
Među ljubiteljima Mercedesa oznaka SEC, kako osamdesetih, tako i danas, izgovara se sa poštovanjem. To je bila oznaka za tada najveći coupe u ponudi (linija W126) i preteču današnjeg ultra luksuznog Mercedesa S klase Coupe.

Na prelazu decenije, tačnije 1990. godine, Mercedes je već preuzeo kontrolni paket deonica AMG-a koji je do tada samostalno tjunirao i spremao trkačke modele Mercedesa i te godine je nastao izuzetno redak primerak modela 560 SEC.

Napravljeno je samo šest primeraka pod punim nazivom Mercedes 560SEC AMG 6.0 DOHC 32V Wide Body M117/9, a ispod poklopca je ugrađen AMG-ov 5,9 litarski V8 sa 385KS i 520 Nm. Takav motor je tada obezbeđivao ovom Mercedesu najveću brzinu od 270 km/h, zapravo, performanse istinskih superautomobila 80-ih poput Ferrarija Testarossa (395KS). Karoserija je pritom uz brojne estetske zahvate i dodatno proširena i lakirana u crnu boju sa crno lakiranim alu-točkovima.


Sada ovaj redak AMG model za istinske kolekcionare, star 25 godina i sa pređenih samo 60.000 km, prodaje vlasnik iz Toronta, a na e-Bayu je već postignuta cena od skoro 100.000 dolara. Mnogima previše, ali pravim kolekcionarima ovo je dobra prilika.
Izvor: Autoklub.jutranji.hr
Ovo je nesto kao 190 kupe ili?
Veoma dobro ocuvan, bas je bio pojam u to doba :)
Autor NemanjaBB 26 Mar 2015, 12:21
Jel to neki pokušaj šale ili?
Čaša.
Lepo izgleda, pedantno.
Vise volim C140, ali za ljubitelje ovog modela, baš je "fabrika".
Nbb
Nisi citao tekst ?
Ali cudi me da ti ime ne govori ?
SEC - SEdan, SE oznaka, a za kupe dodatak C, SEC.
SEL- ti je long limuzina, L-long.
A i vidis valjda da ovo nije 190. : )))
Kadice su vrhunske.
Prepoznatljiv AMG stajling, "fabricki", s tim sto je ovde pomalo Black Series fazon.
ovo ti je sadasnja s klasa kupe ili CL , meni uvjek zapadalo za oci jos kao djete , jedan od naj mercedesa ikad.
Ja mislim da je ovo poslednji model pravog AMG-a.
Za mlađe ljubitelje, u oznaci "SEC" kriju se sledeća značenja:
"S"="Sonderklasse"-specijalna klasa,
"E"="Einspritzung"-ubrizgavanje benzina (prvo mehaničko, a kasnije elektronsko)
"C"="coupe" korišćeno i za kabrio verzije.
@bs8
Umal' d' izginem :) mada, model posle ovog je jedan od najmocnijih ikada, CL - slonce, kakva njuska! :) danasnji S coupe vuce na eleganciju, a onaj na moc, kao tvrdjava
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRuYbEuVYr49rYvxfmoB2pw-2gjEBHEtq0YXrhbsctiIKGC55Hf
http://img.pistonheads.com.s3-eu-west-1.amazonaws.com/Fullsize/mercedes-benz/cl/mercedes-benz-cl-S1672383-1.jpg
Mecko, vrati se ovome, sve ti je oprosteno :)))
Nbb 17:01
Slazem se.
Takav je i osecaj u njemu, kao da vozis brod ili tvrdjavu, imas utisak da moze da prodje kroz autobus. : )))
Ja bi ovaj fazon ostavio za Maybach vozila, odnosno da se ja pitam, Majbah je trebao da bude na ovaj fazon, krupan. Ali posto su odabrali drugu strategiju, izlisna prica.
Recimo Xenatec cuope mi na ovaj neki fazon.
Ipak, novi S kupe je atleta, sasvim drugi fazon. Ovako krupne modele bi odvojio za Maybach liniju.
Inace 600 C140 ide kao metak. Nikad ne bi rekao kad ga vidis spolja, koliki je auto a da tako ide.
Taj slon mi je naj od svih, posle njega jedino aktuelna S klasa mi je da sam potpuno zadovoljan.
Po meni grese sto nisu Maybach napravili nove modele, ali sa jedinstvenim dizajnom i da budu krupni poput W140 - Phantoma.
Limuzina, kupe , kabrio a mozda i SUV.
Ocito idu na vecu prodaju. Zato je tu i AMG GT.
Mada bi ja napravio novi SLR ili konkurenta LaFerrariju, ipak Mercedes je gigant, mogu to sebi da dozvole.
Tad je sedmica bila elegancija, a slonce robusno. Danas je suprotno :)
Imaju na Brdu kod mene 500 crni i 600 zeleni. Crni je svez i dan danas
http://www.carbuzz.com/news/2015/3/26/4-Reasons-Why-You-Need-This-AMG-Tuned-Mercedes-In-Your-Life-7726121/
Autor MB 26 Mar 2015, 13:16
SEC - SEdan
Pitinjo moj, pa zar tebi ovakav gaf da se dogodi? Nemoj da me razocaravas.
Matori je lepo objasnio nomenklaturu, jedino sto C nije, koliko ja znam, korisceno za kabrio verzije. Od '71. do '81. su postojali modeli sa oznakom SLC, to se odnosilo na SL kupe (Sport Leichte Coupe), jer je Mercedes SL oznaku koristio uglavnom za kabriolet.