home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kupovina polovnog automobila može biti prava kidanje živaca, kako naći pravi auto, kako se obezbediti da vas prodavac neće prevariti, da automobil nije krade, udaran, krpljen. Rizik uvek postoji ali ako izbegnete neke od osnovnih grešaka lakše ćete naći pravi automobil za vas.

1. Znajte šta želite

Budite sigurni da li želite sportski, novi, prostrani, pouzdani automobil, odredite svoje proritete. Recite prodavcu šta vas interesuje, ne dozvolite da vam on nameće svoje mišljenje, da vas ubeđuje kako će BMW star 20 godina trošiti 8 litara u gradu, kako je Corsa od pre 15 godina udobna za put na more i da vam Francuz neće isprazniti kasicu stalnim popravkama.

2. Obavite test-vožnju

Na oko možda deluje savršen, brojke su odlične, prodavac kaže da je održavan i garažiran, ali dok ne sednete i provozate taj automobil nećete znati kakve sve nedostatke krije.

3. Pregovarajte oko cene

Nijedna cena nije fiksna. Ta reč znači samo da će prodavac malo teže pristati da spusti cenu i to za manji iznos u odnosnu na one gde piše dogovor. Ukoliko se odmah "zaljubite" u automobil ne pokazujte to jer onda cena zaista postaje fiksna.

4. Ne pristajte na ponuđene uslove finansiranja

Sjajno zvuči zar ne, odete na auto-plac, potpišete par dokumenata i dobijate automobil bez odlaska u banku. Ne želite da čekate u redu iza šaltera onda ćete to morati da platite. Zato kredit, lizing i ostale vidove odloženog plaćanja obavljajte isključivo preko banke.

5. Ne pristajte na zamenu

Ukoliko dođete sa namerom da svoj automobil date u zamenu i uzmete, uz doplatu, drugo polovno vozilo nije pametno to činiti na auto-placu. Tu ćete dobiti znatno manju cenu u odnosnu na onu koju možete dobiti u zamenu sa nekim fizičkim licem.

6. Ne želite da kažete NE

Videli ste automobil, sviđa vam se, dobar je u vožnji ali prodavac je postavio previsoku cenu. Vama se automobil sviđa, toliko para ne želite da date ali sa placa ne odlazite. To daje znak prodavcu da ste u njegovoj šaci, on je u prednosti. Slobodno krenite ka izlazu, prodavac će vas zvati da se vratiti i ponudiće manju cenu.

7. Posetili ste samo jedan auto-plac

Koliko god da automobil deluje savršeno, prodavac ljubazan, cena pristupačna, ipak dajte sebi još vremena, odnosno pogledajte šta nudi konkurecnija. Lako ćete se vratiti na početak i kupiti automobil koji ste prvi izabrali ali upoznati se sa stanjem kod drugih prodavaca vas neće koštati nijednog evra.

8. Raspitajte se o dodatnim troškovima

Prenos vlasništva, atest plina, registracija, carina, proverite šta od toga plaća prodavac a šta ćete morati vi da platite nakon kupovine kako vas automobil ne bi koštao par stotina evra više nego što ste ga platili.

Izvor: Autoportal.rs



čitanja : 5656



Komentari

Najsmešnija je tačka jedan, mada ih ima još kao na primer 7.
Najbolji savet za kupovinu polovnjaka je kupovina od prvog vlasnika, odnosno auta koji je kupljen ovde, a ne iz uvoza sa milion km.
Jedino ako znaš ko ga je uvezao, pravu km i stanje.

Autor LH44 15 Okt 2015, 12:06

Evo ja cu dati jedan savet koji vise vredi od ovih osam. Nadjite nekog ko radi limariju i mehaniku i podjite s njim u kupovinu da vam dobro pregleda auto koji kupujete. Moj prijatelj ima servis i procenjuje za pare, 10-20 evra, ne samo koliko vredi, vec i sta su mu slabe tacke i sta ce morati da se menja. Radi i na terenu, i plus imas garanciju ako nesto ne bude kako treba odvezes kod njega.

Autor B.M 15 Okt 2015, 12:40

B.M.
To je samo za taj deo.
A motor, stanje auta, kilometraža ?
Nije bitno ako je auto negde očešan i farban, samo da nije bio ubijen, čukanje na parkingu, ili grebanje branika ništa neće uticati loše na auto, lako se sredi.
Ali je problem kad pod haubom imaš maratonca 500 + hiljada km, i ostali delovi isto tako... Treba se čuvati i potpoljenih "Obrenovčana".
Važnije je to nego to što si ti rekao.

Autor LH44 15 Okt 2015, 12:46

Ne budi smesan, ko radi limariju i mehaniku zna da proceni sve sta je radjeno i menjano na automobilu, stanje motora, koliko je puta farban, gde je udaran i ostalo. Naravno, niko ne moze 100% da zna sve, ali je mnogo veča verovatnoća da nećes pogresiti nego ako biras sam. Poravka automobila mu je posao i mora znati.

Autor B.M 15 Okt 2015, 12:55

Najveci savet je da se automobil ne kupuje na placu! Jer tamo je najvise prevara! Sminka spolja i posle god dana kuku vama.

Autor Nemanja 15 Okt 2015, 13:00

@B.M.

Naravno. i drrga stvar ne budite tipican Srbin, i ne kupujte kola na metar, jer sada mogu da se kupe nova za cenu polovnih, pa cak i sposobni automobili za lose i planinske puteve(kao Duster). Dakle ne BMW 7 iz 1995, nego nova Dacija Sandero, novi Fiat Panda, Nova Ford Fiesta npr.

Autor Fordovac 15 Okt 2015, 13:01

BM
Zanima me kako bi taj tvoj stručnjak procenio A6 iz uvoza koji je prešao 650 000km a očuvan kao da ima oko 150-200k ?
Na osnovu limarije ?
Nigde nije bio čuknut i eto ode njegovo znaje u propast.
Znači limar radi i mehaniku ?
Radi li i kao električar ?
Auto mora da se proba, da se pregledaju "kritična" mesta itd.
A od oka što neki limar kaže, može da te košta puno posle...
Može on da se razume i doprinese proceni, ali auto treba detaljno pregledati.
A najbolje uzeti kao što sam naveo gore, od prvog vlasnika, sa poznatom istorijom.

Autor LH44 15 Okt 2015, 13:02

Eto koliko se ti razumes u automobile, naravno da limar ako ima svoju radnju mora da zna i mehaniku i elektriku, inace ce stalno da zove mehanicara i elekticara, jer mu trebaju. Na pr. neko udari kola napred, mora da se vadi motor i promeni far, a on je limar pa ne zna? Ko radi dugo godina mora da zna sve, ako je majstor, a ja sam mislio na majstora sa min 30 god iskustva i opravljenih na hiljade automobila raznih marki. I kakve veze ima koji je vlasnik, moze i prvi vise da ga unisti nego peti. I kako da znas koliko je presao kad se kilometraza steluje? Ti ces kao bolje da procenis od majstora? Verovatno po ovim savetima, kreni pa se vrati.:)

Autor B.M 15 Okt 2015, 13:14

B.M.
Znam da on može da fizikališe, a hoće li ti on dati ocenu kakav je motor, vešanje, dijagnostiku itd.
Evo ovaj auto koliko bi reko majstor da ima km a da ne zna, tj da je vraćena km kao što rade uvoznici :

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=215518956&isSearchRequest=true&scopeId=C&fuels=DIESEL&sortOption.sortOrder=ASCENDING&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&zipcode=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=47%2C48%2C49%2C50%2C51%2C52%2C53%2C54%2C55%2C56%2C57%2C58%2C59%2C60%2C61%2C62%2C177%2C64%2C178%2C66%2C179&makeModelVariant1.modelGroupId=11&pageNumber=2

Kod nas ga vrate na 150-200 i prodaju...

Autor LH44 15 Okt 2015, 13:21

Nema od gledanja na slici nista, povezes majstora sa sobom kad kupujes, ili jos bolje dovezes taj auto kod njega u radionicu da ga on detaljno pregleda sa svih strana, limariju, mehaniku, elektriku. Obicno se pred prodaju polovnog automobila maskiraju nedostaci i to samo majstor moze da otkrije. Na pr.prefarba se nesto ako je malo napuklo, ili da se sakrije trulez. Sve on to odmah vidi. Motor takodje testira u radionici i u voznji. IO sta je onda da ga castis 10ak evra nego da te posle kosta mnogo skuplje?

Autor B.M 15 Okt 2015, 13:31

BM
Evo dotera Pera Petrović kod tvog limara ovaj auto, da mu za 10-20e ustanovi kilometražu.
A prethdno je vraćen za 300 000km, na 178 000km. Zanima me kako će majstor Mića da ustanovi koliko je prešao, hvala.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=216775161&zipcode=&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&sortOption.sortOrder=ASCENDING&scopeId=C&isSearchRequest=true&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=11&pageNumber=3#

Usput, kod nas nijedan auto nije prešao preko 200 000 , kobajagi, svima "piše" 150-200.
Placeve treba izbegavati. Dovoze otpad iz EU.

Autor LH44 15 Okt 2015, 13:38

Jednom se brat zaleteo na jednu Merivu, gledao je dva puta i hteo da je kupi i trazio da idem sa njim. Ulazim unutra, a ona je toliko namackana, pa kao kondom se sve klizalo u njoj :D takav sklopocijum, kontejner, ma ne znam sta reci za auto.. 1.6 benzin, a vlasnik placa ga ubedjuje kako trosi do 7 po gradu haha.. A jbg, brat se ne razume. Opran motor, ispoliran spolja. Odemo na probnu voznju, tj do nekog servisa u okolini da ga pogledamo odozdo. Ja nisam imao utisak da auto ima vise od 60 konja, das gas i samo bruji, a ne ide. Brat hoce i hoce.. Kad sam krenuo da vicem i da ga psujem (bili smo sami u kolima, vlasnik placa nam je kao verovao jer je kod njega ostao moj auto) do servisa i nazad. Navodno nije cukan, ali imalo da se ulaze. Na kraju je brat odustao jer bih ga prebio da ga je kupio, a vlasnika placa sam hteo da pljunem koliko je bio ljigav i koliko je pricao budalastine i hvalospeve o jednoj obicnoj kanti!
Umesto Merive sa "pravih" 160 000 km, kupio je Fiestu 2009. god sa 41 000 km, kupljenu novu u Bg, za 300e vise :) ulozio na pocetku u letvu volana, zimske gume. Evo, god dana, nista vise :) poenta price, auto kupljen nov ovde je moj savet..ili ako kupujete od nekog bliskog ko je imao taj auto duze vreme. AUTOPLAC NIKAKO

Autor NemanjaBB 15 Okt 2015, 14:21

"Polovnjak" je uvek "mačak u vreći", a znaju i "domaća vozila" ( ono: "Kupljen nov u Srbiji" i "Prvi vlasnik" ) da zgaze veoma ozbiljne kilometre za kratko vreme, kao ovaj mali, skoro 400.000 km za 5 godina.
http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/7090701/toyota-yaris-14-d-4d

Autor moron 15 Okt 2015, 14:35

moron
Vidiš kako on pošteno napiše.
Plus tu možeš da vidiš servisnu istoriju, kako je servisiran itd.

Autor LH44 15 Okt 2015, 15:33

te price "povedi mehanicara" mogu da pomognu, ali i ne moraju. jedan kolega sa posla je nedavno kupio 2010 hondu cr-v, 90,000 milja na satu. odvezao je u zvanicni hondin salon pre nego sto je zvanicno kupio i oni mu rekli da je sve ok. nije proslo ni mesec dana - otisla klima ($800). mesec dana posle toga otisao menjac ($4,000). od tada nema nekih vecih problema.

Autor mile antena 15 Okt 2015, 18:49

Kakve price, to je potpuno logicno da kad kupujes polovan automobil povedes nekog ko se razume u automobile. Majstor im zna slabe tacke, sta kod kog modela najcesce se kvari , gde limarija najvise strada, koliko kostaju opravke i koliko jos trebas da ulozis u njega. Onda napravis kalkulaciju. Ali kod nas svi sve znaju, a posle servisi zaradjuju na njima.

Autor B.M 15 Okt 2015, 20:15

kao sto rekoh, moze da pomogne, ali i ne mora. dao sam specificam primer.

Autor mile antena 15 Okt 2015, 20:55

B.M.
Nisi mi odgovorio na pitanje. (13:38)
Medjutim, moram delimično da se složim sa tobom, pošto jedan sličan primer sam imao i ja.
Prodavao sam auto i majstor je doveo kolegu limara, podigli su auto na dizalicu i otprilike je rekao sve kako jeste.
Jedino me iznenadilo što su kupili auto a da ga nisu i probali, mada je bio "čaša" . utegnut iako je spolja imao par kozmetičkih sitnica koje bi možda odbile nekog ko se ne razume.
Tako da sam rekao da bi ga i ja zvao sledeći put da kupujem neki auto.
Medjutim, to je samo deo provere, treba proveriti još, doduše ovde je moj majstor preporučio kolegi majstoru auto moj, tako da možda zato nisu probali.
Ali opet kažem za kilometražu, stanje auta, motora itd, treba detaljan pregled svega.

Autor LH44 15 Okt 2015, 21:05

LH44 15 Okt 2015, 15:33
A šta da pročitam u servisnoj knjižici vozila koje je prešlo 400.000 km? Nema tu dovoljno stranica za sve upise :)

Autor moron 15 Okt 2015, 21:13