
Legendarni Land Rover Defender se polako približava kraju svoje dugačke karijere, a kako sada piše Financial Times, proizvodnja njegovog naslednika bi mogla da se odvija u nekoj od zemalja na istoku Evrope.
Za sada se nezvanično pominju Mađarska i Poljska, pri čemu bi proizvodnja u Mađarskoj mogla da bude organizovana u mestu Đer, gde inače fabriku već ima nemački Audi.
Kako bilo, naslednik Defendera (ime Defender nosi od 1990. godine) se neće pojaviti pre 2018. godine (kada ovo terensko vozilo slavi svoju 70-godišnjicu), ali se očekuje da pre toga na nekom od većih sajmova automobila kao najava ipak bude predstavljena njegova koncept verzija.

U konstrukciji će biti upotrebljen aluminijum, dok se od motora trenutno pominju novi Ingenium četvorocilindrični turbo-dizelaši i benzinci, kao i V6 agregati.
U ponudi će se naći i automatski menjači sa 8 i 9 stepeni, kao i sportska SVR varijanta za koju će se pobrinuti Special Vehicle Operations divizija.
Land Rover je inače još 2011. predstavio nekoliko verzija DC100 konepta vozila (DC100 Concept i DC100 Sport) kojim je najavio ideje o nasledniku Defendera, ali informacije kažu da novi model ipak neće biti inspirisan pomenutim konceptima.
U svakom slučaju, novi Defender će biti lakši, bezbedniji, upravljiviji, brži i ekonomičniji u odnosu na još uvek aktuelni model.
Na kraju treba reći da u Land Roveru razmišljaju da aktuelni model nastave da proizvode izvan Evrope, za neevropska tržišta, ali će proizvodnja verovatno biti prebačena u Indiju (ovde treba podsetiti da je Land Rover u vlasništvu indijske kompanije Tata Motors).
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Renderi: arhiva Autoblog.rs / Autoexpress.co.uk