
Oživljavanje Alfa Romea i povratak ovog slavnog brenda na mapu automobilskog sveta košta 5 milijardi evra. Tako barem misli šef FCA (Fiat Chrylsler Automobili) Marchionne, koji je najavio takvo ulaganje u sledećih pet godina. Postavio je i ciljeve – prodaja 400.000 automobila do 2018. godine, predstavljanje 8 novih modela do 2018. godine i povratak Alfa Romea u sve pore automobilske industrije.

Iako se pet milijardi evra iz naše perspektive čini ogromno, to se ipak u ozbiljnom biznisu, kakav je automobilska industrija i ne može baš smatrati ekstremno velikim novcem. Da bismo vam barem malo pokazali o kako malom novcu se radi, reći ćemo da je Audi još 2013. godine najavio ulaganje od čak 22.5 milijarde evra do 2018. godine. Cilj je podići prodaju novih vozila na 2 miliona automobila godišnje (grabe velikim koracima ka tom cilju i izvesno je da će ga dostići i pre). Praktično, Audi će pokušati da za 22.5 milijardi evra “kupi” oko 600.000 kupaca novih vozila (predstavljanjem novih modela, pametnom poslovnom strategijom, marketingom i slično). Moramo znati i to da je Audi brend koji je na daleko većem nivou kod kupaca u odnosu na Alfa Romeo, a Alfa Romeo će upravo pokušati njemu da poremeti račune (kao i BMW-u). Alfa Romeo gotovo isti posao želi da napravi za 4 puta manje novca. Da li to pomalo liči na klasični italijanski “šlamperaj”?

Takođe, analogiju moramo povući i sa grupacijom Volkswagen. Njihov krajnji cilj je da budu najveći proizvođač na svetu do 2018. godine (istina, teško da će to dostići), a na nivou cele grupe, kroz pet godina će se izvršiti investicije u vrednosti od 85 milijardi evra. Sada, dakle, otprilike možete znati koliko su mali Alfini evri.

Upravo zbog ovakvih odnosa na tržištu sve ozbiljnije analitičke kuće na svetu su objavile da Alfa Romeo neće dostići nivo kome se Marchionne nada. Naime, tokom cele 2014. godine prodato je manje od 70.000 Alfa Romea, ove godine verovatno još manje. Prema tome, najpesimističnija predviđanja napravio je IHS Automotive koji je objavio analizu u kojoj se predviđa da će Alfa Romeo u 2018. godini prodati 216.000 automobila (dakle, gotovo dvostruko manje od onoga što su Italijani zamislili). Sa druge strane najoptimističnija predviđanja napravio je ISI Evercore koji je objavio da bi Alfa mogla prodati 330.000 automobila 2018. godine (daleko manje od plana). Prodaja novih automobila svakako nije jedini cilj koji Marchionne mora postići.

Da bi se prodavalo, mora se i napraviti proizvod, a to je do sada upravo i bio najveći problem za Alfa Romeo. Poznato je da sada na tržištu postoje tri Alfe – MiTo, Giulietta i ekskluzivni 4C. Nedavno je stigla i Giulia i to na novoj platformi i možemo reći da je prva “prava” Alfa još od uspešnog 156 iz 1997. godine. Najavljeno je proširivanje game vozila sa čak osam novih modela. Cilj je dakle, da u prodaji do kraja 2018. godine bude barem osam različitih Alfinih modela. Da već daleko kasne sa predstavljanjem pokazuje Giulia, koja, u najboljem slučaju, može stići do prodajnih salona u februaru 2016. godine (sudeći prema informacijama dobavljača delova).

Već je najavljeno da će nakon predstavljanja Giulije (koje je bilo), Alfa predstavljati nove modele svakih šest meseci, a neki od tih modela su novi SUV, verujemo i trovratni kupe, moguće naslednik MiTo-a, kao i veliki sedan (u klasi sa BMW-ovom serijom 5) pored ostalih. Ovakva brzina predstavljanja novih modela (koji bi morali parirati premijumu) je verovatno prezahtevna i za veliki Daimler ili Grupu BMW, a ne za FCA koji i dalje ostvaruje velike gubitke na svim tržištima, osim na američkom. Prosta matematika kaže da bi Giulia trebalo da stigne u salone u februaru 2016. godine, SUV srednje veličine (baziran na platformi Giulie) krajem sledeće godine, a veliki sedan sredinom 2017. godine. Dakle, od predstavljanja velikog sedana do kraja 2018. godine preostaje svega 18 meseci za koje Alfa mora predstaviti 5 modela. Već možemo reći da se to definitivno neće desiti.

Dakle, najavljena investicija od pet milijardi evra u oživljavanje Alfa Romeo mogla bi ostaviti ovaj brend u životu. Ukoliko se dokaže da su nove Alfe više na putu, a manje na “šlepu”, moglo bi se čak i desiti da brend povrati deo svojih kupaca, ali prodajni rezultati koje je Marchionne najavio verovatno se ne mogu ispuniti za ovako kratko vreme. Pored proste logike i istorija nas uči da Marchionne nije bio od pomoći Alfi. Već pre je nekoliko puta najavljivao oživljavanje. Prvi plan je “obećavao” povećanje prodaje Alfe Romea na 500.000 primeraka godišnje do 2014 godine, a vidimo kako je to završilo. Dakle, pred Alfom je velika borba, prvo sa rešavanjem osnovnih problema predstavljanja vozila, omogućavanja adekvatne podrške (servisi i ostale usluge nakon kupovine vozila) i podizanja imidža brenda. Tek nakon toga predstoji prava borba prsa u prsa sa desetinama milijardi evra koje BMW, Mercedes, Jaguar, Audi, Cadillac, pa čak i Lexus pumpaju u svoju prodajnu mašinu.
Izvor: Proauto.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Alfa Romeo
Kao da je vw platio clanak...vise na slepu? Pa ko je vise na slepu od od onih s tdi motorima. Ova alfa je laksa cca 300 kg od rs4, jaca, naprednija, a time i brza...
Totalno realan tekst, sa lepo izlozenim cinjenicama, i nekim koje su ljudi zaboravili od Markionevih lagarija na koje se loze fanovi koji nisu bas dobro upuceni. Tempo izbacivanja je spor, a modeli ulaze u bitku sa jakim i etabliranim konkurentima a konkurenti nemaju sta da brinu, pogotovo iz Nemacke. FCA i lude planove moze da spasi samo novo spajanje ali ih niko nece jel su najzaduzeniji i sa najmanje para i zaradom.
Izgledada ce verzija "Quadrifoglio Verde" sa Ferrari motorom kostati 80000€ a najobicnija verzija (sa FIAT-ovim motorom) 40000€.
To se nece prodavati ni u jednoj verziji.
Ako je ovo buducnost alfe onda su propali ali ne zato sto je auto los, jer nije, nego sto je cena previsoka u svakoj verziji.
Eki-kojim fiatovim motorom? Po tome sto je najavljeno svaki motor u alfi ce biti drugaciji od onog u fiatima, tj. glava i komore, isto ili jako slicno cini vw s audijem!
@Eki
Ovde dosta ljudi misle da znaju bolje od dzemperasa i ljudi u fiatu sta ce da se proda a sta ne. Nije on naivan, pogledaj https://www.youtube.com/watch?v=h3ppoyWNN7s
A sto da QV sa ferari motorom ne kosta 80k kad izgleda ko ferari (bar iznutra) i ima performanse ferarija f430?
Po cemu znate da nije losa odnosno da je odlicna? Jel zbog par slika i najave da je jedan motor napravio Ferari i to ce biti prodato u simbolicnom broju a najveci deo ce ciniti dizelasi iz Fijata, a od superiornosti, koja tek treba da se dokaze na testu, QV verzije onaj sa obicnom verzijom nema nista. I mos misliti da to nisu isti motori kada je isti blok.
@ja
Kada izadje dizel verzija odakle ce biti motor?
Iz Ferrari-ja?
Svaki motor u Mercedes A klasi je posebno promenjen ali ostaje cinjenica da je iz Renault-a.
Audi je kompletan VW. Motor, platforma, ogibljenje, menjac, sve dolazi iz VW i istovetno je sa VW, Seat, i Skoda automobilima.
Trenutno samo BMW ugradjuje svoje premijum motore u BMW modele, ali to nije slucaj sa MINI-jem (Peugeot motori).
Први неоспоран успех Ђулије су сумњичави текстови попут горе пренесеног, који нас на "научној" основи информишу о немогућности неке намере, прројекта и сл. За њиима следе наравно арогантни коментари "експерата" за аутомобилизам, који нас лаике буде из сна у коме нас држи наша пристрасност и необавештеност. Такође, штета што они из врха мултинационалне компаније не читају радове наведених, јер када би читали, на време би схватили да не знају посао којим претендују да се баве, да су им стратегије и тактитке погрешне, и да би најбоље било да одмах дигну руке од свега. Јер ако "џемпераш" не зна, међу посетиоцома autoblog.rs има ко зна.
Искривих се од смеха. Могу само да додам да се за добрим коњем прашина диже, и да се текстови типа горе пренесеног не пишу из намере да се добронамерно посаветује "грешник", већ да се још пре почетка неке кампање минимизира шанса на њен успех.
Zoran upada u svoja...
Znači ide 2.2 dizel sa aluminijskim blokom. Ide 3.0 dizel sa aluminijskim blokom. Evo nađi mi gdje imaju ti blokovi u FCA grupaciji.
Odličan tekst:
http://www.carmagazine.co.uk/car-news/industry-news/alfa-romeo/seven-surprises-on-new-alfa-romeo-giulia-revealed-by-chief-engineer/
@ N.N. Ne znam gde sta ide, ali dok ne vidim ne verujem, Zabari su to, znaju oni da mandaju dosta, eno rekose da ce 2015 da Maserati pravi 50.000 komada, a nema ih nigde, sta bi?!? Poznato je da su oni za tebe superiorni, ali ja ne verujem dok ne vidim a ponajmanje zbog ulozenih sredstava da ce sve biti novo.
@ N.N.
Nije odlican nego fenomenalan PR tekst!
Ciga hvali svog konja - u tom je fazonu.
Što je neistinito što je rekao da bi se tvrdilo kako se radi o PR tekstu? Napokon jedan tekst na mjestu.
Čitam novi Auto Klub...
Pa znate kako je o vau-vau. MQB revolucija nikada lakša, ovo-ono, pa uhvatiš da gdje ima multilink i sličan motor ko Giulietta je teško ko Giulietta i sitno lakše nego prethodni vlastiti model, a ne da je lakše 100 kg. Da ne govorim kako ih naši mediji i cijela Auto Europa i dalje hvale. Sličan primjer sada A4, kao lakši 120 kg, kada dođe neki TDI biće lakši 20-30 kg od staroga, a ne zaboravi da je stari A4 rang mase 159-ke. Ili koeficijent otpora zraka 0.23, a ne govore da je to samo za modele sa onom šperpločom ispod.
I onda dođe Alfa sa novom jako laganom platformom, koja je uz to najveća u klasi, a oni pišu to je izvedenica (prasice) Ghiblia. Onda V6 kao u Ghiblia, a nema riječ da nema veze sa istim nego je ovo derivat Ferrari V8.
Jednostavno proljev dobijem od svega toga.