
I ove godine je međunarodni žiri izabrao najbolje motore (2015 International Engine of the Year), a veliki povednik je BMW-ov 1,5 litarski trocilindrični turbo sa 231KS koji je deo hibridnog pogonskog sistema u BMW-u i8.
Ovaj BMW-ov motor
je i pobednik u kategoriji klase od 1.4L do 1.8L, kao i u kategoriji Novi
motor.
Pobednike u svim kategorijama pogledajte u tabeli:
Klasa |
Motor |
|
Overall |
BMW 1.5L three-cylinder electric-gasoline hybrid |
|
Do 1.0L |
Ford 999cc three-cylinder turbo |
|
1.0 - 1.4L |
PSA Peugeot Citroen 1.2L three-cylinder turbo |
|
1.4 - 1.8L |
BMW 1.5L three-cylinder electric-gasoline hybrid |
|
1.8 - 2.0L |
Mercedes-AMG 2.0L turbo |
|
2.0 - 2.5L |
Audi 2.5L five-cylinder turbo |
|
2.5 - 3.0L |
BMW M 3.0L twin-turbo six-cylinder |
|
3.0 - 4.0L |
McLaren 3.8L V8 |
|
Više od 4.0L |
Ferrari 4.5L V8 |
|
Zeleni motor |
Tesla Full-electric powertrain |
|
Novi motor |
BMW 1.5L three-cylinder electric-gasoline hybrid |
|
Performance motor |
Ferrari 4.5L V8 |
|
Ivan Mitić - Autoblog.rs
Ne razumem, gde je TSI? Nije pošteno ...
Nadam se da se ovaj nagradjeni "PSA Peugeot Citroen 1.2L three-cylinder turbo" neće pokazati onako "dobrim" i "pouzdanim" kao ve
čuveni "1.6-litre bmw-psa prince engine"
ovaj iz m3 je cudo.svi koji su testirali m3 ili m4 su ga kovali u zvezde kako se ponasa.i fatastican motor kad isprati fantastican menjac...prava stvar.
ovaj sa 3 cilindra pojacavaju na oko 300ks...
Koliko vidim na sajtu ovog "natjecanja", baš je bilo gusto izmedju ovih trocilindraša, BMW hibrida ( sa 362 ks ) i Fordovog klasičnog turbo benzinca ( sa 100 ks ), 274 u odnosu na 267 bodova.
Ne znam kakva je praktična prednost ovog BMW hibridnog motora? U elektromotoru?
U klasi motora ispod 1-litra radne zapremine, sa tri i dva cilindra, prvi ima cak 444 poena dok drugoplasirani 176... da li je taj 1.0 EcoBoost toliko dobar da (iz)dominira toliko, i da bude tolika razlika u bodovima, i da niko drugi ne moze ni priblizno tako dobar motor da napravi, dobro je pitanje... po nacinu ocenjivanja ocigledno je da i trosi onoliko koliku radnu zapreminu ima(1 l/100 km jel), a buka koju stvara je verovatno isto toliko - 1 dB... :)
Bilo bi lepo kada bi ova nagrada garantovala i pouzdanost/dugotrajnost... da ne bude deja vu...
Moram da priznam da me je veoma zainteresovao onaj novi 1.0 TSI motor sa tri klipa sto ce u Golfa da ugradjuju. Bice jako zanimljivo poredjenje sa 1.0 ecoboost-om od Forda.
@moron sta fali 1.6 vti bmw-psa prince motoru? predjoh skoro 100k km sa jednim...
Panco
I meni je veoma interesantan taj novi 1.0 TSI iz Golfa ( bilo je i na Blogu ). I ima deklarisane gotovo neverovatne perfomanse.
Vladimir
Na Peugeot klub Hrvatska možeš videti odredjene pritužbe na taj motor (lanac, ubrizgavanje, a mislim i bobine), uglavnom u početnom periodu ( 2007-2009.), a kasnije manje.
Inače, kada sam ja početkom 2009. kupovao 308, hteo sam upravo 1.6 vti ("za promenu"), a bio sam im već "stari klijent", ali mi je tadašnji šef servisa (Siniša Tanović) "savetovao da zaobidjem" taj motor, jer su imali dosta problema sa njim "u garanciji" (mislim da mi je rekao da su u tom trenutku imali u radu tri komada sa istegnutim lancem na veoma malim kilometražama). Rekao je da se 1.6 benzinac od 110 ks iz 307 pokazao kao daleko pouzdaniji od 1.6 vti sa 120 ks iz 308.
Mislim da je čak i na ovom blogu baš davno bila vest sa problemom ubrizgavanja (sličnom kao na starom 1.4 TSI), što se navodno rešavalo softverski. Verujem da je značajn deo tih problema bio posledica lošeg goriva kod nas.
Ali, takodje mislim i da je taj motor odavno preležao sve dečije bolesti. I da je danas dobar motor 1.6 THP od 165 ks (Euro 6), ali i da su im svi ti 1.6 THP motori ( 150, 156, 125 i 165 ks ( one jače da ne pominjem ) baš veliki gutači benzina.
P.S. Želeo sam da uzmem 1.2 e-THP, ali, sticaj okolnosti ...
@moron
Znaci na kraju je pao izbor na 500L 1.6 Mjet?
P.S. Ima na ovom "takmicenju" i 1.0 TSI... ali nije izgleda ni jedan motor dorastao EcoBoost-u...
Orlo
I mene čudi da 1.0 TSI nije "potukao" 1.0 EcoBoost. Pri čemu taj EcoBoost nije hvaljen sa potrošnjom na testovima.
A z 500L 1.6 Mjet ( koji se "rodio" juče, ali je još "u porodilištu" ) je "presudila" samo ukupna cena i ništa drugo ( "uvalio" sam u zamenu 32 godne starog tastovog keca). Ne može "fića" da se meri sa novim 308 SW, koji bi slično opremljen (zavisno od motora) kod "novog uvoznika" došao izmedju 35 i 40% više i mislim da bi mi "pozlilo" od dužine magarećih ušiju da sam im dao ono što su mi tražili. Dugo sam "pregovarao" i nadao se, ali "djoka" - sa "ratnim profiterima" nema dogovora.
@moron
Video si bodove... izgleda da je nesto najsavrsenije, mada uporedni testovi govore da nije bas tako... ali to sada nije ni vazno...
Cestitam za prinovu! :)
Pretpostavio sam da je zbog dobre ponude, s obzirom da si imao par zamerki... mislim da je taj 1.6 Mjet prava mera za njega, ako ne i najbolja motorizacija i da sto se tice toga nisi pogresio sigurno...
@carobnjak
Na zvanicnom sajtu, ima sve lepo napisano...