
Hiljade automobila niza proizvođača godinama su bili u opasnosti od elektronske krađe, kaže se u istraživanju čije je objavljivanje Volkswagen dve godine pokušao da spreči na sudovima, piše Bloomberg.
Slabost na vozilima otkrivena je 2012. godine, ali su proizvođači pokušali da spreče autore da objave istraživanje. Taj dokument je prošle nedelje predstavljen na konferenciji USENIX u Vašingtonu.
Autori u radu navode da zlonamerni hakeri iskorišćavaju slabost kriptografskog i autorizacijskog protokola u transponderima Megamos kako bi ukrali luksuzna vozila. Transponderi se nalaze u ključevima i omogućavaju pokretanje automobila. Kada se ključ stavi u bravu i okrene, autokompjuter transponderu šalje radijski signal, a ako transponder ne "odgovori" s odgovarajućim kodom, imobilizator neće dopustiti pokretanje automobila. Megamos je jedan od najraširenijih transpondera, koji se nalaze u ključu, a koriste ga Volkswagenove luksuzne marke kao što su Audi, Porsche, Bentley i Lamborghini, kao i neki modeli Fiata, Honde, Volvoa i Maseratija.
- Volkswagen tehnološki osvežava elektroske i mehaničke bezbednosne mere i takođe nudi inovativne tehnologije u tom sektoru - rekao je predstavnik VW-a.
Dodao je da je zaštita od krađe obezbeđena čak i kod starijih modela jer kriminalci moraju imati pristup signalu iz ključa kako bi hakirali imobilizator.
- Sadašnji modeli, uključujući Passat i Golf, uopšte ne dozvoljavaju ovu vrstu napada - rekao je.
Autor/izvor: SEEbiz / Večernji list
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen