenicu, da je FAS Srbiju koštao čistog keša 300 miliona evra, a da se redovno iz bužeta tom Fiatu refundira u kešu!
Na žalost, radi ovakvih usijanih glava, Srbija je tu gde jeste.

Autor mladen 26 Mar 2015, 21:14

Eto ti sad. Eto veruj novinarima koji i sami tvrde da nagadjaju jer nisu videli ugovor. Srbija ne daje kes, nego oslobadja FAS fiskalnih obaveza u iznosu koji treba da ulozi kao suvlasnik u zajednicki posao. Lepo pise u tekstu da vrednost firme time raste i da bi kod prodaje firma FAS bila vrednija za taj iznos i da bi drzava povratila tu vrednost. Ali treba procitati tekst do kraja. Ulaganje nije trosak. Ali gde ces ti to polupismenim Srbima objasniti.

Autor Sinbad 26 Mar 2015, 23:10

FCA Srbija Kragujevac d.o.o je sada ime fiatove fabrike u Kragujevcu. Znaci FAS vise ne postoji. A sto se tice ulaganja sve dok je drzava vlasnik trecine fabrike morace da ulaze u istu. Preko subvencija ili oslobadjanja od poreza, ili novcem svejedno. Ili da proda svoj deo Fiatu. Drzava ima pravo i na akcije, kao i radnici. A Fiat se prevario sto je dosao ovde, jer drzava nije ispostovala ugovor, a prodaja novih automobila u Srbiji je za nekoliko godina pala tri puta. Vise se isplatilo da je 500L pravila u Poljskoj, Ruminiji ili Turskoj, cak i Madjarskoj. Svuda je bolje nego ovde.

Autor B.M. 27 Mar 2015, 06:26

Srbija ima svoje predstavnike u rukovodstvu fabrike tako da prati poslovanje, i tacno zna koliki su troskovi. Znaci te price kako nas Fiat iskoriscava su bez osnova. Sve se zna, svaki euro gde je otisao.

Autor B.M. 27 Mar 2015, 06:57

Dobili su smernice za dalje komentarisanje... sabloni slicni...

Autor Orlo 27 Mar 2015, 09:25

Fiskalne obaveze su nesto sto ulazi u budzet.Dakle, ako budzet Srbije iznosi x dinara, koje se trose na funkcionisanje drzave u jednoj godini, taj novac ne postoji, on je projektovan kao priliv sredstava tokom godine od poreza, akciza i taksi.Ako se neko oslobodi placanja u iznosu od y dinara, za toliko je manji budzet srbije, odnosno taj novac mora da se nadoknadi na neki nacin.Najcesce je to pokrivanje budzeta stranim kreditima koje opet vracaju svi poreski obveznici.Svejedno je da li si dao kes ili si ga oslobodio obaveze da on tebi da kes.

Autor Bobo 27 Mar 2015, 09:48

Ne znam sta ste ocekivali, ali u fabrike automobila se mora ulagati svake godine. Nije to vise Zastava da se ne ulaze nista 30 godina, i pravi isti model. Zato je i propala. Ovde se pominje nekih 50mil a toliko fabrika izveze za dve nedelje. Turci su dali Fiatu 4.5 milijardi da neke modele pravi kod njih. Zato kazem bolje da su napravili fabriku u Turskoj. Al sad je kasno, kod nas je uspeh ako uopste radi fabrika.

Autor B.M. 27 Mar 2015, 10:49

Gde je tu dobit za trećinskog vlasnika FCAS-a (državu) kada ista daje 50 miliona evra na osnovu subvencija svake godine, a zauzvrat dobija svega 10 miliona evra (od kojih vidi samo trećinu na osnovu udela u toj firmi)?!

Kada će FIAT da objavi kompletan ugovor potpisan sa vladom Srbije još sada već davne 2008 godine?

Dali je FCAS zaista domaći proizvođač automobila s obzirom na to da samo jedna trećina firme je domaće vlasništvo, a ostatak strano, kao i na to da na automobilima koji se "proizvode" u Kragujevcu samo gume, staklo i sedišta su domaće proizvodnje, dok je sve ostalo, uključujući i samu karoseriju, iz uvoza?

Kakav je to domaći proizvođač kada je kod istog sve strano (i ovi "domaći" komponentaši su u stranom vlasništvu), osim veoma jeftino plaćene radne snage, koju usput ne plaća FCAS već država Srbija iz budžeta?

Kakav je to investitor koji ništa živo ne plaća?

Autor Zastava 27 Mar 2015, 14:53

Jedno je sigurno, dolina gladi (Kragujevac), nažalost, i dalje ostaje dolina gladi i to čak veća s obzirom na to da je FCAS bleda kopija Zastave kada je u pitanju broj radnika.

Autor Zastava 27 Mar 2015, 14:56

P.S. Ako je nekom stalo do domaće proizvodnje, onda neka tržištu ponudi domaću proizvodnju, a ne nešto što se može odraditi i u malo bolje opremljenoj garaži (sklapanje). Na šta smo mi spali pa to je neverovatno, sa naše Zastave koja je u svemu bila skoro 100 odsto naša, na najmoderniju automehaničarsku fabriku u Evropi i šire, koja pritom nije naša u svakom smislu.

Neki (bivši) političari umesto da izvrše privatizaciju Zastave, zakomplikovali su toliko situaciju da sada faktički nemamo ništa, čak štaviše, i za to ništa izdvajamo ogromne pare.

Da je Zastava prodata Volkswagenu danas bismo bili kao Škoda koja sama proizvede automobila više nego sam FIAT, a govorimo o Volkswagenovoj podmarki, dakle ne o glavnoj marki. Ta ista Škoda nekada je bila ispod Zastave, a danas proizvodi skoro milion automobila godišnje i prisutna je i u dalekim krajevima sveta (baš kao što je nekada bila Zastava koja se izvozila čak i u Kinu).
Što se tiče Volkswagena, oni za razliku od FIAT-a ne traže "svemirski status", ali zato "čine čuda" u svakoj zemlji u kojoj posluju, doduše i FIAT čini čuda i to čuda koja ćemo mi na kraju plaćati i otplaćivati. Mi baš umemo da odaberemo, nema šta.

Umesto da se, ako ne izvrši privatizacija Zastave, da se barem nađe upravljački partner koji bi Zastavu vratio na noge, po uzoru na Železaru Smederevo, a kasnije i sama privatizacija, država troši pare subvencionišući stranog proizvođača. Doduše to rade i Amerikanci, ali sa svojim firmama, dok mi subvencionišemo strane firme. Pa mi mora da smo bogati kao Arapi čim možemo da bacamo pare puneći tuđe džepove. Šta ja imamo od FIAT-a? Nemamo ništa! A šta sam imali od Zastave? Imali smo sve jer smo mi taj brend sagradili kupujući svoje automobile, dok sada gradimo tuđi brend. Pa to nema nigde, u redu su subvencije u auto-industriji, ali subvencije svojih firmi, a ne stranih, jer mogu oni i bez nas, neće propasti ako im mi ne punimo džepove, već zbog svojih krivih procena.

Predlažem sadašnjoj vlasti da pronađe renomiranog stranog strateškog partnera i za Zastavu pa kada dobijemo ponovo jaku Zastavu da idemo u privatizaciju. Zastava je još živa i ima veliko zemljište. Neka država nađe partnera koji bi sa njom uložio za početak nekoliko desetina miliona evra pa kad fabrika izraste u onu veličine FCAS-ove, da se ide na prodaju i tako ćemo rm zaraditi novac od privatizacije em imati svoj brend kao što Česi imaju Škodu jer "srpski" FIAT nije srpski, već samo FIAT, a srpski FIAT je uvek bila i ostala Zastava. Okrenimo se sebi, pa kasnije nađimo normalnog partnera, a ne ovako, sve je nestransparentno pošto, ponavljam po hiljaditi put, ugovor države Srbije sa FIAT-om je još uvek tajna. Dokle više! Hoćemo Zastavu!

Autor Zastava 27 Mar 2015, 15:58

B.M. pita članove bloga šta smo očekivali od FAS ??
Jednostavno, očekivali smo zaradu, a ne gubitak po godini od 50 mil evra, uz početno ulaganje od 300 miliona evra keša.
Znači nismo očekivali takvu propast i gubitak za Srbiju.
Nismo takođe očekivali, da Fiat u Srbiji počne proizvodnju najružnijeg vozila. Takođe, očekivali smo mali i jeftin auto uz subvencije srbima, koji bi koštao manje od najjeftinije Dacije u Srbiji.
Od svih očekivanja ostao je samo prazan budžet Republike Srbije.
A vi što pevate hvalospeve Fiatu, FAS-u, FCA, sve jedno isti jad, nek vam služi na čast.

Autor mladen 27 Mar 2015, 16:46

Sve podatke koje sam naveo u prvim komentarima, nesporni su, i potiču od Ministarstva privrede.
A onda imamo čovka, koji tvrdi fiatu fali autoput.
B.M. fiatu nedostaje tehnologija, kvalitetan automobil, automobil koji se može prodati u milionskim primercima.
Zbog toga, Srbija treba da traži raskid ugovora, i da prekine agoniju. Ionako, B.M. kaže da ima boljih mesta za fiat. Tamo će valda da prave automobile a ne igračke kao ovde.

Autor mladen 27 Mar 2015, 16:58

Ulaganje u fabriku nije gubitak, samo dobija na vrednosti. Znaci ako vredi 1.5 milijardi, 500 miliona pripada Srbiji. Novi model, masine, oprema, obuka, sve to kosta i Srbija mora da prati ulaganja Fiata sve dok je vlasnik trecine fabrike. Sta tu nije jasno?

Autor B.M. 27 Mar 2015, 17:17

http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/545792/Drzava-bacila-cak-748--miliona-dinara

Autor Orlo 27 Mar 2015, 21:09

@Zastava opet lazes. "na automobilima koji se "proizvode" u Kragujevcu samo gume, staklo i sedišta su domaće proizvodnje, dok je sve ostalo, uključujući i samu karoseriju, iz uvoza?" elektricna instalacija, brisaci, kederi, prednja tabla, osim vazdusnih jastuka, delovi motora, celicne felne grejaci stakla, grejaci kabine, tapacirunzi i obloge, zvucna i termo i protivpozarna izolacija, rezervoar, creva, stakla, sedista, gume, delovi vesanja... Kompletna karoserija se proizvodi u Kragujevcu. Od krojenja limova do presovanja, sastavljanja i farbanja, istina od uvoznog lima. I jos svasta nesto. Ja stvarno ne razumem koji je tvoj problem. Jesi li bio neradnik iz bivse zastave pa te nisu primili u FAS pa si isfrustriran ili sta?

Autor Sinbad 27 Mar 2015, 21:59

Lista komponenti prilicno dugacka jer svaka rec ima puno slova... :) ...a realnost je ta da to sto se pravi/srafi kod nas cini vrednost manju od 20% u vrednosti celog automobila... cak se jedan URS-ovac zaleteo pa je rekao da se 80% delova proizvodi kod nas, dok ga ovi iz FAS-a nisu demantovali ubrzo da je to brojka, bese ako se ne varam, 56% procenata...

Autor Orlo 27 Mar 2015, 22:41

Znaci sad Fiat treba da kupuje delove od nasih propalih fabrika? Sve bolje od boljeg. Ko zna da pravi kvalitetne delove lako ce naci kupce, Fiat mu i ne treba. Nije Zastava juce propala i imali su vremena da preusmere proizvodnju i nadju nove kupce. Nismo vise u socijalizmu pa da naredis nekom od koga ce da kupuje delove i po kojoj ceni.

Autor B.M. 27 Mar 2015, 23:10

Ponekad mi se cini da polemisem s decom od 12ak godina. Jel znate koliko kostaju savremene masine za proizvodnju delova i koliko je para potrebno uloziti u neku fabriku delova. I to ne samo u opremu vec i u labaratoriju i razvoj, obuku, a zatim za dobivanje raznih sertifikata i potvrdu kvaliteta za svaki deo. To nece niko kod nas da radi jer je lakse okrenuti pare preko trgovine ili uloziti u nekretnine. Znaci Fiat treba i da nam napravi fabrike delova? E pa nece, jedan GM preko 70% delova kupuje na trzistu, prosla su vremena kad su proizvodjaci automobila pravili i vecinu delova za njega.

Autor B.M. 27 Mar 2015, 23:28

B.M. procenat gore ili dole je nebitan. Poenta je da ugovor ističe 2018, a mi još ništa ne zaradismo, već konstantan gubtak po godini je 50 mil evra.
Kad dođe ta 2018, fiat će jednostavno otići sa lepom svotom, reda pola milijarde evra, a mi sa isto toliko ukupnog gubitka.

Autor mladen 27 Mar 2015, 23:46

Ne gubimo mi nista, ako Fiat ode ostaje nam fabrika vredna 1.5 milijarde. Masine i opremu radnici nece dati to je sigurno. Ali to se nece desiti jer najveci kupci 500L su Italijani, a troskovi proizvodnje su nekoliko puta nizi u Kragujevcu nego u Torinu. Osim toga ako odu u Kragujevac bi verovatno dosao neki drugi proizvodjac sto im takodje ne odgovara. Direktor Fiata je lepo rekao, "dosli smo da ostanemo".

Autor B.M. 28 Mar 2015, 00:09

Kad ode Fiat, cela fabrika Zastava će da vredi 100 miliona€, a možda se nekom pokloni i džabe. Svaka čašt Fiatu, kako nas je odrao.

Autor radovan 28 Mar 2015, 10:29

Mladene. Kojih 50 miliona evra gubitka? Da li znas sta je gubitak a sta ulaganje? Ja jos odgovor nisam dobio na moje proslo pitanje, a ti i zastava ako niste ista osoba, i dalje plasirate tu istu laz. Srbija kao suvlasnik mora da ulozi srazmerno svom udelu. Posto nema kes, onda ulaze tako sto FAS-u oprasta fiskalne (poreske obaveze)
Pobogu covece!

Orlo i ti se gubis prijatelju. Da bi proizvod isao bez carine za Rusiju, mora biti 60% proizveden u Srbiji, naravno i od uvoznih i od domacih komponenti i repromaterijala. Znamo da je taj uslov ispunjen cim se uopste pregovaralo sa Rusima. Zato stvarno ne vidim cemu lagarije vise. Vi ko da ste neka sekta bokte.

Autor Sinbad 28 Mar 2015, 14:12

@Sinbad
Ja bi voleo da mene neko finansira kao što Srbija finansira Fiat. Lepa je to ideja, jedan finansira a drugi skida ekstraprofit. I tako Fiat ode 2018, a jadan investitor ostane bez klijenta. Nema na koga da baca pare. Tako bi i mali Perica znao da vodi ekonomiju, pa možda i bolje

Autor radovan 28 Mar 2015, 14:34

RE: Sinbad

Nisam bot, nisam ni uvoznik, a ako treba i ličnu kartu ću da dam na uvid. :D

I sam si na kraju potvrdio u vezi karoserije ono što i ja tvrdim, a to je da je reč o uvozu, a to ti je sirovinski najbitniji (najveći) dio nekog automobila, a ni vrednosno najbitniji delovi poput motora, menjača, kompletne elektronike (osim žice koja je cenovno bitna za neki automobil koliko i USB kabal za mobilni telefon) nisu domaći. Znači sve skupe (i one koje to nisu) komponente dolaze iz uvoza, dok samo po koji deo dolazi iz domaćih fabrika i to iz onih domaćih fabrika koje su u stranom vlasništvu, a ti isti za svoje proizvode nabavljaju sirovine iz uvoza tako da ništa tu nije naše, čak ni komatsu roboti, samo su naši ljudski roboti. :D

Lično nemam ništa protiv FIAT-a. Smeta mi samo to što ni nakon toliko godina nisu se udostojili da objave kompletan ugovor, kao i to što ne ostvaruju nikakav pozitivan ekonomski efekat još od samog dolaska u Srbiju, kao i to što su ugasili Zastavu. Mogli su lepo reći u startu da ne žele Zastavu već njenu imovinu, pa da privatizujemo Zastavu, a ne ovako, ni oni neznaju šta će pošto prvo su kupili Zastavu pa su ugasili 2008 godine proizvodnju Yuga, Floride i Stojadina, a kasnije, dakle 2009 i proizvodnju Zastave 10, a kasnije, dakle negde 2011, pred pojavljivanje FIAT-a 500L
i samu firmu Zastava Automobili, a i od ulaganja njihovog Iveca u Zastava Kamione su u međuvremenu takođe odustali. Veoma neozbiljno sa njihove strane. Ako su nesposobni neka se povuku, a mi da se fokusiramo na Volkswagen ili Toyotu kod kojih ne da nema zime nego su čak i u usponu. Za pogrešnog partnera smo se mi vezali. Italijani i srž kapitalizma (progres i profit) dva su sveta različita.

Neka neko nađe kredibilnog stranog partnera za ponovno pokretanje i naše Škode (Zastave). Znatno manje će nas
koštati, a znatno više vredeti sa pravim partnerom, dok sa krivim možemo samo da propadamo još brže.

Autor Zastava 29 Mar 2015, 14:26

Rasprava je totalno glupa u stilu: sta bi bilo kad bi bilo, sta je moglo biti, i sta ce mozda biti. Ako Fiat najavi odlazak onda mozemo o tome a sada ide proizvodnja i prodaja pa je glupa takva rasprava. Kome smeta Fiat, drzava daje podsticaje pa nek otvori bolju fabriku. Ionako je za privatizaciju FAPa dala bolje uslove nego Fiatu a za Zelezaru nekoliko puta bolje. Zato bi Fiat trebao da trazi isto sto je dobila zelazara, i dobio bi sigurno. Kao najveci izvoznik moze da bira uslove. Nismo mi u poziciji da nekog uslovljavamo.

Autor B.M. 29 Mar 2015, 15:40

Rasprava je jasna, ko hoće da vidi.
Glasi:
Srbija je u privatizaciji Zastave, preko Fiata izgubila mnogo, i još gubi.
Ne vidi se dan kad će da ima korost.
Sve su prilike da Fiat napušta Srbiju 2018, a do tada, jasan je godišnji gubitak od oko 40-50 miliona evra.

Šta ovde nije jasno????

Autor radovan 29 Mar 2015, 15:46

E kad bude 2018 onda mozemo o tome. Mi ne znamo ni sta ce biti do kraja godine a kamoli 2018e. To ostavljam baba vracarama.

Autor B.M. 29 Mar 2015, 16:30

B.M.
Ti na starom zadatku?? Sve do kraja, tamo 2018 ??

Autor mange 29 Mar 2015, 17:09

Pre ce biti novog pocetka, jer novi ugovor ce svakako biti po isteku starog. Posto fabrika radi dobro optimista sam. Jos jedan model o kojem bi krajem ove godine trebalo da pocnu pregovori.

Autor B.M. 30 Mar 2015, 09:15

Problem je sto i za proizvodnju novog modela mora da se ulozi mnogo para. Srbija nema kes para, da parira Fijatu, srazmerno udelu, tako da ce opet to ici preko fiskalnih subvencija pa ce ovi nasi naucnici sa foruma opet da tvrde kako je Srbija u gubitku i kako gubi 50 miliona godisnje iako to nema veze s mozgom. Kad ukapiraju da Mercedes nije u Srbiji nego je u Madjarskoj jer smo mi nudili 10.000€ a Madjari dali 15.000€ po radniku onda ce nam valjda biti milije sto je Fijat u KG. Kinezi su od Bugara dobili 12.000€ a mi nudili 10.000€ po radnom mestu. Sad oni prave aute u Bugarskoj a ne kod nas. Neki su ovde umislili da je Srbija najbolje mesto za ulaganje pa subvencije nisu potrebne, nego se investitori ubise da dodju. Koliko je njihova teorija tacna pokazao je broj investicija od momenta kad je Radulovic ukinuo subvencije. Bilo ih je tacno NULA. Sad drzava vraca subvencije, ali prosao voz. Gomila investicija je otisla u okruzenje a najvise u Makedoniju i Bugarsku. makedonski rast BDP- je najveci u JI Evropi zahvaljujuci upravo investicjama koje su oterane iz Srbije ukidanjem subvencija.

Autor Sinbad 30 Mar 2015, 21:58

Sinbad
Mercedes je Mercedes. Kad oni prave to ima produkciju, prođu i cenu, koja pokriva sve troškove.
Tačno je da sa Fiatom gubimo oko 40 mil evra godišnje, i to konstantno. I tačno je da će se tako stanje zadržati najmanje do 2018 godine. 8X40=320 miliona evra gubitka. + Početno što smo pukli, još toliko....
Posle 2018 fabriku će pokloniti nekome kao Sartid....
To je "teška" istina. Nemoj da se zavaravamo.

Autor mange 30 Mar 2015, 22:06

Znaci nece ove godine da zatvara fabriku nego 2018e. Napredujemo. Krajem prosle godine su neki pricali da ce pocetkom ove godine da ode Fiat, a kad su videli da od toga nema nista produzili rok.

Autor B.M. 30 Mar 2015, 22:48

PR FAS
Ja rekoh u najgorme slučaju agonija će trajati do 2018. Mada sunjam da će neko želeti da kupi 500 L, te 2018.

Autor mange 30 Mar 2015, 22:57

mange
Nije to bas tako, Srbija je krava muzara za mnogo duze, nije za samo par godina. Mnogo krpelja, piće krv Srbiji jos dugo dugo...

Autor MB 30 Mar 2015, 23:09

Jeste, to si u prau. Ali trenutno, jedan od najvećih srpskih "krpelja" je FAS, ili kako bi novo ime?

Autor mange 30 Mar 2015, 23:17

Mange
Nazalost. Puno ih ima i to velikih, zelezara, fas, misko, secerko, beko itd...
Zato nam je i ovako.

Autor MB 30 Mar 2015, 23:23

Na kraju se ti ja složismo. Stalno pričam, kroz avione, kamione, šuplje priče, zaduženje - plajačkanje nam drage Srbije ide dalje, zadanom dinamikom. Ala tvoje priče "roboti" "tehnologija" i sl.
Ta tehnologija služi da nekom donese zaradu, a ne da ga pljačka. Ovde služi u demagoške svrhe.

Autor mange 30 Mar 2015, 23:28

Niko ne valja samo ste vi dobri i brinete za drzavu. Smesno. Nismo u socijalizmu pa da drzava svime upravlja.

Autor B.M. 30 Mar 2015, 23:56

B.M.
Dokucio sam sta znaci B u nicku, bot.
Samo jos M da razotkrijem. : )
Nego reci ti nama placaju li redovno ?
Neumoran si u zastupanju Fiata i kritikovanju drzave Srbije.
Podsecas me na one botove kod Kesica u emisiji povodom mitinga. : )

Autor MB 31 Mar 2015, 00:13

Hmm, da nije onda vaš nick MB u stvari skraćenica za "Mrzim BMW" :))

Autor auto 31 Mar 2015, 00:52

auto
Sigurno, sad ste me provalili. :)))
Nije skraćeno od Mercedes-Benz...
Komentar u 00:13 je šaljive prirode, mada B.M. stvarno deluje ko bot.
Malo ko bi se toliko zalagao za Fiat, a usput kritikovao državu Srbiju, osim ako mu je to posao.

Autor MB 31 Mar 2015, 01:09

Neko je pominjao Skodu. A nije nam rekap koliko su Cesi platiki Wagenu da "kupi" Skodu. Inace ovo sa subvencijama je upravo ceski model.

Autor Sinbad 31 Mar 2015, 20:02

Škodi se to isplatilo. Ne samo da su očuvali svoju automobilsku tradiciju nego su modernizovali svoju marku koja je sada ambasador Češke u svetu. I ne samo to, skoro milion "predstavnika" Češke svake godine obiđe svet što je više i od čitavog FIAT brenda za koga smo se mi vezali. Sa druge strane imamo FIAT u Kragujevcu, ista priča (subvencije) samo sve ostalo (efekat) potpuno suprotan. Gubici sve veći, proizvodnja sve manja, troškovi proizvodnje sve veći, a koristi od tog posla ne da je nema već smo i na gubitku. Da je FIAT ulagao u modernizaciju Zastava imena, dosad bi mogao zauzeti ono tržište koje danas drži Dacia (reč je o nekoliko stotina hiljada automobila godišnje, a ne oko 100000 automobila koliko sada izlazi iz FCAS-a). A tu je i već pomenuta Škoda (još bolji slučaj). Dok ne shvati kuda vetar duva, FIAT (tj. mi, pošto FIAT je u tom poslu očigledno zaštićen od svega) će se nagubiti bruku para.

Autor Zastava 01 Apr 2015, 14:54

FIAT-u je trebalo nekoliko godina da osmisli koje će novo auto da "proizvodi" u Kragujevcu da bi na kraju promašili celi fudbal. Da umeju da slušaju tržište za promenu danas bi bili na konju.

Autor Zastava 01 Apr 2015, 15:01

Samo tehnoloski napredne drzave imaju buducnost a mi zahvaljujuci Fiatu pratimo tehnologiju u autoindustriji. Cak i da nema nikakve zarade isplati se.

Autor B.M. 01 Apr 2015, 19:06