
Kako prenosi Tanjug, vodeći ruski proizvođač automobila, Avtovaz, povećao je udeo vozila marke Lada na domaćem tržištu za 2,5%, na 18,7 odsto, iako je prodaja ovog brenda u 2015. smanjena za 27%. To je saopštilo predsednik kompanije Bu Anderson.
Napredak je postignut u uslovima krize na automobilskom tržištu u Rusiji, koje je u celini zabeležilo pad od 37 odsto u poređenju sa istim periodom prethodne godine.
"Na taj način, na tržištu koje je u krizi, mi smo povećali svoj tržišni udeo", objasnio je Anderson.
Ipak, u julu je ministar industrije i trgovine, Denis Manturov, prilikom susreta sa direktorima stranih privrednih komora u Rusiji prognozirao usporavanje tempa pada automobilskog tržišta krajem 2015. godine. Sličan stav ima i predsednik Komiteta proizvođača automobila (AEB), Jorg Šrajber, koji je rekao da je "pad tržišta u odnosu na isti period 2014. godine manje dramatičan nego prethodnih meseci, počev od februara".
Na osnovu mišljenja članova, AEB je revidirao prognozu za 2015. godinu u kojoj se očekuje prodaja 1,55 miliona putničkih i lakih komercijalnih vozila, što bi značilo pad prodaje od 36 odsto u odnosu na 2014. Prema podacima za jun, prvo mesto među najprodavanijim brendovima i dalje pripada Ladi, sa 26.416 vozila i padom prodaje od 12 odsto. Drugo mesto zauzima Kia sa 13.900 vozila i padom od 18 odsto, treće je Hyundai (12.200 vozila i pad od 27 odsto), četvrti Renault (9.900 i pad od 39 odsto). Petorku lidera zaključuje Nissan, sa 8.900 isporučenih vozila i padom od 26 odsto.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Lada