
Preprodavci uskoro više neće moći da šteluju kilometražu na polovnim automobilima, jer je odskoro u Srbiji moguće, sa visokim stepenom verovatnoće, utvrditi stvarnu kilometražu polovnjaka.
U Srbiju je stigao "taho špijun". Uređaj koji je patentiran je pre 15 godina u SAD, a već deset godina koristi se i u Evropi. Radi se o visokosofisticiranoj tehnologiji koja koristi ultrazvuk i specijalni softver na osnovu koga ispitivač može da ustanovi ne samo koliko je automobil stvarno prešao kilometara već i u kakvom su stanju pojedini delovi, da li su menjani i da li se radi o prvoj ugradnji i slično, pa čak i da otkrije da li šoferšajbna ima falinku.
Uređaj ispituje sve, od brojeva šasije, motora, delova, stanja u kom se nalaze pojedini delovi motora, menjača, a odna sve podatke operater ukuca u program koji je priključen na veliku bazu podataka u Nemačkoj, za sve zemlje EU i vrlo jednostavno se postavi dijagnoza. Tako da više niko neće moći da vam proda automobil koji je prešao pola miliona kilometara sa rečju da je prešao samo 50.000.
Izvor: Alo.rs
"U Srbiju je stigao "taho špijun"
Gde je stigao, kad je stigao, ko ga je doveo, gde je odseo, koliko ostaje..?
Nemci imaju sve moguće sprave pa i oni "šteluju" kilometažu.
Ništa se neće promeniti...
"Tako da više niko neće moći da vam proda automobil koji je prešao pola miliona kilometara sa rečju da je prešao samo 50.000."
ako auto od 500,000 km izgleda toliko dobro da neko poveruje da je presao samo 50,000 km - evo ja cu ga prvi kupiti
Znam da postoji nesto slicno kod kontrole kamiona, gde se na osnovu prosecne potrosnje goriva moze saznati i prava kilometraza.
Svaka cast ako se to bude dosledno sprovodilo i strogo kaznjavalo!
Taman posle N.godine da se i ja ponovim... :)
za naivu nema leka :)
samo Srbin veruje da je baba vozila u Nemackoj i malo presla kolima :)
Zanima me princip rada, da li proveravaju servisnu istoriju auta, ili utvrdjuju konkretnim pregledom, odredjenom metodom pravu kilometrazu.
Princip rada je taj da se mere vibracije pa se podaci porede sa podacima iz baze podataka za tip vozila cije se stanje trazi.
Metoda u principu nije losa ako se zeli proceniti stanje automobila, ali je provera predjene kilometraze previse neprecizna i sam tim besmislena.
Upuceni u ovu problematiku se smeju vernicima ove metode merenja predjene kilometraze.