
Poslednjih godina ruski automobilski div AvtoVAZ je najavio proboj ne samo na balkansko nego i na evropsko tržište. Ključni argumenti, bar prema medijima u Srbiji, biće im prihvatljiva cena, moderan dizajn i tehnološki napredna rešenja.

Upućujući na modele poput Lade Kaline, AvtoVAZ do kraja godine najavljuje izlazak na tržište dva nova modela – Vesta i Xray.
U tom smislu, adut im je saradnja sa velikim stranim koncernima kao što su Renault-Nissan i General Motors, pa će Lada Vesta biti napravljena na Renaultovoj platformi, uz japanska dizajnerska rešenja i napredne motore u obe varijante.

Ključni argument ruskih proizvođača, uz sva tehnološka rešenja i dizajn, ipak je cena, koja bi trebalo da bude niža od 10.000 evra, što ih stavlja u rang modela koji su izašli na tržište u saradnji Renaulta i Dacije, poput Logana, Sandera i Dustera, piše Al-Jazeera Balkans.

Da se uveri u evoluciju ruske automobilske industrije, na modelu Lade Kaline, imao je Mirko Alvirović, urednik emisije SAT na RTS-u i automobilski novinar s dugogodišnjim iskustvom. On kaže da se već tada pokazalo da se „ruska filozofija automobilske industrije počela naglo menjati, za razliku od onih godina kada su Lade sklapali samo da bi ih, zbog ogromnog tržišta, imali na gomili“.
„Sada se rade sofisticirani automobili, čemu je doprineo Zapad, jer je tamo ozbiljno ušao sa svojom tehnologijom. Više Lada nije ono što je bila, sada je potpuno drugačije i može da konkuriše svakom zapadnom automobilu. Da li je to onako pedantno i detaljno urađeno kao što to radi neki Francuz ili Nemac? Verovatno nije, ali je dovoljno dobro i kvalitetno da neće mnogo zaostajati u eksploataciji za onim što je napravio Nemac ili Francuz“, smatra Alvirović.

Prema njemu, novi modeli i tehnološka rešenja u njima mogu doneti i na balkansko tržište „automobile koji mogu itekako da konkurišu zapadnim proizvođačima, pogotovo cenom“. No, njemu je važniji drugi aspekt koji se ne odnosi na dolazak Lade u Srbiju i druge zemlje Balkana, nego odlasku FIAT-a u Rusiju.

„Prolazak na tržište iz Srbije, kao srpski proizvod iz Kragujevca, otvara FIAT-u velika vrata da potpuno drugačije živi na ruskom tržištu, gde ovog trenutka nema kupce, nema popularnost, nema prijemčivost. I to više nije samo FIAT, nego FIAT Chrysler, što daje mogućnost da i Chrysler nađe svoje mesto na ruskom tržištu. Srbija može da bude ili prolazna ili polazna stanica, ali svakako odskočna daska za FIAT“, prognozira Alvirović.
Dobar poznavalac prilika u automobilskoj industriji Milan Đurić podseća na neke konkretne brojke i činjenice kada je reč o AvtoVAZ-u. Navodi kako su prošle godine proizveli više od 575.000 vozila, od čega svaki četvrti za Renault Nissan, a najuspešniji model im je Lada Granta.
„Na još velikom ruskom tržištu Lada zauzima 19 posto učešća, što svakako nije zanemarljiv podatak. Sa ciljem ekspanzije prema evropskom i svetskom tržištu, Lada je pokazala zanimljiv pristup, pa učestvuje u WTCC šampionatu. Od ove sezone uzdanica je Lada Vesta, koja zaista izgleda moderno i zanimljivo“, objašnjava Đurić.

Govoreći o angažmanu Renaulta, podseća na činjenicu da su s rumunskim proizvođačem Dacijom postigli odličan poslovni rezultat, iza čega stoje velika ulaganja i dobar strateški plan. Prema njemu, to je „zaista izuzetan primer kako od posrnulog proizvođača, u relativno kratkom vremenu, doći do svetski priznatog brenda, čija se vozila prodaju širom sveta“.
Ipak, upozorava da su „pojaviti se na tržištu i uspeti na tržištu – dve različite stvari“. Podseća da ruska vozila nisu nepoznanica ni balkanskom, ni evropskom kupcu, ali reputacija koja ih je pratila iz prošlih vremena nije na željenom nivou.
„Velika potrošnja goriva, loša završna obrada i kontrola, postali su sinonimi za ruska vozila. To je nažalost ustaljeno mišljenje koje odbija kupce. Proizvesti vozilo dopadljivog i savremenog izgleda, sa modernim tehničkim rešenjima, prihvatljivog nivoa kvaliteta, sa niskom potrošnjom goriva i prihvatljivom cenom jeste problem, ali taj problem je rešiv“, kaže Đurić.
„Ono što je mnogo teže je izmeniti svest i poimanje kupca. Proizvođač treba uveriti kupca da njegov proizvod može zadovoljiti sve potrebe i ostati konkurentan. Jednostavan recept za tržišni uspeh ne postoji. Potrebni su kvalitet, kontinuitet, ustrajnost i, naravno, malo sreće“, zaključuje Đurić.
Autor/izvor: SEEbiz / Al-Jazeera Balkans
Foto: arhiva Autoblog.rs / Lada
Srbijo, tuzna li si... za koliko male pare se kod nas pokrece cela moedijska masinerija...
Takvih novih ruskih auta, izgledom, cenom i mogucnostima ima vec odavno.
Piam se zasto ne naprave velike porodicne modele sa bar 6 sedista.
Zasto ne ponude modernizovani UAZ Hunter?? Auto sa 5+2 sedista, 4x4, neprolaznog dizajna kao MB G klasa.
Nemaju ni moderne kombije za EU trziste.
To sto treba da dodje su samo dosadni autici koji imaju da koknurisu ionako tesnom i zasicenom trzistu i razgranatim mrezama servisa.