home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nakon skandala koji je pogodio Volkswagen, nekoliko inženjera priznalo je da je instaliralo sporne softvere koji su omogućili da Volkswagen manipuliše rezultatima emisija štetnih gasova u SAD-u.

Nemački mediji navode da je nekoliko inženjera internim istražiteljima izjavilo da su bili uključeni u aferu.

"Nekoliko inženjera izjavilo je da su instalirali sporni softver za obmanu 2008. godine", navode mediji koji nisu želeli da otkriju njihov identitet.

Inženjeri su rekli da EA 189 motor koji je Volkswagen razvio 2005. godine nije mogao nikako da bude u skladu sa normama zagađenja i cenama troškova bez obmane.

Volkswagen je priznao da je do 11 miliona dizel vozila širom sveta opremljeno sa spornim softverom.

VW je razvio softver koji je mogao primetiti kada se vrši testiranje izduvnih gasova. Tada bi se softver aktivirao i dok se vrši testiranje smanjio bi štetne tvari u izduvnim gasovima kako bi bili u skladu sa zahtevima regulatora. Softver je koristio različite podatke da bi ustanovio da li se automobil kreće. Softver je pratio položaj volana, brzinu, koliko dugo motor radi i pritisak. Ako bi softver uočio da se automobil kreće, uključio bi normalno izbacivanje štetnih gasova koje je bilo od 10 do 40 puta iznad dozvoljenih granica. Ali, ako bi softver uočio da se automobil testira, uključio bi opciju "dyno calibration" što bi rezultiralo zadovoljavajućim standardima.

Izvor: Klix.ba

Foto: arhiva Autoblog.rs  / Volkswagen



čitanja : 1092



Komentari

Ma kako to majku mu.
Ja mislio zavera, da ih je mile antena primorao da ovo priznaju. :)))

"Inženjeri su rekli da EA 189 motor koji je Volkswagen razvio 2005. godine nije mogao nikako da bude u skladu sa normama zagađenja i cenama troškova bez obmane."

"Silna" grupacija...

Autor MB 04 Okt 2015, 17:47

Veoma jadna spoznaja. Razumeo bih da "Crvena Zastava" nije bila u stanju da napravi dizel koji bi bio saglasan EURO 5, ali VW ...

Autor moron 04 Okt 2015, 18:36

Inzinjeri su uradili sto su "veliki sefovi" rekli da urade, nisu sigurno rekli: Hajde da napravimo prevaru veka u autoindustriji i rizikujemo da nas krivicno progone.

Autor Eki 04 Okt 2015, 20:38

ili mozda inzinjeri nisu bili u stanju da urade ono sta su veliki sefovi naredili da razviju, pa su zato morali da ovako varaju da bi sacuvali svoj posao?

Autor mile antena 04 Okt 2015, 20:42

mile & Eki

Kombinovano. Prvo nisu uspeli, a zatim su onda šefovi pitali "ima li nekog rešenja da se prevazidje problem", pa kad su čuli "opciju", oni su naredili, da ne bi bio zastoj.
Što imaju nesposobne inženjere, što nisu uzeli neki iz Hjundai-a.
Šefovi takodje.
I treba da im se desi se ovo što im se dešava.
Folcika može da zaboravi na no.1 strategiju, a mogli bi debelo da ljusnu.
Prevara nije put kojim treba ići, jer kad-tad se otkrije, kao što je sad slučaj.
Ne može im se ništa više verovati na reč, sve treba proveriti.
Ozbiljniji inženjeri su Hjundai-u, Kia-i, Japanci, Francuzi, jer su uspeli ono što oni nisu mogli. Činjenično stanje.
The end. :)

Autor MB 04 Okt 2015, 21:14

Pitanje je da li ce odati tajnu zasto nisu mogli. Ne verujem da je u pitanju znanje, jer ko hoce nadje nacin, ko nece nadje razlog. Vise sumnjam na VW sefove, koji su verovatno hteli veci profit na ustrb ekologije. A i ovi "inzenjeri". Tako mogu i ja da kazem da sam lose osmislio A klasu koja se prevrtala, za.ebao "brake by wire" sistem na W211, a kad su me sutnuli iz Dajmlera, onda sam presao u Toyotu i tamo za.ebao papucicu gasa.

Autor Optimus Prime 04 Okt 2015, 22:32