
Kako prenosi FoNet, kompanija Fiat Krajsler automobili (FCA) Srbija danas je počela novi proizvodni ciklus u sve tri smene, a prema informacijama iz sindikata, na izradi Fiata 500L angažovani su svi radnici.
Zaposleni u FCA do danas su bili na tronedeljnom zimskom odmoru, a tokom pauze u fabrici su bili angažovani samo radnici na redovnom remontu mašina i opreme, pripremi tehnologije za novi proizvodni ciklus, kao i pojedine službe.
Za sada nema informacija o planiranom obimu proizvodnje u 2016. godini, ali se zaposleni nadaju uvođenju novog modela i proširenju tržišta.
Kompanija Fijat Krajsler automobile Srbija zapošljava 3.100 radnika, a još oko 2.000 radnika angažovano je u kooperantskim firmama u Industrijskoj zoni Grošnica, koje proizvode delove za matičnu fabriku. Prema informacijama, iz kooperanstskih fabrika, danas je počela proizvodnja i u njihovim pogonima.
Izvor: FoNet
Foto: arhiva / FCA Srbija
Dakle za 1,5 godine nestalo je oko 500 zaposlenih...
"S obzirom na ogroman problem nezaposlenosti u državi, predstavnicima medija je odmah zapao za oko podatak da je kompanija Fiat automobili iz Kragujevca prošle godine duplirala broj zaposlenih i on je 2013. godine prosečno iznosio 3.668 radnika"
http://www.rtk.co.rs/ekonomija/item/17690-fiat-duplirao-broj-zaposlenih
I to je mnogo, po ugovoru je Fiat trebalo da zaposli oko 2500 radnika. Radi se o najsavremenijoj fabrici i toliki radnici im nisu potrebni narocito sada kad je proizvodnja pala.
@NemanjaBB, jel tebi normalno da najmodernija fabrika koja ne proizvodi ni 100.000 automobila godisnje zaposljava preko 3000 radnika koji rade u tri smene, a onda ih sve salje na placeni odmor? Jasno da Fiatu ne trebaju toliki radnici. Inace ove godine ce biti restilizacija 500L.
ako opet dođu sa šklopocijom kao 500L, bolje da ne muče ni sebe ni nas. Kakv džip od fijata, kakvi bakrači. to ne vredi prebijene pare.
@V.M
Ne bi Fiat drzao preko 3.000 radnika kad bi ih on placao. Placa ih drzava, zato ne mogu da ih otpuste.
A kad vec pominjes ugovor pomeni i obaveze fiata 2 modela, 300k vozila godisnje, obecanje o platama od 666 evra.
Nova godina, a problemi stari (nerešeni). Ovo već miriše na prošlu godinu, kao i na godinu pre prošle. Zastoji, tekstovi u kojima se insistira na drugom modelu samo on nikako da stigne, zaobilaženje Kragujevca kad su u pitanju novi modeli, sve će se to nastaviti i u ovoj godini, kao i u narednoj godini jer za novi model potrebna je višegodišnja priprema. FIAT je u Srbiju došao 2008, a prvi novi model tek 4 godine posle. Ostalo je još 2 i kusur godine, a od novog modela očigledno neće ništa da bude.
Prošlogodišnji broj uvezenih polovnjaka od oko 100000 vozila nam govori koliki je maksimalan potencijal domaćeg tržišta za kupovinu novih automobila kada stanemo skroz na noge. Idealna prilika da se još danas razmišlja i o Zastavi koja bi mogla u budućnosti da zauzima pola tog tržišta i da ima mesta za sve. Uvek je dobro imati dva proizvođača automobila da nebismo došli u situaciju da nemamo nijednog. Osim toga, postoji velika "glad", kako na domaćem, tako i na evropskom tržištu za novim jeftinim automobilima sa jeftinim održavanjem.