
Kako prenosi Tanjug, kompanija Fijat Krajsler automobili (FCA) Srbija saopštila je danas da automobil „Fiat 500L” ostvaruje dobre rezultate na evropskom tržištu, a trenutna obustava proizvodnje tog vozila u kragujevačkoj fabrici u skladu je sa planom za ovu godinu.
„Uzroci ovog privremenog prekida proizvodnje usko su povezani sa usklađivanjem sa trenutnom situacijom na globalnom automobilskom tržištu. Ponovno pokretanje proizvodnje automobila '500L' planirano je za 1. jul”, navedeno je u saopštenju FCA.
Naglašavajući da automobil „Fiat 500L” ima tržisni udeo od 24,1 odsto u svom segmentu u Evropi, odnosno 60 odsto, takođe u svom segmentu na tržištu Italije, kompanija FCA Srbija navodi da su trendovi i perspektive prodaje za različite verzije modela „Fiat 500L” u potpunosti u skladu sa planovima i ciljevima kompanije.
„Na ukupan obim izvoza posebno utiču dva tržišta-severnoameričko, koje beleži niža prodajna očekivanja, te rusko, gde je izvoz na čekanji”, navode u kompaniji FCA Srbija.
Ukupna proizvodnja „Fiat 500L”, navedeno je u saopštenju, od početka ove godine je u skladu sa planovim za prvo polugodište, što kompaniju FCA Srbija čini vodećim izvoznikom u državi, prema podacima Ministarstva finansija.
„U drugom polugodištu 2015. godine se tradicionalno očekuje niži obim proizvodnje, zbog 'feragosta' - letnjeg odmora i novogodišnjih praznika”, navedeno je u saopštenju kompanije FCA Srbija u kome se ističe da ta komapnija posvećje veliku pažnju tržišnim trendovima u svetskoj autoindustriji, pažljivo prateći potražnju, čemu prilagođava i obim svoje prozivodnje.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Beta.rs
Hm, prodajni rezultati iz Evrope kazu da 500L do aprila ima pad prodaje, a da preko 65% cini prodaja u Italiji... a ako su polozili sve nade u rusko trziste onda sta reci...
Rezultati sve mršaviji. FCAS beleži sve manju proizvodnju. Upitno je dali će ova godina proći sa 100000 automobila, a oni govore o dobrim rezultima. Ako se ovaj trend "dobrih rezultata" zadrži još koji mesec, do nove godine nećemo ni imati više o čemu da pričamo. Ja ne znam kod koje brojke FIAT ukida proizvodnju nekog modela u slučaju loše prodaje, ali znam da će još malo pa eksperiment zvani 500L biti i zvanično proglašen neuspešnim ukoliko ovakvo stanje potraje još kojih nekoliko meseci što je najočiglednije da će se desiti. Umesto što se nadaju čudu, bolje bi bilo da uvedu novi model jer sa postojećim beleže samo gubitke. A državi bi bilo bolje da što pre nađe kupca za Zastava Automobile pa da dobijemo još jednu fabriku tako da u slučaju da FIAT spakuje svoje kofere da ne ostanemo bez proizvodnje automobila. Sve u svemu, ništa se nije promenilo nabolje u domaćoj autoindustriji pošto i dalje je FCAS na ivici propasti. S tim da ovaj put je više očigledno da FIAT odlazi iz Srbije?