
Kako prenosi Tanjug, reciklažna industrija Srbije saopštila je da bi akcija reciklaže starih automobila mogla značajno da poboljša očuvanje životne sredine i zdravlje građana Srbije.
Akcija bi mogla da doprinese i uvođenju otpadnih vozila u legalne tokove reciklaže.
Predstavnici tog sektora podržavaju akciju "Recikliranje je cool" kompanije Fijat Srbija u okviru koje će za reciklažu vozila starijih od 15 godina moći da se ostvari popust za kupovinu novog Fijat automobila u vrednosti do 2.500 evra i očekuju da će biti uspešna, kao i slična prethodna akcija "Staro za novo" koja je počela 2009. i trajala tri godine.
"O značaju akcije govori podatak da smo u tom periodu u Centru za reciklažu na ekoloski prihvatljiv način i u skladu sa svim propisima reciklirali skoro 13.000 vozila", kazala je agenciji Beta direktorka opštih poslova Centra za reciklažu Tena Đurašinović.
Ona je podsetila da su automobili opasan otpad, da je njihovo zbrinjavanje regulisano zakonima, jer sadrže štetne materije koje mogu zagaditi zemljište i podzemne vode.
"Zbog toga je ovakva akcija izuzetno značajna, kako za automobilsku i reciklažnu industriju koja na taj način dolazi do sirovina, tako i za kvalitet životne sredine i za zdravlje građana", istakla je Đurašinovićeva.
Prema njenim rečima, procedura predaje vozila za reciklažu je jednostavna i ne traje duže od 20 minuta, a vozilo mora biti celo, odnosno imati motor, akumulator, šasije i ostale delove.
Prilikom predaje vozila u reciklažnom centru, vlasnik mora pokazati na uvid ličnu kartu, saobraćajnu dozvolu i dokaz o odjavi vozila u MUP-u, a ako se vozilo reciklira u okviru akcije, onda je neophodan i predugovor o kupovini vozila.
Prema njenim rečima, nemački Šolc holding, u okviru koga posluje Centar za reciklažu, ucestvovao je u sličnom programu podsticaja nemačke auto-industrije koji je pokrenuo tamošnji parlament 2009. godine, kada je veliki broj starih automobila recikliran uz bonus od 2.500 evra.
Đurašinovićeva je podsetila da Direktiva o otpadnim vozilima Evropske unije predviđa povećanje procenta njihove reciklaže, a pošto domaće zakonodavstvo prati evropsku regulativu, najavljena Fijatova akcija doprinosi dostizanju tih ciljeva.
"U takvim akcijama mogu da ucestvuju isključivo legalni operateri, zato što je ceo postupak potpuno regulisan propisima i neophodno je izdavanje potvrda prilikom prijema vozila. Na taj način se sva otpadna vozila uvode u legalne tokove reciklaže, što je i za državu značajno zbog naplate poreza", dodala je ona.
U Srbiji je registrovano oko dva miliona vozila, a po nedavno objavljenim podacima Asocijacije uvoznih vozila i delova, prošle godine je u zemlju ukupno uvezeno oko 100.000 automobila, i to 20.000 novih, ali i 80.000 polovnih, koja ispunjavaju dvostruko niže ekološke standarde od novih.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: Stojanov.rs
Lepo zvuci, ali barem ja verujem, da onaj koji (a takva je vecina) ima starije vozilo od 15 ili 20 godina da ima uslova (citaj para) vozio bio nesto novije... jedino mozda ovi sto imaju drzavni posao imaju nekih uslova da uzmu kredit i priuste sebi novi Punto ili 500L... a oni koji imaju vise para, ili uslova da podignu kredit, ne voze auto koji je stariji od 15 ili 20 godina tako da bas ne znam kome je ovo namenjeno...
Tako da je sve ovo jedna lepa i dobra reklama... "Akcija bi mogla da doprinese i uvođenju otpadnih vozila u legalne tokove reciklaže" - narocito dobra fora...
10.990 eura je redovna cena za 500L u Nemackoj.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-500l-pop-eu-1-4-esp-asr-funk-zv-efh-servo-wu-bergkamen/189079110.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=56&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=8800&makeModelVariant1.modelId=48&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2015-01-01&negativeFeatures=EXPORT&noec=1
Uvozimo polovne automobile pa recikliramo. Sto i drugi proizvodjaci ne daju popust, i sto bi Fiat davao popust na njihove polovnjake?
Ovo je savrsena kampanja za srpski mentalitet. Posto ovde sve mora da se promuva, smulja, ushemi i slicno.
Tako da kupac misli da je nesto dobio tako sto je kupio neki krsh pa ga odmah dao Fiatu za 500l.
I za ove pare pazari se A4 TDI star 3-4 godine, i rešiš posao. Sve jedno, i 500L bi brzo doživeo reciklažu.
Ovakve cene bi trebale da budu i bez subvencija i bez zamene staro za novo i bez drugih tričarija, a ne sada kada narod kupuje polovne nemačke automobile od 4000 evra. 20000 automobila novih se proda godišnje na domćem tržištu, a 50000 polovnih. Postoji šansa da svih 70000 budu nova vozila kada bi standard bio 2-3 puta veći ili kada bi mogao da se kupi nov auto za 4 do 5 hiljada evra. FIAT Punto Classic bez ovih bedastoća, za 4999 evra u osnovnom paketu opreme bi bio odlična stvar koja bi razuverila mnoge kupce da kupe polovnjake, a i oni kojima je ovo prvi auto u životu bi pazarili Punto Classic. Kad bi Punto Classic mogao da se kupi u što pojednostavljenojoj proceduri, uz povoljni lizing na 6 godina, to bi bila kao nekad nacionalna klasa. Neka FIAT ponudi i neki automobil od 4000 evra (kao što je nekad bio Yugo) i eto dodatnih pozitivnih prodajnih rezultata. Potencijal je ofroman, 50000 automobila godišnje. Svi sad oni kupuju polovnjake, a mnogi bi kupili nov automobil kada bi im se pružila prilika da pazare za te pare.