
Nakon tronedeljenog zimskog kolektivnog odmora, u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija (FCAS) juče je počela ovogodišnja proizvodnja svih verzija modela „Fijata 500L“. Proizvodni proces je organizovan u tri smene, a iz fabričkih pogona od juče ponovo izlazi nešto više od 600 gotovih automobila dnevno.
Zaposleni u Fijatu i dalje očekuju novi model automobila koji bi obezbedio potpuno upošljavanje kapaciteta fabrike projektovane za proizvodnju 300.000 vozila godišnje, ali će , barem za sada, morati da se zadovolje restilingom (redizajnom) “Fijata 500L”, koji bi delimično novi, savremeniji izgled mogao, saznaje list Danas, da počne da dobija već u prvom ovogodišnjem kvartalu. Restiling “velikog fiće” bio je, inače, predviđen lane, ali je taj posao odložen za ovu godinu.

Menadžment FCA Srbija nije zvanično saopštio plan proizvodnje te kompanije za ovu godinu, ali se na osnovu radnog rasporeda, kojim su najavljeničešći neradni dani i sedmice, može pretpostaviti da je predviđeno da tokom2016. sa proizvodnih linija i montažnih traka siđe između 90.000 i 100.000 automobila. Plan proizvodnje isključivo zavisi od tražnje modela Fijat 500L na evropskim i severnoameričkim tržištima, pošto Fijat Krajsler ne proizvodi automobile za zalihe. Prošle godine je, zbog slabije prodaje Fijata 500L na severnoameričkim tržištima, u Kragujevcu, prema nezvaničnim informacijama,proizvedeno nešto više od 90.000 vozila, odnosno za oko 10.000 manje no prethodne godine.
Uprkos tom proizvodnom podbačaju, Fijat je i u 2015. bio ubedljivo najveći domaći izvoznik, zahvaljujući čemu je Srbija prošle godine zabeležila blagi rast izvoza u odnosu na raniji period.
Izvor: Danas.rs
Render: arhiva Autoblog.rs / Fiat
Oni i pored silnih prekida skoro dogurase do 100 hiljada komada?
Onda nista od neuspeha modela, a ni fabrike! :-)
Pa eto dugo ocekivanog novog odnosno novih modela za novu 2016. godinu: 500L restyle, 500L Living restyle, 500L Treking restyle, pa i 500L TNG restyle... :)
Koliko je ukupno prodato 500L ?
Gde je konkurencija?
Koliko se sećam, Meriva je dobila težak udarac pojavom 500 L
Zna li se neko okvirno stanje u klasi?
Dejan L
naravno druze, 500L ubedljivo prvi za 9 meseci 2015:
http://left-lane.com/european-sales-2015-q3-small-mpv-segment/
Ako nekog mrzi da otvara link:
Small MPV segment Jan-Sep 2015 Jan-Sep 2014 Change
1. Fiat 500L 68.545 76.153 -10%
2. Opel/Vauxhall Meriva 41.978 44.599 -6%
3. Nissan Note 37.915 53.216 -29%
4. Ford B-Max 36.332 43.807 -17%
5. Citroën C3 Picasso 30.759 40.729 -24%
6. Hyundai ix20 27.951 28.819 -3%
7. Kia Venga 22.598 20.013 13%
8. Skoda Roomster 14.586 19.798 -26%
9. Toyota Verso-S 4.613 4.881 -5%
10. Subaru Trezia 45 311 -86%
11. Lancia Musa 3 9 -67%
Segment total 285.325 332.372 -14%
@carobnjak
Dodao bih malo "Fun facts": jedan od najvecih razloga za pad prodaje 500L je verovatno 500X; do kraja oktobra je to pad od 13% prodaje 500L; a skoro 61% svih prodatih modela ode u Italiju....
pa ceo vaš segment kako ga zovete, zajedno, nema račun da se pravi. 500l je stvarno očajan izgledom. komfor je kao da je namena prigradska vožnja za neke sitne ljude.
napraviti fabriku kojo je osnov ovakav tip auta je unapred jasna propast. jer sve ispod 300 hiljada je neisplativo. ovde se radi o šteti za srbiju a ne za fijat
@joel
Ako je ispod 300.000 neisplativo onda smo Zastavu trebali odavno da zatvorimo. Jedno vreme nije ni radila a i kad je radila do dolaska Fiata jedva je bilo 30.000 godisnje. Nisi to dobro razumeo, ne isplati se graditi fabriku ispod 300.000 ako se radi o serijskoj proizvodnji, a u fabrici se rade vise modela. Nije fabrika u Kragujevcu pravljena samo zbog 500L, kome se potrefilo da bude prvi model. Ocekujemo i druge a 500L je bio veliki uspeh jer smo s Punta presli na moderniji automobil, i moderniju opremu.
da ti si u pravu, jef fijata fabrika nije mnogo koštala, i svu propast prihvata srbija. ako ovakva fabrika nema 300 hiljada gorišnje proizvodnju, nema tu isplativosti i vraćanja uloženih para. talijani nisu mnogo uložili dobili subvencije i šta ih briga. sutra mogu da odu bez štete.
a zastava je bila druga priča, jer su radnici primali plate radili ili ne. pa je svaka proizvodnja bila isplativa na kraju. bolje i takao nego ovako što su pare otišle na talijane a bar 5 hiljada ljudi ostalo bez socijalne pomoći, da ne kažem plate. ovako, socijalnu pomoć primše talijani a običan čovek u srbiji više nema da kupi kola u skladu sa srbijom, kola od 3 hiljade evra.
Pa mogu da odu. Da nisu dali subvencije ne bi ni dosli. Mi auto sami da napravimo ne znamo, tj ne znamo ni alu felnu da napravimo
pozz
Ako odu imamo sve sto nam treba. U pocetku je bilo dosta Talijana, sad su ih zamenili nasi radnici i strucnjaci.
Kakve veze ima 300.000 s vracanjem para? Tu si nesto pobrkao, Srbija je kapitalisticka drzava i zarada ide kapitalisti.
Ma jes za 3 hiljade da kupi juga novog i da se sudari direktno sa polom iz 2000te, u jugu poginuo vozac, u polu sa laksim povredama (bilo pre par dana u vestima). Za 3 hiljade ima polovanauto sa se kupi, da biras
bila je negde neka računica da fabrika automobila tipa zastava ako pravi 300 hiljada godišnje otplati osnovno ulaganje za 10 godina a smatra se dobra investicija za 20 godina.
prilajte šat hoćete ali zastava je mogla bar kao dačija a već je postojao projekat z10 bolji od dačije
Sad tehnologija mnogo brzo napreduje i drzava nema sta da trazi u proizvodnji. Bitna su nam radna mesta i zato dajemo subvencije, jer na svako radno mesto u autoindustriji dolazi jos cetiri sa strane. A nama niko ne valja, korejska Jura je otvorila fabriku u blizini i radnici se stalno zale na njih. Talijani su zlato sa kantinom, ambulantom i vrticem.
Koliko bi kostala z10 sa ekvivalent opremom kao dacija. Radio mp3,abs, alu felne, itd?
sce je to imala z10 sem alu felgi i bila je jeftinija, a mislim da je trebalo i moglo da bude još bar 1500 evra dole. da iole neko bar malo racionalizovao prizvodnju i da pare nisu išle strankama.
Prošlogodišnja proizvodnja = nešto više od 90000 automobila. Idemo...nazad. :)))
Ovo znači da ne proizvodimo više ni 100000 automobila što je zadnja brojka ispod koje se neki model nebi smeo prodavati ako neko razmišlja o profitabilnosti celog posla, kao i o samom poslu.
Prošla godina je bila upamćena i po tome što je skoro svaki drugi dan bio neradan dan što je vec pola puta do propasti, a za kojih 2 godine pitanje je dali ćemo uopšte imati autoindustriju na svom tlu ukoliko se nešto krupno ne promeni po pitanju FIAT-ove tvrdoglavosti na potenciranju samo jednog modela.
Isto tako nebi bilo loše pitati FIAT dali su zainteresovani da pokrenu Zastavu jer na tržištu postoji ogromna potreba koja će biti čak i veća za vozilima u klasi kojoj je nekada bila Zastava dok je isti u saradnji sa domaćim "majstorima" privatizacije nisu ugasili tj. gurnuli sa strane da čeka neka bolja vremena.
Bez Zastave nema ni domaće auto-industrije u pravom smislu te reči. Nadam se da će to neko jednog dana shvatiti i nadam se da se to neće desiti kada priča zvana FCAS bude potpuno propala priča.