
Kako prenosi B92, iako cena sirove nafte pada od početka godine, maloprodajne cene goriva u Srbiji jednake su onima na kraju 2015. godine. Do pojeftinjenja nije došlo jer je od Nove godine porasla akciza, koja je kompenzovana istovremenim padom kotacija benzina i dizela.
Tako na benzinskim stanicama nisu zabeležene značajnije promene cena, ali se takođe može reći i da potrošači u Srbiji, bar u ovih prvih petnaestak dana zbog rasta akciza nisu osetili efekat pada cena na međunarodnom tržištu nafte, navodi se u analizi Udruženja naftnih kompanija Srbije.
Akciza, PDV i naknada za obavezne rezerve sada čine oko 60 odsto maloprodajne cene benzina i dizela i oko 51 procenat cene TNG autogasa.
Akciza na dizel je povećana za četiri dinara po litru, odnosno ukupno zahvatanje kada se uzme u obzir i PDV je povećano za 4,8 dinara. To je treći put zaredom da se za Novu godinu akciza na dizel povećava za četiri dinara po litru tako da se na uporednoj listi cena zemalja regiona Srbija popela za par stepenica više. Naime, prosečna maloprodajna cena dizela je veća samo u Grčkoj i Albaniji. Kao zemlje sa najmanjim državnim zahvatanjem i ujedno s najnižim cenama i benzina i dizela i TNG-a, na dnu liste su Bosna i Hercegovina i Makedonija.
“Nažalost, potvrđuje se pretpostavka UNKS-a da će zbog porasta akciza, pre svega na dizel, zapravo Srbija izgubiti jedan deo fiskalnih prihoda, jer će se sve više potrošača gorivom snabdeva iz BiH i Makedonije”, navodi UNKS.
Kako dodaju, pojavili su se i prekogranični "distributeri" koji danas nude gorivo u mestima koja su i 100 km udaljena od granice.
Pad prometa na gotovo svim benzinskim stanicama u zapadnoj i južnoj Srbiji, pogotovo uz granicu sa Bosnom i Hercegovinom dovodi u pitanje njihov dalji rad, zbog čega uskoro može biti ugrožena i bezbednost snabdevanja gorivom u ovom delu Srbije i opstanak brojnih radnih mesta zaposlenih u ovim objektima, upozorava UNKS.
Izvor: B92.net
Foto: arhiva / Novosti.rs
dizu cene bez prethodnog analiziranja da to eventualno moze dovesti do manje kupovne moci, samim tim i do smanjenog prihoda od akciza. ako ovako nastave, docice do tacke kada mi vise necemo moci da kupujemo i urusice se ceo sistem akciza. nema smisla, drago mi je sto su nasi ljudi snalazljivi i kupuju preko, neka gledaju sad ko je pametniji :)
Meni se sinoć učinilo da je gorivo pojeftinilo za jedan dinar i u džepu mi je ostao višak od preko 50 dinara, sa kojim posle nisam znao šta bih .... Zato mislm da interventno uredbom odmah treba povećati akcizu za taj jedan dinar, kako bi se sprečile te nagle oscilacije na tržištu ...
Ma linku u tabeli se vidi grafički prikaz strukture cene goriva.
Samo 60% je zahvatanje države.
50% na TNG-u.
U pravu je c---t, jeftino sve, treba podići cene goriva odnosno akciza, da barem 80% cene goriva bude državno zahvatanje, ili još bolje 90%.
Ako je za utehu, barem je očajnog kvaliteta gorivo, stradaju dizne, DPF, EGR itd.
Benzin je još gori, "kvalitet" je da plačeš.
Svi koji mogu, kojima se isplati, treba da sipaju kod komšija, MK i BiH pre svega.
U Madjarskoj koja je članica EU jeftinije gorivo nego kod nas, o kvalitetu je suvišno i polemisati.
Ali dobro, ipak oni imaju slabiji standard no u Srba...
@moron
Jeste pojeftinilo za dinar, prvo je pre nekoliko dana poskupelo za 50 para (premier za BMB 95) na 130,70 pa je juce pojeftinilo na 129,70...
Ja od 2004. godine bar 90% goriva kupujem na "Dejtonu". I sa gorivom NIS-a nisam imao problem. Otkud ta "povika" da "naš" (NIS) eurodizel nije dobar?
Za sve te godine "Chech engine" mi se upalio posle sipanja goriva u Portorožu (na OMW-u), jednom u MK (ne sećam se naziva pumpe, a i noć bila) i jednom na OMW na izlasku iz BG i ta tri puta sam odmah posle morao da menjam filter goriva.
ne znam šta se bunite, barem gorivo nije poskupelo. ne vidim da su ulice prazne. naprotiv vozila samo šnjiraju, sad za novu godinu kolaps na putevima.
što se tiče nis goriva, mogu reći da sad nije loše. bolje je od rumunjaka max mousn na omv. mnogo popravili kvalitet zadnjih godinu.
O kom padu prometa je ovde rec?
Dosta pausalnih procena i ocena, trebalo bi sve dokumentovati, ili makar da vidimo neke procente... relativno je sta je nekom veliki pad...
Od cinjenice da mnogi sipaju za 500 i 1.000 dinara se ne moze pobeci, kao i od toga da mnogi predju jedva 5.000 km godisnje, pa i cinjenice da je jug Srbije stvarno siromasan, pa se postavlja pitanje koji je procnat onih koji mogu cesto da sipaju pun rezervoar u ovo doba neimastine i da li oni stvarno ozbiljno ugrozavaju mesetare na pumpama kupujuci u susednim nam republikama...
ne uzimaju svo gorivo od nisa. recimo ono max moušn što ceca reklamira, je iz rumunije i lošije od našeg. ima uvozno gorivo ina eko i na mol. obična goriva su ulavnom sa nisa.
to gorivo sa omv nam je uništilo više vozila. a ono gorivo sa nisa pre popravke rafinerije u pančevu je bilo zlo, kao i onaj ložak što su uvozili pre par godina.
joel
Ista su sva goriva kod nas, svi uzimaju od NIS-a.
A ima i onih ko ti sto veruju da neki uvoze. :)
Ne isplati im se da dovoze gorivo iz inostranstva, fakture su sve iz NIS-a, bas na tom OMV-u.
To da li ga zabibere nekim aditivima, mada neki kazu da je i to isto samo cena veca.
sad sa kolegom pričah na viber, on je sad vozač. kaže za 10 dolara 20 litara goriva, a plata vozača od 5 do 10 hiljada dolara. stacioniran u čikagu. hebiga, koja smo mi ovde boranija.
milio sam da kažem da je u USA vozač. a ono sa bmv, sigurno uvoze iz rumunije ta plemenita goriva. vozi moj drugar za klacku, zma gde tovari
Ja godinama idem na Eko pumpu, zadovoljan sam, jedan od razloga je i sto imaju masinsko pranje.
Zaista nikada nisam imao problem sa benzinom, ili da sam nesto primetio u radu motora...
Joel
A faktura by NIS. :)
Ljudi se zavaravaju, ali dobro svako ima pravo da veruje u sta hoce.
Dizel nam jos i valja kakav je benzin.
Kod nas gorivo lose, putevi losi, ulje divlje, sve bolje od boljeg. :)
P1
Interesantno, znam nekoliko ljudi što kupuju isključivo benzince jer kažu da je domaće gorivo smrt za moderne dizele, ko će ga znati...
Poz
Raziel
Zavisi koji auto je u pitanju, ako je neki slabiji benzinac, gradski, koji se lagano vozi, on moze da se provuce.
Jaci auto, visokih performansi sa ovim nasim ocajnim gorivom, da place.
Predjes granicu, sipas benzin, auto se preporodi, bolje ide, manje trosi.
Znam brdo primera kod nas kroz godine, kako su benzinci trokirali i mucili se na ovoj nasoj vodurini od benzina.
Sto je auto noviji i prefinjeniji, trazi bolje gorivo i uslove, a kod nas ko Kazahstan.