home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako pišu Vrele Gume, tokom brojnih predstavljanja novog Chevy Bolta, rukovodioci General Motorsa su ga etiketirali kao prvi priuštivi električni automobil za široke narodne mase.

Možda, ali šta je sa Nissan Leafom? Očigledno da su se u Chevroletu malo „zaneli“. Nissanov mališan je na scenu u SAD stupio još 2010., sa sličnom „reklamnom kampanjom“.

Leaf doživljava teška vremena. Prodaja u 2015. mu je pala za 43 odsto, mada je generalno automobilska industrija zabeležila brojne prodajne rekorde. Izgubio je vrednost kao polovnjak brže nego bilo koji drugi model na tržištu. Sa cenom od 30.000 dolara, njegova vozna autonomija je upola manja u odnosu na konkurenta iz Chevroleta. Dodatno, kako su cene goriva drastično pale, izgubio se i interes za električnim automobilima u Americi. Da li to znači da će Nissan odustati od svog svojevremeno revolucionarnog modela? Naravno da ne.

Šef Nissana, Karlos Gon, kaže da novi Leaf dolazi u decembru, i uveren je u svetlu budućnost električnih automobila, kako u SAD, tako i u drugim delovima sveta.

„Očigledno je da će Leaf proći kroz temeljnu transformaciju. Novi Leaf uskoro stiže. Mi nismo preuzeli ulogu vodećeg u proizvodnji električnih automobila tek tako, i nastavićemo da se borimo za tu ideju. Najavićemo novi model neposredno pre njegovog lansiranja, a to će biti uskoro. Videćete naše nove proizvode, tehnologiju i poboljšanja“, rekao je Gon.

Gon nije išao u detalje, ali vozna autonomija Leafa od približno 160 kilometara mora da se udvostruči da bi bila u istoj ravni sa Boltom.

Iz razloga što je nulta emisija cilj, Gon kaže da smatra da je dugoročna održivost tržišta električnih vozila postojana čak i ukoliko cene fosilnih goriva i interesovanje kupaca ostanu na niskom nivou u kratkoročnom smislu. On je takođe rekao da industriju ne pokreću želje kupaca već smernice koje postavljaju kompanije i zakonodavci. On je primetio da je politika a ne zahtevi kupaca, pokrenula interesovanje za dizel automobile u Evropi.

„Mogu da se kladim da ćete videti veliki zaokret ka električnim automobilima“, rekao je Gon. „ Pogledajte Detroit. Mnogi proizvođači automobila su bili ako ne neprijateljski raspoloženi, onda makar neutralni i skeptični, a sada svi dolaze sa električnim modelima i govore kako će investirati u njih. To nije lak zaokret, ali ne vidim kako bismo mi to izbegli.“

Povećanje autonomije i smanjenje troškova privlači više kupaca. Međutim, Gon je upozorio da zabrinutost u vezi sa autonomijom neće biti ključni faktor koji će pokrenuti ukupnu prodaju električnih automobila, koji danas predstavljaju manje od 1 odsto na tržištu. On je pozvao na više ulaganja u infrastrukturu, jer je neophodno formiranje većeg broja stanica za punjenje električnom energijom, koje moraju biti česte kao i one benzinske. Šef Renault-Nissan alijanse predviđa kreiranje tehnologije koja će vozačima omogućiti punjenje baterija za 10 minuta.

„Zabrinutos će biti eliminisana samo ukoliko infrastruktura bude raširena u neophodnom obimu“, kaže Gon. „Menjate dosta automobila u životu. Nikada se nisam zapitao, kolika je to autonomija mog automobila. Zašto bismo to radili ukoliko svuda imamo stanice za punjenje baterija? Sve bi bilo drugačije kada bismo znali da u svakom trenutku možemo da dopunimo automobil. To je konačan odgovor na sve probleme.“

Izvor: Vrelegume.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Renault / Nissan



čitanja : 827



Komentari