
Kako prenosi B92, kompanija Bosch, koja već godinama razvija sisteme za robotizovana vozila, uvrstila je u svoj vozni park dva Tesla S prototipa za potrebe testiranja tehnologije autonomne vožnje.
S obzirom na to da su ovakva testna vozila obično opremljena uređajima za merenje, senzorima i instrumentima, uglavnom ih je jednostavno uočiti. Ali to nije slučaj s novim automobilima Tesla Model S koji su se nedavno pridružili Bosch voznom parku. Ovi automobili pomažu inženjerima da usavrše tehnologiju automatizovane vožnje ali na prvi pogled teško ih je razlikovati od serijskih modela, jer su radari, senzori i kamere gotovo neprimetni.
Da bi testna vozila bila spremna za automatizovanu vožnju, prvo ih je potrebno nadograditi. U svaki Tesla S automobil ugrađeno je pedeset novih Bosch delova. Oni uključuju video kameru sa stereo sistemom (stereo video camera - SVC), kojom vozilo prepoznaje trake, saobraćajne znakove i prazne prostore. Osim kamere u svaki automobil postavljeno je 1300 metara kablova koji su pričvršćeni pomoću 400 vezica.
Takođe, visoko automatizovana vozila moraju biti sigurna za vožnju čak i u slučaju kvara nekog dela. Na primer, oba vozila opremljena su i elektromehaničkim pojačivačem sile kočenja iBooster i sistemom za kontrolu kočnica ESP. Ovi sistemi mogu da zakoče automobil nezavisno jedan od drugog.
Od 2011. Bosch ima dva tima, na dva kontinenta, koji rade na tehnologiji automatizovane vožnje. Na lokaciji Abstatt u Nemačkoj Bosch inženjeri rade na integraciji sistema, dok njihove kolege u Palo Altu, u Silikonskoj dolini u Kaliforniji, napreduju u razvoju funkcija. Timovi dobijaju podršku od otprilike 2000 inženjera koji širom sveta rade za kompaniju na sistemima pomoći vozaču.
Bosch je počeo da ispituje automatizovanu vožnju na javnim putevima početkom 2013. a do sada se koristio testnim vozilima zasnovanim na BMW-u 325d Touring.
Izvor: B92.net
Foto: Bosch