
Kako pišu Novosti, u našu zemlju stigao uređaj - "taho špijun", koji precizno određuje koliko su prešli automobili. Ultrazvuk i softver utvrđuju stvarno stanje vozila. Dijagnoza košta 6.000 dinara
Čuvena rečenica preprodavaca polovnih automobila "auto je prešao samo toliko jer ga je vozila jedna baka u Nemačkoj, i to samo do pijace" postaće uskoro prošlost jer je odskoro i u Srbiji moguće, sa visokim stepenom verovatnoće, utvrditi stvarnu kilometražu polovnjaka!
- Uređaj "taho špijun" je patentiran pre 15 godina u SAD, a već deset godina se koristi i u Evropi. Tačnije, na najvećem automobilskom tržištu u Nemačkoj - kaže, za "Novosti", Petar Janjušević koji je ovlašćen za upotrebu ovog uređaja u Srbiji i zemljama regiona.
Radi se o visokosofisticiranoj tehnologiji koja koristi ultrazvuk i specijani softver na osnovu koga ispitivač može da ustanovi ne samo koliko je automobil stvarno prešao kilometara već i u kakvom su stanju pojedini delovi, da li su menjani, da li se radi o prvoj ugradnji i slično, pa čak i da otkrije da li šoferšajbna ima neku falinku!
- Jednostavno, priključi se uređaj koji ispituje sve. Od brojeva šasije, motora, delova, stanja u kom se nalaze pojedini delovi motora, menjača, procenjuje "klokovanje" motora, a onda sve te podatke operater ukuca u program koji je priključen na veliku bazu podataka u Nemačkoj, za sve zemlje EU, i vrlo jednostavno se postavi "dijagnoza" - objašnjava Janjušević.
Odstupanja od stvarne kilometraže su plus-minus deset odsto pa tako više niko neće moći da vam proda automobil koji je prevalio pola miliona i više kilometara sa "original kilometražom od 50.000, koliko je prešla pomenuta baka".
- Zabluda je da u Nemačkoj niko ne vara i ne šteluje kilometar-satove. I tamo je to masovna pojava. Po nekim podacima svaki treći polovnjak je sa vraćenom kilometražom. Otkriveni su slučajevi kada je automobil koji je prešao 900.000 kilometara preštelovan da mu kilometar-sat pokazuje 75.000.
Trenutno, firma Petra Janjuševića radi u Novom Sadu ali dolazi po pozivu i u druge gradove Srbije. Uskoro će početi obuka za operatere širom naše zemlje pa će, vrlo lako, moći da se proveri da li su podaci koje prodavac nudi o vozilu tačni.
- Cena je 6.000 dinara, i to je, priznaćete, minimalan trošak za nekoga ko kupuje polovni auto, da sazna da li pazari ili ne mačku u džaku - tvrdi Janjušević.
Serviseri će slati podatke
Od 2017. godine svi proizvođači automobila u Evropi će morati da šalju sve podatke o svakom proizvedenom vozilu u centralnu bazu podataka.
Tu obavezu imaće i svi serviseri pa će vrlo lako moći da se utvrdi, u svakom trenutku u kakvom je stanju automobil, koliko je prešao kilometara, koji su mu delovi i kad menjani, da li je udaran, farban, dorađivan...
Izvor: Novosti.rs
Ovo je samo reklama za tog Petra Janjuševića objavljena u "Novostima" ili neka vest?
Najobicnija magla.
Tahospijun je pao na testu kada su ga Svabe upotrebili na potpuno novom automobilu.
Kasnije su promenuli softver pa su napisali da merenje nije precizno kod automobila koji imaju manje od 50.000 km.
Svabe su ga ponovo testirali na automobilu za koji se pouzdano zna da je presao preko 800.000 km (naravno Mercedesu :D). Spijun je i tad puko ko zvecka. Pogresio je samo za 350.000 km. :D
Petra Janjušević je obican lupetanović
U Novom Sadu postoje ljudi koji ce stvarnu kilometražu pronaci mnogo egzaktnije od Petra Janjuševića sa ovom otprilike mašinom.
U narednoj epizodi gledacete:
Besni vlasnici autoplaceva lincovali g.Janjusevica...:-D
Najsmešnije je ovo sa kilometražom i polovnjacima u Srba.
Nijedan nije prešao preko 200 000km, kobajagi. :)
Placevi, uvoznici, doteruju maratonce, vrnu im sat i prešli su kobajagi ispod 200 hiljada.
Zato mnogi pitaju "koliko mu piše da je prešao", a ne koliko je prešao. :)
Dovoljno je videti automobile 2012-o ili mladje, sa blizu 200 hiljada km, pa zaključiti da li mnogo stariji automobili mogu imati manje na satu.