home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prodaja automobila Seat širom sveta nastavila je stabilan trend rasta koji je počeo u 2013. godini. Španski proizvođač automobila zaključio je prvo polugodište ove godine sa 216.500 isporučenih primeraka, što predstavlja povećanje od 8,2% u odnosu na isti period 2014. godine (200.100).

Ova količina je najbolji polugodišnji rezultat od 2007. godine i postignut je zahvaljujući dobroj prodaji svih modela.

I ovoga puta Seat Leon je zaslužan za ove rezultate. Prodaja ovog modela porasla je za 9,9% na 86.300 vozila, ili 7.700 vozila više nego u prvoj polovini 2014. godine (78.600). Karavanska verzija Leon ST jedan je od nosilaca uspešnih rezultata sa rastom prodaje od 45,9% (ukupno: 30.900). Verzija ST već čini 35,7% od ukupnog volumena prodaje porodice Leon. Dodatno, prodaja Ibize nastavlja sa uzlaznim trendom, odnosno sa povećanjem od 6,6% i isporučenih 84.500 primerka, što je za 5.400 vozila više nego u prvih šest meseci 2014. Model Alhambra je važna karika u prodaji i etablirala se kao treći najprodavaniji model u gami. Uz rast od 14,6%, prodaja u prvom polugodištu ove godine iznosila je 13.100 primeraka.

Predsednik Seata, Jürgen Stackmann, istakao je da brend nastavlja svoju pozitivnu stopu rasta. “Naša prodaja stabilno se povećava već treću godinu zaredom. Zadovoljni smo sa svim modelima u našem asortimanu i verujemo da će nam omogućiti da povećavamo prodaju u narednim mesecima, iako moramo obratiti pažnju na to kako se naša glavna tržišta razvijaju.” Takođe ističe da će osvežena Ibiza i Alhambra značajno pomoći uspešnim prodajnim rezultatima do kraja godine. “Dodatno, mi radimo na predstavljanju novih dostignuća u okviru naše ponude i spremamo se za lansiranje našeg kompaktnog SUV-a u sledećoj godini”, zaključio je Stackmann.

Španija, Nemačka, Italija i Turska – tržišta sa najvećim rastom Seat prodaje

U prvih šest meseci tekuće godine Seat je povećao isporuke u zapadnoj Evropi za 9% (172.500; 2014: 158.300).

Oporavak automobilske industrije u Španiji i sezonski efekat prodaje i dalje čini ovu zemlju glavnim tržištem Seata u ovom periodu, sa povećanjem od 20,3% (47.200; 2014: 39.200). Leon i Ibiza su dva najprodavanija modela u Španiji. U Nemačkoj, prodaja je iznosila 44.900 vozila (2014: 42,300), što znači povećanje od 6,2% i realizovani tržišni udeo od 3%, tako da se ova zemlja nalazi na listi top deset marki na tržištu. Italija i Portugal su konsolidovali prodaju sa pozitivnim zamahom i porastom za 37,2% (ukupno: 9.000; 2014: 6.600), odnosno 18,1% (ukupno: 4.400; 2014: 3.700). U centralnoj i istočnoj Evropi, napredak je primetan u Češkoj Republici, glavnog tržišta brenda u regiji, gde je prodaja porasla za 11,1%, sa 4.300 isporučena primerka (2014: 3.900). U Poljskoj su prodajni rezultati bolji za 33,5% (ukupno: 4.300; 2014: 3.200). Značajno povećanje prodaje u ostalim zemljama sveta primećeno je u Meksiku (+10,6%; 11.400), Turskoj (+68,4%; 6.600) i Izraelu (+60,6%; 5.200).

Proizvodnja u Martorellu povećana za više od 10,5%

Fabrika u Martorellu završila je prvo polugodiše ove godine sa povećanjem proizvodnje od 10,5% u odnosu na isti period iz 2014. godine, dostigavši količinu od 264.400 proizvedena vozila, ili 25.300 više nego u istom periodu prošle godine. Uspešna proizvodnja Seata u Martorellu zajedno sa modelom Audi Q3 omogućila je da ova fabrika bude najuspešnija kada je u pitanju broj proizvedenih vozila u Španiji. Nivo proizvodnje brenda u Palmeli (Portugal), Bratislavi (Slovačka) i Mladoj Boleslav (Češka) porastao je za 8,1% u prvom polugodištu, gde je Seat proizveo ukupno 35.900 vozila (2014: 33,200).

Izvor: Proauto.ba / PR Seat

Foto: arhiva Autoblog.rs / Seat



čitanja : 591



Komentari

Sirom sveta, osim u Srbiji!
Da nije zbog preskupih servisa i delova?

Autor carobnjak 16 Jul 2015, 10:39