home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mazda automobili su najekonomičniji na američkim putevima i takođe ispuštaju najmanje zagađujućih supstanci, pokazuje nekoliko poslednjih federalnih izveštaja.
U 2014. godini, ekonomičnost Mazdinih automobila u proseku je iznosila 29,4 mpg (12,5 pređenih kilometara sa litrom goriva), što je najbolji rezultat od svih proizvođača. Ovo je još značajniji podatak kada se zna da Mazda u svojoj gami proizvoda nema hibridne ili električne automobile.

Ekonomičnost goriva Mazda je poboljšala 1,3 mpg, dok je jedino bolji BMW sa poboljšanjem od 1,9 mpg, a na nacionalnom nivou, SAD ne beleži apsolutno nikakvo poboljšanje, uprkos pojavi nekih hibridnih i električnih modela.

Kao i prethodnih godina, azijski proizvođači dominiraju na listi najekonomičnijih modela:

1. Mazda
2. Subaru
3. Hyundai
4. Honda
5. Nissan
6. BMW
7. Kia
8. Toyota
9. Mercedes-Benz
10. Ford
11. General Motors
12. Fiat Chrysler

Izvor: Economy.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Mazda



čitanja : 2385



Komentari

Japanac je to!

Autor Japanac u srcu 19 Dec 2015, 09:34

Možda u Americi. Za evropske uslove, ostvareni rezultati su smešni. Sve samo ne za pohvalu.
"Mada su rezultati za 2015. preliminarni, Mazda zadržava titulu najefikasnije marke. Očekuje se prosečna potrošnja od 7,8 litara na 100 kilometara, što će po prvi put u američkoj istoriji biti da jedan proizvođač uspeva da premaši 30 MPG (pređenih milja po galonu). a Kada je reč o emisiji CO2, ona je u 2014. iznosila 187,6 grama po kilometru, a očekuje se napredak od minus šest grama ove godine. Obe vrednosti su vodeće."

Autor moron 19 Dec 2015, 10:26

Očekivano, Mazdini auti su u prosjeku najmanji i najlakši.

Autor N.N. 19 Dec 2015, 11:02

Beše test u SAT-u , C220d 170ks , Mazda6 2,2d 175ks i Ford Mondeo 2,0d 150ks.
Mecka ubedljivo najmanje trosi, drasticno manje, ocekivao sam da su manje vise tu negde.
Razlike idu od blizu litar do preko 2 litre u raznim rezimima i uslovima voznje.
Velika razlika za pandan verzije.

Autor MB 19 Dec 2015, 11:42

@ Pit

Ali 2 zadnja su veličinom, kako eksterijere tako i interijera, rang E-klase. Ta usporedba onda nema nikakvog smisla.

Autor N.N. 19 Dec 2015, 13:26

@MB
Ti jesi u pravu ali razliku na tom testu medju premijum i nepremijum modela je oko 20.000 eura pa bi po toj logici C220 CDI morao da generise gorivo... :) ...a osim toga tu je na strani nepremijum modela veci prostor na svakoj poziciji sedenja, veci gepek, bolja opremljenost (kada bi se poredili modeli a da imaju istu cenu)...
E sada, sve ovo je stvar odabira...

Autor Orlo 19 Dec 2015, 14:37

N.N.
Daleko su oni od nivoa C klase, a kamoli E.
Orlo
Bas sam skoro seo u novu Mazdu 6, nije me impresionirala prostorom, mozda je tako bilo podeseno ali nije odisala prostorom.
Moguce da pozadi imaju vise mesta, moraju tim receptom poput Superba da idu.
Sve ostalo je na strani Merca.
Ok cena niza, ali nije isto da li se vozis u jednom ili drugom, zato je Merc skuplji.
Superiornije performanse u svakom pogledu.
Nije Merc skuplji samo zbog toga, kvalitetniji i luksuzniji enterijer, eksterijer.
Ja sam bio ubedjen da su slicni sa potrosnjom i performansama.
Barem sa Mazdom.
Brzi, manje trosi, bolje koci, luksuzniji i tako redom.
Naravno, koga cena ogranicava, tu su alternative.

Autor MB 19 Dec 2015, 14:51

Evo teksta koji sam vec ranije pisao o tom poredjenju :
U novom SAT plusu test C220, Mazda 6 2,2d i Ford Mondeo 2,0d, bolje performanse, manja potrošnja, nisam očekivao toliku prednost u korist Merca.
Za ostalo ne treba trošiti reči.
Eto za neke koji misle da je "Premium" samo šminka.
Podaci su mereni, nisu sa papira preuzeti a evo nekih samo :
Prosečna potrošnja :
1. Grad - Mazda 8,1 / Ford 7,7 / Merc 6,5
2. regionalni put : Mazda 6,8 / Ford 6,3 / Merc 5,2
3. autoput - Mazda 6,8 / Ford 6,7 / Merc 5,6
Mazda 175 ks 219kmh 0-100 8,1
Ford 150ks 214kmh 0-100 8,9
Merc 170ks 235kmh 0-100 7,5
Pritom na manjem broju obrtaja ide od konkurencije Merc, veći obrtni moment, ranije dostupan, daleko bolje performanse od njih, bolje koči, po svim parametrima ubedljiv.
Dobar test, detaljan, iznenadila me tolika razlika.

Autor MB 19 Dec 2015, 14:55

@MB
Naveo sam samo ono sto je na strani nepremijum modela... slazem se sa tobom oko prednosti C220, one su ocigledne, ali se postavlja pitanje, da li to stvarno vredi toliko... mozda treba dodati i skuplje odrzavanje i nisan lopova...
I posle 3 godine ovaj na C220 ce izgubiti sigurno 20-25.000 eura vrednosti, a ovi na nepremijum 15-ak hiljada... i to (mozda) treba gledati...

Razmisljam samo na glas da li stvarno premijum treba gledati i o njemu razmisljati nize od E-segmenta (gde oni nemaju alternativu u Evropi), sa prakticne strane... da li taj znak na haubi, vozne performanse (kakve god one bile kod onih najslabijih verzija), kvalitetniji materijali imaju (realnu) vecu vrednost...

Autor Orlo 19 Dec 2015, 15:03

Pitanje je koliko je realno ovo merenje, jer na celu (ili pcelu) imamo proizvodjace manjih vozila, a na dnu velikih vozila (raznih terenaca/SUV i pik-upova) i velikih kubikaza, pa je nekako logicno da ce veliki da trose puno a mali malo... rekao bih...
Kao da se sada iscudjavamo zasto je Fiat proizvodjac sa najmanjom emisijom CO2 u Evropi, mislim da su za to dobili bese neko priznanje, a njihovu gamu cine mala vozila koja prakticno jedva dobacuju i C-segment...

Autor Orlo 19 Dec 2015, 15:10

Orlo
Placas ceo paket, ne samo ovo i ne samo ono.
Ko hoce, njemu vredi, ko nece, on uzima Mazdu , Ford itd.
Mozes da se prevezes i sa Ficom i S klasom, ali nije isto. :)

Autor MB 19 Dec 2015, 15:10

@MB
Nisam govorio o pukom prevozu, nego samo povlacio paralelu izmedju ovih nepremijum modela, koji su realno nikada bolji, i premijum ekvivalenata u klasi... Ford nudi Vignale opremu ili Renault Initiale Paris, u kojoj verujem moze da parira premijum odnosno da nadomesti "to sto toliko fali", ako izuzmemo znak i jos par sitnica...
Samo je stvar kako gledas, sta su ti prioriteti (i mozda da li su oni realno potrebni), i da li smatras da su te "osisali kao ovcu"... licno bi se osetio kao "ovca" da me osisaju za 20.000 eura vise...

Autor Orlo 19 Dec 2015, 15:24

@ Pit

Tamo gdje postoje jasni standardi, a to je od strane EPA-e u SAD-u, je aktualna E-klasa čak manja od Fusiona(Mondea) i Mazde 6. Tako da jedina validna usporedba potrošnje je između tih autmobile slične veličine.

Uostalom za ova auta ala C-klasa i slično postoji jedan naziv klase, a to je "compact exucutive car". Valjda ti ono "compact" ne moram dovoljno objašnjavati?

A ovo koliko je ko luksuzan. Pa pogledaj samo Mondeo Vignale ili mislim da je to američki Fusion Titanium. Auto skoro nema što nema. E sada trik je što u SAD-u premium znači nešto drugo nego kod nas. Kod njih je premium besplatno održavanje više godina, i naravno općenito servis usluga na top razini što kod nas često nije slučaj.

@ Orlo

Ovo oko potrošnje nije jednostavno.

Npr. ima kod njih nešto što se zove CAFE(Corporate Average Fuel Economy). Samo tu ima trik. Bitno je je li auto kako oni zovu car ili truck. Svi SUV-ovi, crossoveri i terenci su pod truck. Za njih vrijede posebni standardi.
Isto je tako bitna tlocrtna površina ilitiga footprint. Što je veći potrošnja može biti veća. Tako oni često predimenzioniraju prevjese. Jedan primjer je Chrysler 200.

Autor N.N. 19 Dec 2015, 16:29

Orlo & NN
Jesu nikad bolji, a opet toliko daleko...

Autor MB 19 Dec 2015, 16:47

@MB
Da su bolji jesu, da li vredi razlika bas toliko, upitno je, jer premijum prozivodjaci zaradjuju mnogo vise na manje prodatih modela sto znaci da je prava razlika koja ih distancira od nepremijuma mnogo manja nego sto mislimo (kvalitet materijala, zvucna izolacija i sl)... ali je razlika u zaradi ocigledna...

Autor Orlo 19 Dec 2015, 17:04

Tamo nema downsizing motora, samo kamiona i traktora...

Autor carobnjak 19 Dec 2015, 17:47

naravno da ce mazde malo trositi kad niti imaju veca vozila niti imaju performance modele. najveci mazdin motor u americi je 2.5 i naravno da ce trositi daleko manje nego dodge koji nudi gomilu performance modela (ukljucujuci i dva 707 ks hellcat modela). pa ko sta voli ...

Autor mile antena 19 Dec 2015, 18:19

Orlo
Secas li se gde si pisao o Jeep-u GC cene po kojim ih dobijaju ovde, ili ako mozes opet da napises ako te ne mrzi ?

Autor MB 19 Dec 2015, 19:04

Mazdini automobili imaju jedan benefit koji modeli drugih proizvodjaca nemaju.

Tokom eksploatacije vec u prvim godinama starosti, zbog intezivne korozije, Mazdini autombili gube na "telesnoj" masi pa je to dodatni razlog smanjenja potrosnje goriva.

Autor vojvoda 19 Dec 2015, 19:13

MB,
Eh sad, ajde da poredimo F-Type i C kupe.
I da tvrdimo kako Mercedes nema šta da traži pored, jer je manje luksuzan, daleko neekskluzivniji, sporiji itd a jeftiniji "samo" 20,000€
Premium u klotu u osnovnoj verziji ne vredi te pare jednostvano.
I šta podrazumevaš pod onim "luksuzniji enterijer, eksterijer."
Dizajn je stvar ukusa, ali meni su oba ova auta mnogo proporcionalnija od C klase.

Vojvoda,
Barem ne truju narod unaokolo. :-)
Poz

Autor Raziel 19 Dec 2015, 20:34

Spomenuti Mercedes i Mazdu na istoj stranici je novinarski zlocin.

Autor vojvoda 20 Dec 2015, 00:08

... nije novinarski zlocin ako se Toyota i Mazda nadju na istoj stranici, ali je potrebno napomenuti da je u pitanju razlika nebo i zemlja.

Autor vojvoda 20 Dec 2015, 00:20